Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران ۲۳ آبان در آخرین بازی اش در دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین میهمان عراق است که این بازی در ورزشگاه بین المللی بصره برگزار می‌شود.

طبق اعلام برخی رسانه‌های عربی AFC ادهم مخادمه اردنی را به عنوان داور این بازی انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داور ۳۲ ساله و جوان با نام کامل احمد ابراهیم توماه مخادمه، متولد ۱۳ فوریه ۱۹۸۷ در ایربید است و از سال ۲۰۱۳ وارد فهرست داوران بین المللی شد.

او یکی از داوران آینده دار فوتبال آسیا است که مهم‌ترین قضاوت هایش را در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات و همچنین جام جهانی زیر ۲۰ سال جوانان در لهستان انجام داده است.

اولین باری که ادهم مخادمه برای یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کرد به ۲۷ فوریه ۲۰۱۷ (۹ اسفند ۹۵) باز می‌گردد که او دیدار تیم‌های الجزیره امارات و استقلال خوزستان ایران را سوت زد و شاگردان سیروس پورموسوی توانستند در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی با گل آلویس نانگ کامرونی یک بر صفر حریف را شکست بدهند.

در همان فصل مخادمه ۲ بار دیگر داور بازی تیم‌های ایرانی بود. او ابتدا ۲۲ فروردین ۹۶ دیدار لوکوموتیو ازبکستان و استقلال ایران را در ورزشگاه لوکوموتیو تاشکند داوری کرد که شاگردان علیرضا منصوریان مقابل میزبان خود به تساوی یک بر یک رضایت دادند. کاوه رضایی تک گل استقلال را در آن بازی به ثمر رساند و علی قربانی هم از داور اردنی کارت زرد دریافت کرد.

دیدار رفت تیم‌های پرسپولیس و الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی هم با قضاوت این بازی برگزار شد که شاگردان برانکو میزبان خود در ورزشگاه السیب مسقط عمان را با تساوی ۲ بر ۲ متوقف کردند. شجاع خلیل زاده و گادوین منشا گلزنان پرسپولیس در آن بازی بودند و شجاع یک کارت زرد هم گرفت.

در همان فصل مخادمه بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان را هم بین تیم‌های الهلال عربستان و اوراواردز ژاپن سوت زد.

در فصل ۲۰۱۸ او تنها یک بار برای تیم‌های ایرانی قضاوت کرد که در آن ذوب آهن ایران توانست در ورزشگاه فولادشهر الوحده امارات را با گل‌های مرتضی تبریزی ۲ بر صفر مغلوب کند.

مخادمه در فصل ۲۰۱۹ هم ۳ بازی تیم‌های ایرانی را سوت زد. او ابتدا ۱۴ اسفند ۹۷ بازی پرسپولیس مقابل پاختاکور ازبکستان در ورزشگاه آزادی را قضاوت کرد که شاگردان برانکو در ورزشگاه آزادی به تساوی یک بر یک راضی شدند. تک گل نماینده کشورمان را ماریو بودیمیر کروات به ثمر رساند. سید جلال حسینی و مهدی ترابی در آن بازی با کارت زرد ادهم جریمه شدند.

بیشتر بخوانید: یک اردنی قضاوت دیدار ایران - عراق را بر عهده خواهد داشت

همچنین داور بازی استقلال و الدحیل که ۱۶ اردیبشت ۹۸ به میزبانی شاگردان وینفرد شفر برگزار شد هم او بود که آن بازی هم در نهایت با تساوی یک بر یک تمام شد. روزبه چشمی گلزن آبی‌ها در آن بازی بود و آرمین سهرابیان و داریوش شجاعیان هم کارت زرد گرفتند.

مخادمه دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی بین ذوب آهن و الاتحاد عربستان را هم قضاوت کرد که سبزپوشان دیار نصف جهان با شکست ۴ بر ۳ مقابل حریف فرصت صعود به مرحله بعدی را از دست دادند. هادی محمدی، ماکولی کریسانتوس و لوئیز خیمنز (بازیکن حریف) گلزنان ذوب آهن بودند و محمدی از داور اخطار گرفت.

با این تفاسیر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا با قضاوت‌های مخادمه آمار ۲ برد، ۴ مساوی، یک باخت، ۱۱ گل زده، ۹ گل خورده و ۷ کارت زرد را ثبت کرده اند.

داور اردنی همچنین یک بار هم قاضی بازی تیم ملی کشورمان بوده است.

ادهم مخادمه ۱۶ شهریور بازی چین و ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ را در ورزشگاه المپیک شن یانگ سوت زد که آن بازی صفر بر صفر شد و وحید امیری هم اخطار گرفت.

دیدار افتتاحیه جام ملت‌های ۲۰۱۹ که با تساوی یک بر یک امارات و بحرین همراه بود هم با قضاوت او برگزار شد.

در صورت پیروزی تیم ملی مقابل عراق، با احتساب ۲ برد استقلال خوزستان و ذوب آهن سومین برد تیم‌های کشورمان با سوت زنی او ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه قضاوت دربی تهران در تورنمنت دختران کافا قضاوت کرد

مهناز ذکایی و آتنا لشنی دیدار تاجیکستان و ترکمنستان را قضاوت کردند.

طرفداری | در چهارچوب رقابت‌های فوتبال دختران زیر ۱۸ سال آسیای مرکزی (کافا)، امروز تیم ملی تاجیکستان به مصاف ترکمنستان رفت و حریف خود را با نتیجه ۴-۰ شکست داد.

تیم داوری دیدار میزبان مسابقات مقابل ترکمنستان، دو عضو ایرانی در خود می‌دید. مهناز ذکایی به عنوان داور اول و آتنا لشنی به عنوان کمک داور، بازی تاجیکستان و ترکمنستان را قضاوت کردند.

مهناز ذکایی در اسفند ۱۴۰۲ گزینه حضور در تیم قضاوت دربی پایتخت به عنوان داور VAR بود اما همانند مهسا قربانی، این فرصت را از دست داد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • مدعیان جامانده به دنبال جام؛ در انتظار خلق شگفتی
  • پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس/ برنامه ۷ دیدار مرحله حساس
  • جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک
  • گزینه قضاوت دربی تهران در تورنمنت دختران کافا قضاوت کرد
  • پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • درخواست هواداران از ستاره رئال: لطفا بمان!
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)