Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو‌هایی که اکنون برچسب لاکچری را به‌خود می‌بینند در آن زمان قیمت‌هایی بسیار معقول و البته در مقایسه با امروز، بسیار کمی داشتند.

بیشتربخوانید: خاص‌ترین خودرو‌های کلاسیک جهان را بشناسید+ تصاویر

به‌نحوی که یک دستگاه پرادو چهار در فول‌آپشن تنها ۸۷ میلیون تومان قیمت داشت یا کیا سورنتو در بهترین حالت تنها ۵۱ میلیون‌تومان برچسب نرخ خورده بود، اما حالا با داشتن چنین بودجه‌ای شما باید تنها بین گزینه‌های ایرانی و چینی موجود در بازار، دنبال بهترین خودرو برای خرید باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوشتار سعی در راهنمایی مشتریان برای خرید بهترین خودرو در محدوده قیمتی ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان از بین خودرو‌های موجود در بازار ایران دارد.

ساندرو استپ وی

این خودرو نسل به روز شده همان تندر ۹۰ پلاس، اما با قامتی بلند‌تر و بدون صندوق عقب است که از گیربکس دو‌حالته اتوماتیک و دنده دستی بهره می‌برد و اکنون جزو پرطرفدارترین خودرو‌های این رده قیمتی محسوب می‌شود.

جک S۳

این کراس‌اوور کوچک در مقایسه با رقبای خود از نظر امکانات در شرایط خوبی قرار دارد و از نظر داینامیک رانندگی نیز نمره خوبی خواهد گرفت. نقطه‌قوت این خودرو سیستم تعلیق نرم آن است که سرنشینان را کمتر آزار می‌دهد، اما مواد (متریال) استفاده شده در کابین، عایق‌بندی، لوازم‌یدکی گران و فضای کم ردیف عقب از نکات منفی این خودرو محسوب می‌شود.

ام‌وی‌ام X۲۲

نکات منفی این خودرو نسبت به نکات مثبت آن بیشتر است. به‌نحوی که فنربندی خشک، گیربکس ناهماهنگ در نسخه اتوماتیک، فضای کابین تنگ، استایل رانندگی نه‌چندان خوب و استفاده از متریال معمولی در کابین از نکات منفی این خودرو محسوب می‌شود، اما در مقابل مصرف سوخت پایین، طراحی خارجی خوب و ابعاد مناسب برای پارک داخل شهر از نکات مثبت این خودرو است.

چری آریزو ۵

سدان چینی چری از طراحی بسیار زیبای خارجی سود می‌برد که برگ برنده آن است. فضای کابین، مصرف سوخت و عملکرد پیشرانه این خودرو جزو نکات مثبت و جعبه دنده اتوماتیک ناهماهنگ، فنربندی ضعیف و متریال بی‌کیفیت در کابین از جمله نکات منفی این خودرو به‌حساب می‌آید.

چانگان CS۳۵

این کراس‌اوور چینی نیز مانند سایر هموطنان خود از متریال داخلی بی‌کیفیت رنج می‌برد و از گیربکس ناهماهنگی برخوردار است. لوازم یدکی گران‌قیمت و کمیاب خصوصا قطعات مهم پیشرانه یکی از نقاط‌ضعف چانگان محسوب می‌شود.

پیشرانه نه‌چندان قدرتمند در کنار آپشن‌های کم، از دیگر موارد منفی این خودرو است، اما نکات مثبت این خودرو محدود به فضای مناسب کابین، مصرف سوخت کم و سیستم تعلیق خوب آن می‌شود.

ام‌جی ۳۶۰

شاید ام‌جی ۳۶۰ در این بازه قیمتی، بهترین انتخاب برای خرید باشد، اما متأسفانه عرضه کم و نبود نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش مناسب، این خودرو را در بازار زمین‌گیر کرده است.

پیشرانه خوب و هماهنگ با گیربکس، ظاهر زیبا، فرمان نرم و تیز، عایق‌بندی مناسب و طراحی کابین قابل‌قبول از ویژگی‌های مثبت این خودرو است. علاوه بر نقاط ضعف مذکور، سیستم تهویه مطبوع دستی، نداشتن کروز کنترل، استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید از معایب دیگر این خودرو محسوب می‌شود.

