Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نزدیک شدن به اتمام موعد امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده دغدغه زلزله‌زدگان دو چندان شده و این در حالی است که در روزهای اخیر اخبار ضد و نقیضی در این زمینه در فضای مجازی منتشر می‌شود. ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، همزمان با سالگرد زلزله 96 مدت امهال دو ساله وام‌های مناطق زلزله‌زده به اتمام می‌رسد و این در حالی است که زلزله‌زدگان هنوز توانایی پرداخت اقساط تسهیلات را ندارند و حتی برخی از واحدها نیز به دلیل نبود منابع مالی نیمه‌کاره باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند اخباری مبنی بر پیگیری مجمع نمایندگان و مسئولان استانی در زمینه تمدید امهال وام‌ها به گوش می‌رسد اما در روزهای اخیر اخباری ضد و نقیض گاهی موجبات خوشحالی زلزله‌زدگان را فراهم کرد و گاهی نیز آن‌ها را ناامید می‌کرد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده خطاب به فرمانداران شهرستان‌های زلزله‌زده اظهار داشت: اعتبارات زلزله را برای طرح‌های اولویت‌دار هزینه کنید.

وی عنوان کرد: اعتبارات زلزله در امسال 250 میلیارد تومان است که تاکنون 125 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

بازوند گفت: با توجه به تحریم های گسترده و ظالمانه و تنگناهای اقتصادی کشور، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، سقف اعتبارات تخصیصی نیز در حد همان 250 میلیارد تومان خواهد بود.  

پایان امهال دو ساله وام‌های مناطق زلزله‌زده کرمانشاه؛ خانه‌هایی که ساخته نشد و رونقی که نمی‌بینیمرقم تخصیص داده شده برای امهال وام‌های کشاورزی استان کرمان کافی نیست208 میلیاردریال برای امهال وام کشاورزان خسارت‌دیده گرگانی اختصاص یافت
 وی افزود: با توجه به موضوع کمبود اعتبارات، فرمانداران مناطق زلزله زده باید با الویت‌بندی‌های کارشناسی شده و دوراندیشانه، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که این منابع به پروژه‌های مهم و توسعه آفرین هر شهرستان اختصاص یابد تا سال آینده با پروژه‌های متعدد و نیمه‌کاره روبرو نباشیم.

بازوند بیان کرد: در ایام زلزله مبلغ 10 میلیون تومان تحت عنوان تسهیلات معیشت به آسیب‌دیدگان پرداخت شد اما در عمل مردم این مبلغ را برای تکمیل مسکن تخریب شده خود هزینه کردند. 

وی افزود: بر این اساس پیگیر هستیم که شرایط بازپرداخت این تسهیلات نیز همانند وام مسکن برای زلزله زدگان در نظر گرفته شود.

به دنبال برگزاری این جلسه اخباری در فضای مجازی مبنی بر تمدید امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده و دستور استاندار برای این موضوع منتشر شد که توسط برخی از مسئولان تکذیب شد.

امهال وام‌های زلزله نیازمند مصوبه مجلس است

بدری مسئول نظارت بر عملکرد بانک‌ها در تسهیلات مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: خبر منتشر شده به نقل از مهندس بازوند استاندار کرمانشاه پیرامون امهال وامهای مناطق زلزله‌زده که در فضای مجازی منعکس شده صحت ندارد.

وی عنوان کرد: موضوع امهال وامها نیازمند ارایه لایحه دولت و مصوبه مجلس شورای اسلامی است. 

مسئول نظارت بر عملکرد بانک‌ها در تسهیلات مناطق زلزله زده عنوان کرد: مهندس بازوند استاندار کرمانشاه از طریق معاون اول رئیس جمهور به شکل جدی پیگیر امهال وام ها هستند.

وی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند و هرگونه خبری در این زمینه ابتدا از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ ع

R41380/P/S6,68/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد

بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بانک مرکزی بانک‌ها را موظف به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد ریال با سررسیدهای تا پایان ۱۴۰۲ تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و استمهال اصل تسهیلات به مدت یک سال کرد.

در بخشنامه شماره ۰۳.۷۲۲ مورخ ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ آمده است: بدین وسیله بند «ض» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به شرح ذیل ابلاغ می‌شود:

«ض‏‏‏‏- بانک‌های عامل موظفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد (۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال با سررسیدهای تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی با اولویت (متناسب با میزان وام و به صورت فصلی) و بر اساس آئین‌نامه اجرایی تدوین شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد اقدام و اصل تسهیلات را به مدت یک‌سال استمهال کنند.

بار مالی ناشی از این بند تا مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد (۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از محل بند «م» ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تضمین و پرداخت خواهد شد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است گزارش تفصیلی عملکرد این بند را هر ۶ ماه یک‌بار به کمیسیون‌های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه کند.»

تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی بند قانونی اشاره شده متعاقباً ارسال خواهد شد. بر این اساس، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

کد خبر 739329

دیگر خبرها

  • رفع تنش آبی تمام مناطق شهر هرسین و حفر چاه در دستور کار قرار گرفت
  • پیش بینی وقوع رعد برق در چهارمحال و بختیاری
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت
  • بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد
  • ارائه لایحه پیشنهادی جدید در خصوص قانون کار | قول وزیر اقتصاد به کارگران صحت دارد؟
  • ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴١ و ۱۶۷ قانون کار/ دولت وکیل مدافع کارگران است