Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد : در پی دستور ریاست قوه قضائیه طی سفر اخیر به استان هرمزگان ، سامانه تصمیم با هدف کاهش آمار طلاق در این استان راه اندازی شد. ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس به نقل از دادگستری استان هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از راه‌اندازی سامانه کنترل و کاهش آمار طلاق (تصمیم) در این استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 صالحی گفت: در پی دستور مؤکد ریاست محترم قوه قضائیه طی سفر اخیر ایشان به استان هرمزگان مبنی بر لزوم کاهش آمار طلاق و با هدف تسریع در راه‌انداری سامانه «تصمیم» که از اهم اولویت‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان می‌باشد، پس از تکمیل زیرساخت‌ها از سوی معاونت آمار و فناوری اطلاعات، سامانه مذکور در استان هرمزگان راه‌اندازی شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین: حوزه هنری معارف انسانی و اسلامی را نشر دهدرئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: شهرستان زیرکوه پزشک قانونی نداردبررسی 30 پرونده در دیدار مردمی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان

این مقام قضایی تصریح کرد: سامانه تصمیم به منظور اجرای طرح کاهش طلاق و همچنین ساماندهی به مراکز مشاوره راه‌اندازی شده است.

 وی یادآور شد: افراد متقاضی طلاق پیش از ورود به روند قضایی از طریق سامانه «تصمیم» ثبت‌نام و غربالگری شده و سپس به مراکز مشاوره که شامل خدمات روانشناسی، مددکاری و مشاوره حقوقی می‌باشد معرفی می‌شوند.

 صالحی با اعلام اینکه، مراکز مشاوره  دخیل در این طرح مورد تأیید شورای مشورتی واحد مشاوره استان می‌باشند، اظهار داشت: اولین گام در این پروسه، تلاش در جهت ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: به منظور تسهیل در خدمت رسانی به مراجعین، نظرات کارشناسی و مشورتی مراکز مشاوره خانواده نیز از طریق همین سامانه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارسال می‌گردد تا در صورت عدم تفاهم زوجین به ادامه زندگی مشترک و در صورت تقدیم دادخواست، به محاکم خانواده ارجاع داده شوند.

انتهای پیام/ ت

R1018188/P/S6,58/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به صورت سرزده از بخش‌های مختلف بندرگاه و گمرک بندرلنگه به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی و از قطب‌های واردات کالا به کشور بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید ضمن پیگیری مصوبات بازدیدهای قبلی خود، دستورات ویژه‌ ای به منظور ترخیص اقلام ضروری و کالاهای وارداتی صادر کرد.

مجتبی قهرمانی همچنین با هدف نظارت بر پروژه انبارگردانی و بررسی موضوع اصلاح فرآیندهای جاری در بندر و گمرک شهرستان بندر لنگه، دستورات لازم را خطاب به مسؤولان مربوطه صادر نمود.

وی در جریان این بازدید تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه، مقرر شده است؛ ضمن اتخاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی دقیق برای بازدیدهای سرزده، رئیس کل دادگستری هرمزگان و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان از گمرکات و بنادر تجاری حوزه مسئولیت خود بازدید و ضمن تهیه گزارش همراه با ابلاغ دستورات و تذکرات لازم، نسبت به برخورد قانونی با تخلفات احتمالی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در گفت وگو با مسؤولان شهرستان بندرلنگه نیز بر لزوم تسریع در پیش بینی و بروز رسانی ساز و کارها به منظور اصلاح فرآیندهای واردات و صادرات کالا تأکید کرد.

کد خبر 6086098

دیگر خبرها

  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه