Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-28@21:18:55 GMT

از افزایش قیمت طلا خبری نیست

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۸۱۴۰

از افزایش قیمت طلا خبری نیست

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۴۹۲ دلار و ۳۴ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و ۱۴۹۵ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، طلا در کف قیمت اخیر خود تحکیم می‌شود و با فرض انجام توافق‌های تجاری کوچک میان آمریکا و چین، احتمالا حرکت بعدی قیمت طلا کاهشی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: اگر طلا به پایین ۱۴۶۰ دلار سقوط کند، فروش گسترده در بازار آغاز می‌شود.

جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان به بازارهای مالی ضربه زده و اکثر بانک‌های مرکزی بزرگ جهان را وادار کرده است امسال به کاهش نرخ‌های بهره مبادرت کنند. این دو کشور در مناقشه ۱۵ ماهه روی میلیاردها دلار صادرات یکدیگر تعرفه سنگین وضع کرده‌اند که نگرانی‌ها نسبت به رکود جهانی را برانگیخته و باعث رشد بیش از ۱۶ درصدی قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون شده است.

طلا یک دارایی امن به شمار می‌رود و در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی، به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود.

اعضای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه تصمیم گیری درباره تمدید مهلت انگلیس به مدت سه ماه دیگر برای خروج از اتحادیه اروپا را به تاخیر انداختند و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: اگر این مهلت تا پایان ژانویه به تاخیر بیافتد، وی تا کریسمس خواستار برگزاری انتخابات خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار منتظر آمار بخش تولید آمریکا و اروپا برای ارزیابی سلامت اقتصاد جهان و نشست بانک مرکزی اروپا هستند که انتظار می‌رود در آخرین نشست ماریو دراگی به عنوان رییس بانک مرکزی، تغییری در سیاست پولی صورت ندهد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر نشست بانک مرکزی آمریکا در پایان ماه میلادی جاری هستند تا به ارزیابی جهت سیاست پولی این کشور بپردازند. معاملات صندوق فدرال نشان داد که معامله‌گران احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ‌های بهره در نشست سیاست‌گذاری ماه جاری بانک مرکزی آمریکا را ۹۱.۴ درصد برآورد کرده‌اند.

اکثر بازارهای سهام آسیا صعود کردند با این حال نگرانی نسبت به بریگزیت و جنگ تجاری آمریکا و چینی مانع خوش بینی کلی سرمایه‌گذاران شده است.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۰.۱۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۱۸.۴۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و ۱۷ دلار و ۵۶ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۹۲۲ دلار و ۶۵ سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۷۵۲ دلار و ۶۳ سنت رسید.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۸۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران

تین نیوز

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله‌ از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، بازار مسکن از بازارهای سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند. مسکن از جمله کالاهایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

اما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده‌است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهرها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.   

محدوده  متراژ-امکانات قیمت(تومان)
جنت‌آباد شمالی 90 متر،نوساز، آسانسور،پارکینگ، انباری 12 میلیارد و 700 میلیون 
پیروزی 53 متر، 20ساله، پارکینگ، انباری 3 میلیارد و 600 میلیون 
تهرانسر 110متر،10ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 4 میلیارد و 500 میلیون
یوسف‌آباد 130متر،4ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 19 میلیارد و 500 میلیون
بهارستان  95 متر،10 ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 14 میلیارد و 200 میلیون
پاسداران 79متر،17ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 9میلیارد و 400 میلیون
جمهوری  76متر، 20ساله، پارکینگ و انباری 6 میلیارد و 100 میلیون
ولنجک 120متر،7 ساله،  آسانسور،پارکینگ، انباری 24 میلیارد و 500 میلیون
خزانه 80متر،نوساز، آسانسور و پارکینگ 4 میلیارد و 800 میلیون 
هفت تیر 90 متر، 4 ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 8 میلیارد و 300 میلیون 
الهیه 95متر،2ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 19 میلیارد و 300 میلیون
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • بررسی مهمترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!