Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور مقاومت ملت‌های ایران و ونزوئلا و به شکست کشاندن توطئه های آمریکا را تحسین برانگیز خواند و با تاکید بر اینکه دو ملت ، با مقاومت خود درس بزرگی به آمریکا دادند، اظهارداشت: تهران آماده است در همه عرصه ها روابط خود را با ونزوئلا به عنوان یک کشور دوست و برادر گسترش دهد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در دیدار "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا که در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهدها در باکو انجام شد، گفت: ایران و ونزوئلا در همه مجامع بین المللی و سیاسی پشتیبان یکدیگر بوده و اینگونه باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما آماده ایم در کنار تقویت همکاری های مالی و بانکی، تجربیات خود را در حوزه های فنی و زیرساخت های سایبری ، فناوری های نوین و همچنین کشاورزی، در اختیار ونزوئلا قرار دهیم.

روحانی با بیان اینکه با همکاری یکدیگر می توانیم به آبادانی و پیشرفت برسیم، تصریح کرد: آمریکایی در پیشبرد هیچ نقشه‌ای در منطقه ما از عراق و سوریه گرفته تا فلسطین، افغانستان و یمن نتوانستند به موفقیتی دست یابند و همه توطئه های علیه ما نیز با شکست مواجه شده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: در ماه‌های گذشته، عمده شاخص های اقتصادی ایران مثبت بوده و این نشان می دهد که نقشه های استکبار و آمریکا و فشارهای اقتصادی آنها بی نتیجه و ناکام بوده است.

روحانی در این دیدار از رئیس جمهوری ونزوئلا برای سفر رسمی به ایران دعوت کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار مبارزه و مقاومت ملت ایران را تحسین برانگیز خواند و تاکید کرد: ملت‌های ایران و ونزوئلا با ایستادگی در برابر طرح‌های فزون خواهانه آمریکا، این کشور را ناچار به عقب نشینی و پذیرش شکست کردند.

"نیکلاس مادورو" خواهان گسترش بیش از پیش روابط ایران و ونزوئلا در همه حوزه ها شد و گفت: کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور همه راهکارها و زمینه های همکاری را آماده کرده که باید برای اجرایی شدن آنها سریعتر اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در آمریکا متاسفانه جنگ طلب ترین و افراطی ترین گروه قدرت را بدست گرفته و علیه ایران و ونزوئلا و کشورهای مستقل شیطنت می کند، گفت: اکنون همه کشورهای مستقل علیه رفتارهای افراطی و تروریستی آمریکا جبهه وسیعی را تشکیل داده اند و این بسیار ارزشمند است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ونزوئلا ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه رئیس جمهور به پاکستان سفر کرده است، پس از دیدار با مقامات پاکستانی گفت: ساخت فیلم مشترک را در دستور کار قرار دادیم که نخستین فیلم نیز درباره مرحوم اقبال لاهوری است که مقدمات آن در حال انجام است.

محمد اقبال لاهوری یا علامه اقبال، شاعر، فیلسوف، سیاست‌مدار و متفکر مسلمان پاکستانی بود، که اشعار زیادی به زبان‌های فارسی و اردو سروده است. اقبال نخستین کسی بود که ایده یک کشور مستقل را برای مسلمانان هند مطرح کرد که در نهایت منجر به ایجاد کشور پاکستان شد. اقبال لاهوری در این کشور به طور رسمی «شاعر ملی» خوانده می‌شود.

در سفر رئیس‌جمهور و هیأت همراه ۸ سند همکاری، توافق‌نامه و تفاهم‌نامه بین هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان و در حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این سفر رئیس جمهور را همراهی می‌کند، پس از دیدار با مقامات پاکستانی تفاهم‌نامه سینمایی را هم امضا کرد.

دیگر خبرها

  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان
  • پاکستان علاقه‌مند و نیازمند به گسترش همکاری‌ها با ایران است
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم | شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم
  • امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی رتبه ایران و پاکستان + فیلم