Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده استان سمنان بر تدوین طرح هادی جدید برای روستای حسین آباد کالپوش، با توجه به رانش زمین و تخریب بخشی از این روستا و احداث شهرک جدید تأکید کرد. ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، رئیسیان ظهر امروز در جلسه قرارگاه بازسازی و‌ نوسازی مناطق آسیب دیده استان سمنان اظهار داشت: در اواخر سال 1397  روستای حسین آباد کالپوش دچار پدیده رانش و لغزش زمین شد و‌ همین امر موجب به وجود آمدن خسارت‌های فراوان در بخش‌های مختلف از جمله تخریب تعداد قابل توجهی از منازل مسکونی مردم این روستا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وقوع این حادثه تمامی تلاش‌ها برای رفع مشکلاتی که مردم این روستا با آن مواجه شده بودند؛ آغاز شد و به تبع آن واحد‌های مسکونی آسیب دیده و غیرقابل سکونت به سرعت تخلیه شدند و مکان‌های استقرار موقت در اختیار ساکنان آن منازل قرار گرفت.

سمنان| زیرساخت لازم پوشش اینترنت نسل 4 در منطقه حادثه‌دیده کالپوش فراهم شدزمین به 74 خانوار روستای حسین‌آباد کالپوش واگذار شدزیرساخت‌های شهرک جدید کالپوش سمنان ایجاد شود

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان اذعان داشت: به منظور تسریع در روند امدادرسانی به مردم دغدغه مردم این منطقه از سوی استاندار سمنان به سمع و نظر و اطلاع دولت از معاون اول رئیس جمهور، رئیس برنامه و بودجه کشور و وزاری کشور و نیرو رسانده شد.

رئیسیان اظهار داشت: یکی از مواردی که در حال حاضر نیاز به بررسی و بازنگری مجدد دارد؛ طرح هادی روستای حسین آباد کالپوش است.

وی افزود: این طرح باید در اسرع وقت با توجه به تخریب بخشی از روستای حسین آباد و احداث شهرک جدید تهیه، تدوین و برای انجام و اجرا به تصویب برسد.

دبیر قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده استان سمنان به اقدامات انجام شده و در حال انجام در سایت جدید اشاره کرد و از جمله آنها را افزایش محدوده کاربری مسکونی در این سایت عنوان کرد.

رئیسیان بیان داشت: مطالعات مربوط به علت وقوع پدیده رانش زمین در این منطقه انجام شده است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه را اجرای برنامه‌های زه کشی، جمع آوری آبهای سطحی پشت سد کالپوش و تثبیت بخش‌های باقیمانده روستای حسین آباد کالپوش عنوان کرد.

انتهای پیام/ز

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشار بیشه لرستان، گنجینه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های بلوط

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، آبشار بیشه از گنجینه‌های طبیعت لرستان است که در بخش پاپی، شهر سپیددشت و در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی دورود واقع شده است.

ارتفاع آبشار بیشه ۵۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰ متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار می‌باشد و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است. در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پُرآب متعددی دیده می‌شوند که پس از گذشتن از ایستگاه قطار آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند. به علت هم جواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه‌آهن بیشه می‌توان آن را یک منطقه گردشگری مناسب دانست.

در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پُرآب متعددی دیده می‌شود که پس از گذشتن از ایستگاه قطار آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند. این آبشار به علت همجواری با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه‌آهن بیشه یکی از مناطق زیبای گردشگری به شمار می‌آید.

در شرق آبشار تپه‌های کلاه کوه و روستای چشمه پریان و در شمال آبشار، کوه ازگن دیده می‌شود.

آبشار بیشه شهرستان دورود، چهل و هشتمین اثر ملی است که در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۱۰ هزار حادثه‌دیده در استان‌های سیل‌زده
  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ ۵۳۰۰ حادثه‌دیده امدادرسانی
  • رفع اتفاق خط انتقال آب شرب روستای قریس شهرستان خوی
  • مديرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • آبشار بیشه لرستان، گنجینه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های بلوط