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو شارژ در نمونه‌های نخست خودرو‌های بسیار خوب و ارزنده محسوب می‌شود که به مرور و با کمتر شدن آپشن‌ها در مقابل افزایش قیمت آن، جایگاه خود را از دست داد. فضای کابین خوب، طراحی کابین معقول، پیشرانه اقتصادی‌تر نسبت به نمونه‌های قبل و هم‌خانواده خود از نکات مثبت این خودرو محسوب می‌شود.

از نکات منفی این خودرو نیز می‌توان به کیفیت پایین مونتاژ و رنگ، کاهش فضای ردیف عقب، کاهش فضای سر و شانه، عایق‌بندی نامناسب کابین و ضعف قوای پیشرانه در مسیر‌های سربالایی اشاره کرد.

تندر ۹۰ پلاس

تندر ۹۰ پلاس نسخه به روز شده تندر ۹۰ محسوب می‌شود که از نظر طراحی خارجی ارتقای قابل‌قبولی داشته است. این خودرو در بخش قوای فنی بسیار خوب عمل خواهد کرد و نکته مثبت آن تنها به این بخش محدود می‌شود. اما نبود امکانات ایمنی و رفاهی قابل‌قبول و طراحی کابین خسته‌کننده به همراه هزینه نگهداری بالا از نکات منفی این خودرو محسوب می‌شود.

نتیجه‌گیری

با مقایسه ۸ خودروی مذکور موجود در بازار ایران در رده قیمتی ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به جرأت می‌توان گفت که قطعا اولویت خرید با خودرو‌های رنو تندر ۹۰ پلاس و رنو ساندرو استپ وی خواهد بود.

چرا که با مقایسه نقاط مثبت و منفی این خودرو‌ها می‌توان پی برد که قوای فنی و کیفیت ساخت بسیار خوب این خودرو‌ها برخی نکات منفی آن در زمینه کمبود امکانات رفاهی، طراحی کابین خسته‌کننده و هزینه‌های بالای نگهداری را پوشش خواهد داد.

همچنین باوجود اینکه دنا پلاس نکات منفی بسیاری دارد، اما این خودرو برای خرید در بازه قیمتی مذکور در اولویت بعدی قرار می‌گیرد و دلیل این انتخاب نیز در دسترس بودن نمایندگی و قطعات خودروی مذکور است.

در رتبه سوم کاندیدا‌های خرید خودرو در این رده قیمتی نیز ام‌جی ۳۶۰ قرار می‌گیرد که از نظر فنی بهترین گزینه در این بازه محسوب می‌شود و مشکل اصلی آن ضعف خدمات پس از فروش است.

در رتبه‌های بعدی این رده قیمتی نیز به‌ترتیب خودرو‌های آریزو ۵، جک S۳، چانگان CS۳۵ قرار گرفته و ام‌وی‌ام X۲۲ قعرنشین نامزد‌های خرید مشتریان در بازه قیمتی ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی موجود در بازار ایران است.

نبض بازار

با مقایسه ۸ خودروی مذکور موجود در بازار ایران در رده قیمتی ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به جرأت می‌توان گفت که قطعا اولویت خرید با خودرو‌های رنو تندر ۹۰ پلاس و رنو ساندرو استپ وی خواهد بود.

رتبه سوم خرید

در رتبه سوم کاندیدا‌های خرید خودرو در این رده قیمتی نیز ام‌جی ۳۶۰ قرار می‌گیرد که از نظر فنی بهترین گزینه در این بازه محسوب می‌شود و مشکل اصلی آن ضعف خدمات پس از فروش است.

منبع: روزنامه همشهری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام دستاوردها و تجهیزات دفاعی در مراسم رژه روز ارتش به نمایش درآمد؟

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش یگان‌های منتخب و دستاوردها و تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی ایران از مقابل جایگاه عبور کردند.

برخی تجهیزات به نمایش در آمده در رژه روز ارتش به شرح ذیل است:

