Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اهمیت جوان‌گرایی در سطح مدیران بانکی برای رفع مشکلات این حوزه بیان کرد: امروزه یکی از مباحث مطرح در حوزه پولی و بانکی کشور، تخصص و تجربه مدیران است که تاثیر بسزایی در توسعه وچالاکی این حوزه دارد.

عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی با بیان اینکه اگر چه جوان‌گرایی در مدیریت، می‌‎تواند مشکلات حوزه بانکی  را حل کند، تصریح کرد: با این حال،  استفاده از افراد متخصص، خبره و دارای تجربه در حوزه بانکی و کسانی که به اصول بانکداری و قوانین حوزه پولی و بانکی اشراف دارند، می تواند شرایط  کشور را به سمت بهبود وضعیت اقتصادی کشور پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی تاکید کرد: با توجه به نوع شرایط اقتصادی که در کشور داریم و از ابزار بازار سرمایه به سمت بانک‌ها و تسهیلات دریافتی از بانک‌ها حرکت می‌کنیم، این سیستم می‌تواند با یک مدیریت کارآمد، نقش خود را در حوزه اقتصاد و برون‌رفت از این مشکلات ایفا کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: انتخاب مدیران جوان متخصص در همه حوزه‌ها، شرایط را رو به بهبودی سوق دهد و گام موثری در جهت کارآمدسازی نظام بانکداری و رفع خلاها خواهد بود.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که ما در نظام بانکداری با آن مواجه هستیم، قوانین ناکارآمدی است که در این حوزه وجود دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: البته خود سیستم مدیریتی این درخواست را از قوای مجریه و مقننه نداشته است و ما هنوز براساس قوانین پولی و بانکی گذشته کار می‌کنیم؛ این ناکارآمدی باعث ایجاد سواستفاده در حوزه پولی و مالی شده است و امروز مباحث اختلاس‌ها و رشوه‌ها و سایر ناکارآمدی‌های حوزه اقتصاد ما را نیز دربر می‌گیرد.

عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی تصریح کرد: امیدواریم ضمن اینکه آموزش‌های لازم را به نیروهای مدیریتی در حوزه پولی و بانکی می‌دهند از افراد متعهد و توانمند نیز در این حوزه استفاده شود تا شرایط در این حوزه بهتر شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد سرمایه شرایط اقتصادی توسعه ملی نظام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست با مدیران ارشد صنعت نفت با تاکید بر اینکه زیر ساخت تمامی مسائل و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و… اقتصاد است، گفت: بیش از ۱۵ سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را با موضوع اقتصادی تعیین می‌کنند که این امر حاکی از آن است که مهمترین مسئله کشور، اقتصادی و معیشت مردم است.

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تحقق شعار سال را یک تکلیف شرعی و قانونی دانست و تاکید کرد که مدیران باید با یک برنامه‌ریزی دقیق در این مسیر حرکت کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران ارشد صنعت نفت گفت: بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش شماست، در این جنگ اقتصادی که علیه ملت ایران راه افتاده سرداران دفاع از کشور شما هستید و اگر شما در میدان باشید منویات رهبر معظم انقلاب محقق خواهد شد.

خدائیان با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور در کنار سایر مدیران است؛ قول مساعد داد که این سازمان برای تحقق شعار سال و حمایت از صنعت، از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

توصیه‌های رئیس سازمان بازرسی به مدیران ارشد صنعت نفت

وی در ادامه سخنان خود شش توصیه مهم به مدیران ارشد صنعت نفت ارائه کرد که یکی از آن‌ها استفاده گسترده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه نفت، پتروشیمی و گاز بود.

انتقاد از خام فروشی در حوزه صنعت نفت دومین موضوعی بود که خدائیان به آن اشاره و توصیه کرد که راهکارهایی اتخاذ شود تا زنجیره محصولات پایین دستی با ارزش افزوده بالا افزایش یابد.

سومین توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایجاد شفافیت در حوزه نفت بود و خواستار شفافیت در زنجیره تولید؛ مصرف و فروش شد.

مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف گاز و نفت چهارمین توصیه خدائیان به مدیران صنعت نفت بود و با یادآوری این مسئله که برای مدیریت این صنعت قانون وجود دارد، افزود: در این راستا باید پیشگیری در دستور کار قرار گیرد و راهکارهای لازم برای ذخیره سازی اتخاذ شود.

وی در چهارمین نکته به مدیران توصیه کرد که توسعه و گسترش میادین نفتی و سرمایه گذاری در این بخش را دستور کار قرار دهند.

پنجمین توصیه خدائیان توجه ویژه به بخش حقوقی در انعقاد قراردادها، دفاع از دعاوی و… بود.

ارتقا سامانه سپهتن (پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای) به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت ششمین توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود که خواستار راه اندازی این سامانه شد.

خدائیان با اشاره به اینکه سیاست قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور حمایت از بخش خصوصی است، اظهار کرد: از جمله مواردی که زمینه حضور بخش خصوصی فراهم است بخش پایین دستی نفت به خصوص پتروشیمی‌ها است که باید شرایط حضور این بخش فراهم شود.

وی همچنین این قول مساعد را داد که سازمان بازرسی از سرمایه گذاری مشروع حمایت خواهد کرد.

در جریان این نشست رئیس سازمان بازرسی کل کشور به معاون نظارت و امور اقتصادی سازمان مأموریت داد که نشست‌های جداگانه و مستمر را با بخش‌های مختلف صنعت، نفت، پتروشیمی و گاز برگزار کند که هم خواسته‌های آن‌ها شنیده و از نقطه نظراتشان استفاده شود و هم اینکه سازمان بازرسی بتواند به عنوان یک دستگاه نظارتی برای رفع موانع پیش روی این صنعت گام بردارد.

در این نشست ستار شیرعالی معاون اقتصادی سازمان بازرسی نیز موضوعاتی را مطرح کرد؛ بنابراین گزارش، در ادامه برخی از مدیران مشکلات و درخواست‌های خود را با رئیس سازمان بازرسی در میان گذاشتند و از حمایت‌های سازمان بازرسی تقدیر کردند.

کد خبر 6079921

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • اگر اپراتورها پولی دارند خرج توسعه شبکه کنند
  • بانک‌ها در تله آفساید
  • دست انداز تازه برای واگذاری سرخابی ها به بانکها / مال بد،بیخ ریش صاحبش ماند!
  • مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  •  بی سوادی سیستمی، بحران حکمرانی کشور
  •  بی سوادی، بحران حکمرانی کشور