Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه از حضور و سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در حوزه معدن حمایت می کنیم، از صاحبان معادن استان نیز خواستار شد ‌به مسئولیت اجتماعی خود توجه کنند و الزامات محیط زیستی را رعایت نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ‌به ریاست "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با حضور دبیر و اعضای این کارگروه در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این نشست ‌تبیین تفاهم نامه تشکیل مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه و وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان یزد را کاری شایسته و ارزشمند عنوان کرد و بر حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان در این مرکز تاکید نمود.

"سیدمسعود عظیمی" در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزیت های معدنی استان یزد، گفت: بخش عمده‌ای از اشتغال استان وابستگی مستقیم به حوزه معدن دارد.

عظیمی ‌ادامه داد: معدن ستیزی در ‌استان معنی ندارد زیرا حوزه معدن یکی از مزیت های مهم استان به شمار می رود و از حضور و سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در حوزه معدن حمایت می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان خاطرنشان کرد: البته صاحبان معادن نیز باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم استان و منطقه معدنی توجه کنند و الزامات محیط زیستی را رعایت نمایند.

 

ارائه ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۸۳ واحد تولیدی استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست، ‌گفت: مصوبات جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان موجب تثبیت اشتغال برای بیش از ۴۵ هزار نفر در استان شده است.

"محمدرضا علمدار یزدی" خاطرنشان کرد: در نشست امروز در خصوص موضوع بخشودگی جرایم بدهی تامین اجتماعی واحدهای تولیدی استان تبادل نظر انجام شد و مصوب گردید به ۸۳ واحد صنعتی استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شود.

 

بیشتر بخوانید: اولین رویداد ملی نوآوری صنعت سرامیک، کاشی و لعاب در یزد برگزار می شود رشد فروش ٧٦ درصدی ٢ ماهه سال ٩٨ شرکت های شستا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی سرمایه سرمایه گذاری معدن یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: این ستاد، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه برق و مخابرات را در دستور کار خود قرار داده است تا با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور که کدام فناوری نیاز به بازاریابی و تسهیل‌گری دارد، این شرکت‌ها را مورد حمایت مادی و معنوی قرار دهد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر سید محمد کرباسی در جریان بازدید از شرکت دانش‌بنیان «فرهیختگان فرا موج فائز» بر ضرورت شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دسته‌بندی آن‌ها برای حمایت از این شرکت‌ها و ارتباط با نهادها، سازمان‌ها و بازیگران حوزه زیست‌بوم فناوری تأکید کرد.

شرکت دانش‌بنیان «فرهیختگان فرا موج فائز»، با نشان «فرا موج» از سال ۱۳۹۵ و با هدف توسعه محصولات استراتژیک در حوزه مخابرات آغاز به فعالیت کرده و هشت محصول دانش‌بنیان باسطح فناوری یک در کارنامه خود دارد و در دسته شرکت‌های "فناور" دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

کرباسی در این بازید طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به مأموریت ستاد، وظیفه اصلی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دسته‌بندی شرکت‌ها برای حمایت از آن‌ها و ارتباط با نهادها، سازمان‌ها و بازیگران حوزه زیست‌بوم فناوری است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی در معاونت علمی، توسعه فناوری‌ها در سطح علمی و اقتصادی در شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از این رو، تسهیل همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر‌های پیش‌رو از اولویت‌های ستاد محسوب می‌شود.

کرباسی ادامه داد: در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رایزنی با "پارک فاوا" هستیم و یکی از پتانسیل‌های ستاد معرفی شرکت‌ها به نهاد‌های دولتی برای رفع موانع تولید و رفع چالش‌ها است.

حمیدرضا پوریعقوبی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فرهیختگان فرا موج فائز» در این بازدید با بیان اینکه این مجموعه با حمایت جمعی از نخبگان توانسته گام‌های مثبتی در راستای رفع نیاز‌های کلیدی کشور در برخی صنایع استراتژیک بردارد، تصریح کرد: تخصص این شرکت به طور خاص طراحی و تولید محصولات حوزه مخابراتی است. فاصله سنج‌های رادیویی، لینک‌های ارتباط داده و تقویت کننده‌ها نیز از دیگر تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی درست مسائل استراتژیک صنایع، سرمایه‌گذاری و چندین سال تمرکز روی حل این مسائل باعث شده است علاوه بر محصولات تولید شده، انباشت کم‌نظیری از دانش فنی در این حوزه حاصل شود. در نتیجه فعالیت‌های ما در این شرکت، این ظرفیت‌های ایجاد شده به درستی به صنایع مربوطه متصل و زمینه همکاری‌های عمیق و سازنده‌ای را برای کشور فراهم آورده است.

به گفته پوریعقوبی، اهتمام جدی به مسئله ارتقاء، کیفیت تولید در تراز جهانی، رعایت استاندارد‌ها در بخش تولید، تأمین قطعات از منابع معتبر، صحت سنجی از قطعات در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و تعریف فرآیند‌های دقیق و کارآمد در کنترل کیفیت از مهمترین اقداماتی است که موجب ارتقاء محسوس کیفیت در تولیدات شرکت شده است.

وی ادامه داد: هفت، هشت شرکت داخلی با ما رقیب هستند. البته با توجه به پیچیدگی محصولات رقبا کم هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فرهیختگان فرا موج فائز» همچنین، طراحی و توسعه کارت‌های پردازش داده - طراحی و ساخت انواع آنتن‌های مخابراتی، پروژه‌های تولیدی انواع فیلتر‌های مکانیکی را از دیگر محصولات این شرکت برشمرد.

در ادامه کرباسی از بخش‌های مختلف واحد تحقیق و توسعه اعم از قسمت طراحی سخت افزار و اندازه‌گیری، اتاق تست و بخش تولید و استانداردسازی، کنترل کیفیت پخش بازدید کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، همچنین از یک شرکت دانش‌بنیان دیگر که در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه فناوری اطلاعات، تولید نرم افزار، سخت افزار و شبکه رایانه‌ای، واردات و صادرات در حوزه فناوری اطلاعات اعم از سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، انجام تمام فعالیت‌های مرتبط در حوزه شبکه‌های رایانه‌ای، امنیت داده و شبکه، پایگاه‌های داده و سیستم‌های ویژه، خرید و فروش در حوزه فناوری اطلاعات، انجام دیگر فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند هم بازدید کرد و طی این دیدار بر اتصال این شرکت به نهاد‌های مرتبط از جمله معاونت علمی برای تسهیل‌گری زمینه‌های همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • معرفی مدیر عامل جدید امور شعب بانک ملی استان ایلام
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد