Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لهستان؛ کارگاه آموزشی آیین‌های سنتی عزاداری بوشهری‌‌ها با حضور رئیس و دانشجویان رشته ایران شناسی دانشگاه ملی ورشو و اعضای گروه فرهنگی هنری «هومهر» برگزار و با استقبال دانشجویان مواجه شد.

در این کارگاه «مهدی جلالی» مدیر گروه فرهنگی هنری هومهر موضوع تعزیه و سابقه آن در بوشهر و سازهای مورد استفاده در آیین سنتی عزاداری بوشهر را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
همچنین جلالی اهداف و رویکردهای فرهنگی هنری گروه هومهر را در سفر به لهستان بیان کرد.

در ادامه «کریم آبادی» کارشناس هنرهای نمایشی و از اعضای گروه فرهنگی هنری هومهر ویژگی‌ها و روش‌های آیین موسیقیایی نمایشی تعزیت حسینی در بوشهر را تشریح کرد. 

پس از پایان توضیحات هنرمندان بوشهری، اعضای گروه فرهنگی هنری هومهر به سوالات دانشجویان و رئیس مرکز شرق شناسی دانشگاه ورشو پاسخ دادند. 

در پایان نیز رئیس مرکز شرق شناسی و ایران شناسی دانشگاه ملی ورشو هدایایی به رسم یادبود به مدیر گروه هومهر اهدا کرد.

اجرای نمایش «عشق اعلی» و عزاداری بوشهری در مرکز فرهنگی «پراگا» ورشو 

در ادامه ویژه برنامه‌های طرح تجلی حقیقت، گروه فرهنگی هنری هومهر در مرکز فرهنگی هنری پراگا، از مراکز مهم و شناخته شده شهر ورشو، به جای نمایش و آیین سنتی عزاداری بوشهری پرداخت.

در این برنامه که با حضور مهمانان لهستانی و سایر کشورها برگزار شد، ابتدا نمایش عشق اعلی به کارگردانی مهدی جلالی و با بازی «احمد رضا قربانی» در نقش راهب و «مهدی ضیغمی نژاد» در نقش خولی روی صحنه رفت.

در ادامه، آیین سنج و دمام زنی بوشهری به وسیله هنرمندان بوشهری اجرا شد. پایان بخش این مراسم اجرای آیین موسیقیایی نمایشی تعزیت حسینی همراه با نوحه‌های معروف بوشهری بود که مورد توجه ویژه تماشاگران قرار گرفت.

در پایان این مراسم تماشاگران لهستانی از اجرای گروه فرهنگی هنری هومهر ابراز رضایت کرده و برای دقایقی به صورت ایستاده هنرمندان بوشهری را تشویق کردند.   همچنین در حاشیه این مراسم از تماشاگران لهستانی با «رنگینک» از غذاهای محلی و سنتی بوشهر که به وسیله هنرمندان بوشهری تهیه شده بود، پذیرایی شد.

لازم به ذکر است گروه فرهنگی هنری هومهر فردا، سوم آبان‌ماه، و در آخرین روز اجرای ویژه برنامه طرح تجلی حقیقت، در موزه آسیا و پاسیفیک شهر ورشو لهستان به اجرای برنامه خواهد پرداخت.  

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا ورشو کارگاه عزاداری هومهر بوشهر بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی