Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:40:02 GMT

برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع ورامین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۹۷۳۳

برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع ورامین آغاز شد

احمد فدایی اردستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در سال زراعی جاری بیش از ۴ هزار و ۵۳۶ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته است.
وی گفت: میانگین برداشت محصول ذرت علوفه از اراضی کشاورزی ورامین، ۵۲ تن در هر هکتار است که پیش‌بینی می‌شود ۲۳۵ هزار و ۸۷۲ تن محصول از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سطح زیر کشت محصول ذرت بر اساس توزیع نهاده‌های کشاورزی به کشاورزان و ثبت در سیستم مرکز خدمات تعیین شده است.
فدایی تصریح کرد: شهرستان ورامین به دلیل برخورداری از واحدهای متعدد دامداری، همواره به خوراک دام نیاز دارد و کشت ذرت علوفه‌ای می تواند علوفه مورد نیاز این واحدها را تأمین و موجب ایجاد فرصت‎‌های شغلی پایدار در حوزه کشاورزی شود.
شهرستان ورامین بیش از ۸۰ هزار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های موجود در تأمین منابع آبی تنها ۳۷ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می‌رود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام اینکه در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفته است، بیان کرد: از زمان آغاز برداشت چغندرقند در استان تاکنون به میزان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن چغندرقند برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندرقند استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان خوزستان برداشت شود.

کد خبر 6087439

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • برداشت بیش از یک میلیون تن چغندرقند در خوزستان
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر