Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، سردار محسن فتحی زاده در گفتگو با مهر در تشریح فعالیت های ماموران پلیس در عملیات اربعین اظهار کرد: ماموریت نیروی انتظامی در اربعین یکی از زیباترین ماموریت های ناجا است که تمامی پرسنل ناجا با دل و جان از آن استقبال می کنند و بدنبال آن هستند که زمان اربعین فرا برسد.

وی افزود: ناجا فعالیت های خودش را برای اربعین از ماهها قبل شروع کرده است؛ فعالیت های ناجا در عملیات اربعین بدین شکل است که یک خدماتی را باید قبل از اربعین انجام دهد و یک خدماتی را باید حین عملیات اربعین به زائران ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه اربعین افزود: امسال قبل از زمان اربعین به دلیل اینکه سفر به عراق در این بازه زمانی نیازی به ویزا نداشت احتمال این می رفت که درخواست برای صدور گذرنامه نسبت به سال قبل بیشتر باشد. نیروی انتظامی به موقع این موضوع را رصد کرد و چالش را به موقع شناسایی و به موقع طرح عملیات که همین برگه های تردد اربعین بود را به مرحله اجرا گذاشت.

صدور بیش از ۶۰۰ هزار برگ تردد

وی گفت: البته این را بگویم که این طرح را با تلاش های شبانه روزی توانستیم یک هفته ای روی خط بیاوریم و در نهایت قریب به ۶۰۰ هزار برگه تردد را صادر کنیم و مجموعا از اول محرم تا اربعین قریب به ۲ میلیون سند مسافرتی (هم برگه تردد و هم گذرنامه) تحویل زائران بدهیم که در مقایسه با سال گذشته در این زمینه ۱۰ درصد رشد داشته ایم.

فتحی زاده تصریح کرد: در عملیات اربعین هم قریب به ۳۰ هزار نیرو در بخش های مختلف مانند مرزها، پشت مرزها، در مسیرها و در جاده ها بکار گرفتیم.

فرمانده قرارگاه اربعین ادامه داد: همچنین برای میزبانی از زائران اربعین غیرایرانی اقدامات ویژه ای را داشته ایم. به عنوان مثال از نقاط شرق کشور میزبان زائران افغانستانی و پاکستانی بودیم و در شمال غرب میزبان زائران آذربایجان و ترکیه بودیم. این زائران غیرایرانی تحت نظارت و کنترل ماموران ناجا بودند تا از مرزهای کشور وارد و از مرزهای دیگر خارج شوند.

وی افزود: الحمدالله امسال یکی از بهترین عملیات های کنترل تردد و عبور زائران را در عملیات اربعین داشتیم و با توجه به اینکه حجم تردد در اکثر مرزها بالا بود اما روانی حرکت را در مرزها شاهد بودیم که در همینجا یادآور می شوم در سال گذشته مشکلاتی را در همین حوزه داشتیم.

توضیحاتی در مورد گوشی‌های سرقتی در ایام اربعین

فتحی زاده در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه افرادی که گوشی موبایل خود را چه در داخل کشور و چه در عراق گم کرده اند و احتمال می دهند از سوی ناجا پیدا شده باشد (همراه خانمی که در استان خوزستان دستگیر شده بود و قریب به ۸۰ تلفن همراه همراهش بود، باشد) چکار باید کنند، گفت: یک سری از گوشی هایی که همراه آن متهم بوده است سیمکارت داشته اند و از روی سیمکارت توانسته ایم صاحبانشان را پیدا کنیم و برای باقی گوشی هایی که نزد ناجا قرار دارد به دنبال اطلاعاتی هستیم تا بتوانیم صاحبان آنها را پیدا کنیم.

فرمانده قرارگاه اربعین گفت: آنهایی که گوشی شان را در داخل کشور گم کرده اند و یا از آنها سرقت رفته است باید به کلانتری محل مراجعه و تشکیل پرونده دهند اما آنهایی که احتمال می دهند گوشی همراهشان، همراه آن متهم بوده است اجازه بدهند پلیس کارهای شناسایی خودش را انجام دهد.

پوی اظهار داشت: البته اینها را هم بگویم اگر شخصی خیلی پیگیر است و عجله دارد باید به استان خوزستان و کلانتری های خرمشهر مراجعه کند.

ستاد مرکزی اربعین باید به کمبودهای مرزی توجه کند

فتحی زاده در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه از سوی فرماندهان مرزبانی اعلام شده است موقعیت آن طرف مرزها مناسب زائران ایرانی نیست و برای این موضوع چه برنامه ای دارید؟ گفت: این موضوع در حوزه مسئولیت و صلاحیت پلیس نیست. ستاد مرکزی اربعین باید به این موضوع رسیدگی کند. موضوع مرز یک بحث است، امنیت مرز ها بحث دیگر. که البته این را بگویم در زمینه امنیت مرزها مشکلی نداشتیم.

فرمانده قرارگاه اربعین ادامه داد: این بحث مربوط به پایانه های عراق می‌شود و به مرزبانی ناجا را مربوط نمی شود. و البته این را هم بگویم این موضوع مربوط به مسائل زیرساختی می‌شود که آن هم مربوط به دولت عراق است.

وی گفت: معتقدیم زیرساخت های پایانه ای و مرز عراق برای انتقال زائرین به عمق کشور عراق قدری ضعیف است و باید کمک کنیم تا این مشکلات برطرف شود.

فتحی زاده افزود: امروز در جلسه از مسئولین خواستیم با دولت عراق تفاهم کنند تا از ظرفیت های مردمی و ظرفیت های دیگری مانند خیران استفاده کنند و آنها را پای کار بیاورند تا بتوانند زیرساخت های آن سوی مرزها را ساماندهی کنند، جاده ها را مرتب کنند و امکاناتی را فراهم کنند که زائران ایرانی در آن سوی مرزها کمتر دچار زحمت شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه افرادی می گویند هنگام خروج از مرز چه از نظر بازرسی بدنی و چه بازرسی از وسایل آنها (عبور وسایل از دستگاه ایکس ری) این کارها انجام نشده و این کار شاید باعث این شود تا مواد ممنوعه ای از مرز رد شود و یا خطراتی، دیگر زائران را تهدید کند، گفت: ما کنترل های نامحسوس و امنیتی را در همه لایحه ها داشتیم. این ایرادی که مطرح کردید صحیح است و البته ایراد ما است. آماده سازی زیرساخت ها و تجهیزات در مرزها را برعهده مسئولیت مربوطه قرار داده ایم و از آنها درخواست کردیم که این زیرساخت ها را تقویت کنند

بالاترین تردد از مرز مهران نزدیک به ۲۵۰ هزار در روز ثبت شده است

وی تصریح کرد: به عنوان مثال بالاترین تعداد تردد از مرز مهران برای یک روز حدود ۲۵۰ هزار زائر بود که اگر قرار بر این بود با تجهیزات موجود در مرزها بخواهیم بازرسی های کامل را انجام دهیم قطعا گره ترافیکی انسانی ایجاد می شد. تجهیزاتی که ما در مرزها داریم برای ۱۰ الی ۱۵ هزار نفر کافی است.

فتحی زاده افزود: تجهیزات را باید مسئولین مربوطه اعم از مسئولین پایانه ها تامین کنند. مسئولین دولتی و دستگاههای مربوطه باید به فکر تامین تجهیزات در مرزها باشند.

فرمانده قرارگاه اربعین یادآور شد: البته ما برای کمبود تجهیزات در مرزها سازوکارهای دیگری را هم پیش بینی کرده ایم و از طریق های دیگری، رفتارهای کنترلی را انجام می دهیم، الحمدالله مشکلات در مرزها به حداقل رسیده است.

وی گفت: برای سال آینده هم طرح های نوینی داریم که نظارت ها و کنترل ها را نسبت به امسال ارتقا بدهیم اما این را هم باید بدانیم که شرایط اربعین شرایط ویژه ای است و باید نگاه ویژه ای به تمام خدمات در این بازه زمانی داشته باشیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مرز مهران قرارگاه اربعین راهپیمایی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است

به گزارش خبرگزاری صداسیما مرکز خلیج فارس؛ استاندار هرمزگان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان از جمله شهرداری و هلال احمر برای بارش‌های پیش رو آمادگی کامل داشته باشند.
مهدی دوستی افزود: سالن‌های ورزشی برای استفاده مردم روستا‌های پایین دست سد‌ها و عشایر آمادگی لازم را داشته باشد.
وی گفت: باید تامین سوخت مناطق صعب العبور و جزایر را در دست کار قرار دهیم.
مدیرکل مدریت بحران استانداری هرمزگان هم در این نشست گفت: با توجه به گستردگی این فعالیت با شدت زیاد در نوار ساحلی مانند جزایر و شرق استان مردم باید از تردد غیر ضرور در بستر و حاشیه رودخانه ها، صعود به ارتفاعات و صیادان از تردد دریایی جدا خودداری کنند.
مهرداد حسن زاده افزود: همه تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز استقرار پیدا کرده اند.

بیشتربخوانید:اعلام آمادگی آب منطقه‌ای هرمزگان بدنبال هشدار قرمز هواشناسی
مدیرکل هواشناسی هم در این نشست گفت: این سامانه بارشی از بامداد فردا آغاز و شدت آن در شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان، سیریک، جنوب میناب، جاسک و جزایر خواهد بود.
سعید رنجبر افزود: این سامانه بارشی روز سه شنبه و چهارشنبه در استان فعالیت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • فعالیت ۲۵۰ راهدار برای بازگشایی محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در کیش، ۲۸ فروردین
  • نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است