نیروی زمینی ارتش

پهپاد مهاجر۶، پهپاد مهاجر۲، پهپاد مهاجر ۴، پهپاد ابابیل ۴، پهپاد آرش، پهپاد یسیر، خودرو ایستگاه کنترل زمینی، نفر بر پست فرماندهی ام ۱۱۳، سامانه ارتباطی، سامانه جهت یاب، سامانه جمر V/UHF، شیلتر مخابراتی، سامانه مجید، زوبین ۲، کیان ۸۰۰ پلاس، کیان ۷۰۰، خودرو ملی فوق سنگین تانکبر و نفر بر، خودرو تحقیقاتی NRBC، موشک تاو، توپ ۲۳ میلی متری، تانک ذوالفقار نسل ۳ ایران، تانک تیام، سلاح تک تیرانداز شاهر، نفر بر بهینه سازی شده ام ۱۱۳، توپ ۵۷ م.م دولول بهمن، خودرو ضد گلوله روینتن، سلاح محرم، ربات نذیر، ربات کارال، آمبولانس زرهی، سامانه سیار اتاق عمل، سامانه سیار آزمایشگاه، هارتاپ سیستم های پزشکی، سامانه سیار رادیولوژی، سامانه سیار آی سی یو، خودرو مجهز به سلاح دوشکا، خودرو مجهز به تیربار کتلینگ، موشک فتح ۳۶۰ و موشک لبیک

نیروی پدافند هوایی ارتش

سامانه تلفیقی دیده بانی و دوش پرتاب چابک، رادار جلیلوند، رادار کاشف ، آنتن البرز ، سامانه فرماندهی و کنترل فکور، سامانه راداری مطلع الفجر، سامانه مجید۲، سامانه موشکی نواب، سامانه موشکی دزفول، رادار کاوش سامانه مرصاد تاکتیکی ۱۶، رادار هادی سامانه مرصاد تاکتیکی۱۶، سکوی پرتاب فایر از کن مرصاد ۱۶ به همراه موشک شلمچه ۲، صیاد تک خودرویی، رادار سامانه موشکی ۱۵ خرداد (سوم)، سکوی پرتاب سامانه موشکی ۱۵ خرداد، رادار سامانه۱۵خرداد، سکوی پرتاپ سامانه ۱۵خرداد، رادار سامانه دماوند، خودروی TM سامانه دماوند، سامانه اس ۳۰۰، خودرو ارتباطی سامانه اس ۳۰۰، سکوی دوم پرتاب سامانه باور ۳۷۳، موشک صیاد۳و۴، موشک دامی سامانه اس۲۰۰، سامانه تروپو ارتباطی، سامانه ارتباطی مفتاح، سامانه راداری مطلع الفجر، سامانه ارتباطی los سیار، سامانهCP سیار، سامانه شفق، سامانه ابر سداد، سامانه صادق ۶ تاکتیکی، DSM ۵۰۰۰ سامانه جنگ نوین، پهپاد ناصر، پهپاد ۱۰، پهپاد کیان جت ، پهپاد امید، پهپاد کرار، پهپاد مهاجر و پهپاد آرش

نیروی هوایی

پهپاد آموزشی سفیر، پهپاد آموزشی ستار، برج مراقبت سیار، پهپاد کمان ۱۲، پهپاد مهاجر۲، پهپاد مهاجر۴، پهپاد کمان۲۲، پهپاد انتحاری برد بلند کمان ۹۹، پهپاد آموزشی و عملیاتی افق، موشک قادر هواپایه، بمب هوشمند قاصد، موشک هواپایه قاصد ۳، موشک ستار و قائم ، پاد جنگ الکترونیک صحاب و شاهین ، موشک عصر۶۷، موشک فکور ۹۰ هواپایه ، اتوبوس آمبولانس، اطاق عمل سیار، ایستگاه کنترل زمینی و سامانه رفع آلودگی های شیمیایی

نیروی دریایی ارتش

شیلتر مخابراتی، سامانه پرتاب موشک برد بلند ولایت ۳، اژدر مارک۴۶ ، اژدر اکسیژنی، اژدر الکتریکی + مین چسبان، محمول مین ( صدف + انفطار+کوسه)، پهپاد مهاجر نوین ۲ ، پهپاد آرش پهپاد باور ۵، پهپاد صادق، پهپاد ابابیل ۵ ، توپ ۷۶ م.م فجر ۲۷، قایق رعد، شناور هجومی شهاب، السابحات ۱۵، قایق ریپ راکت انداز، قایق ریپ نفربر، شیلتر اخلالگرارتباطی رعد، خودرو تاکتیکی GIS.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید انواع لنت ترمز + نکات مهم و ضروری
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • راهنمای جامع سفر به تورنتو؛ از خرید بلیط تا نکات سفر
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • کدام دستاوردها و تجهیزات دفاعی در رژه روز ارتش به نمایش درآمد؟
  • کدام دستاوردها و تجهیزات دفاعی در مراسم رژه روز ارتش به نمایش درآمد؟
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
  • مهمترین نکات خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی