Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر پارسافر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بزرگترین مزیت تولید محصول در محیط های گلخانه ای را مصرف بهینه آب، با استفاده از سامانه های نوین آبیاری و کنترل تبخیر آب عنوان کرد و افزود. مقدار مصرف آب برای پرورش گیاهان در فضای  روباز ۱۰تا ۱۲ برابر فضای گلخانه ای است.

وی با اشاره به مزیت افزایش تولید و ضریب امنیت غذایی در تولید گلخانه ای خاطرنشان کرد: در شرایط محیطی مطلوبی که با استفاده از سامانه های سرمایشی و گرمایشی در فضای گلخانه ای ایجاد می شود، بسیاری از آفت ها و بیماری های گیاهی فضای باز، قابل پیشگیری و کنترل است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:  از طرفی حذف سموم شیمیایی از گردونه تولید را به دنبال دارد که نتیجه آن تولید محصول سالم تر و حذف هزینه ها برای مقابله شیمیایی و بیولوژیک است.

پارسافر تصریح کرد: از آنجایی که برخی از محصولات مثل توت فرنگی قابلیت تولید در هر چهار فصل سال را در محیط های بسته گلخانه ای دارند، مقدار تولید در یک واحد سطح به نسبت فضای باز، تا چهار برابر افزایش می یابد.

به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشارزی گیلان ؛ سالانه ۹۱۳تن توت فرنگی در گلخانه های استان تولید می شود.

یکی از راه های مقابله با محدودیت منابع آب و کنترل تأثیر شرایط آب و هوایی در تولیدات کشاورزی، سیاست تغییر الگوی کشت و استفاده از روش های جدید تولید محصول است؛ استفاده از روش کشت گلخانه ای از جمله راهکارهایی است که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته و کارشناسان بخش کشاورزی معتقدند در صورت توسعه این روش می توان بسیاری از تنش های محیطی وارد شده به محصولات کشاورزی را کاهش داد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای کشاورزی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد از احداث گلخانه‌های جدید در نهالستان این سازمان خبر داد.
مسعود حبیبی گفت: برای افزایش تولیدات گلخانه‌ای و خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌های جاری دو گلخانه جدید در نهالستان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد به مساخت هزار و ۵۵۰ متر مربع و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شد.
وی با اشاره به تکمیل طرح احداث گلخانه گل‌های زینتی اظهار کرد: سالانه چندین هزار درختچه زینتی شامل یاس زرد، برگ نو، یاس بنفش، رز، زرشک زینتی و نشاء گل فصلی شامل بنفشه، همیشه بهار، مریم گلی، میمون، آهار، ابری، اکیناسه، کوکب کوهی، استسپروم، شاهپسند، اطلسی، جعفری و درختان و درختچه‌های زینتی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

 

دیگر خبرها

  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان