Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران ضمن تشکر از ملت عراق و دولتمردان برآمده از اراده ملت عراق در مدیریت شایسته مراسم انسان ساز و اقتدر آفرین اربعین حسینی، گفت: امیدوارم این حرمت انقلابی، الهی و سیاسی و عبادی راه را برای وحدت امت اسلام در مسیر تحقق اهداف عاشورا در مسیر دین اسلام هموار نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت تهران افزود: این سخن که عده ای بر تعامل سازنده با دنیا و عده ای بر تقابل مستمر با جهان تاکید دارند، قرین انصاف نیست؛ امروز یک چهره عالم و متعهد و سیاستمدار را نمی شناسم که معتقد به تقابل مستمر با جهان در مقابل نگاه تعامل سازنده با دنیا باشد؛ چگونه در نهاد علم و دانشگاه این سخن قابل طرح است.

وی افزود: براساس سند  چشم انداز۲۰ ساله جمهوری اسلامی که از بالاترین عقبه علمی و کارشناسی برخوردار است و ۱۴ سال قبل رهبری معظم انقلاب آن  را ابلاغ کرده اند تا نقشه راه ملت و دولت باشد، در حوزه سیاست خارجی و تقویت روابط خارجی بر گسترش همکاری های دو جانبه منطقه ای و

بین المللی، ادامه پرهیز از تشنج در روابط با کشورها تاکید شده است؛ کدام سیاستمدار و جریان درمقابل این تفکر به تقابل مستمر با جهان اعتقاد دارد؟ راهبرد ما طبق فرموده رهبری انقلاب، ادامه پرهیز از تشنج در روابط با کشورها است و تقویت روابط سازنده با کشورهای غیر متخاصم؛ بهره گیری از

روابط برای افزایش توان ملی  است و مقابله با افزون خواهی و اقدام متجاوزانه در روابط خارجی مورد تاکید است

وی ادامه داد: تلاش برای رهایی منطقه از حضور بیگانکان و امریکا که موجب ارتقای امنیت و اقتدار ملت ایران و اسلام است؛ مقابله با تک قطبی شدن جهان از موارد هدف گذاری شده در چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی است؛ بنابراین با صراحت می توان گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران که مورد حمایت آحاد ملت و جریان های سیاسی است، تعامل سازنده  با جامعه جهانی است.

به گفته ابوترابی فرد،  این استراتژی امریکا و رژیم صهیونیستی است که از آغاز حرکت انقلابی ملت ایران و شکل گیری نظام اسلامی به جنگ افروزی و تقابل مستمر با جمهوری اسلامی ایران پرداخته اند؛ این راهبرد آمریکاست و امروز به راهبرد رئیس جمهوی امریکا در برابر جامعه جهانی تبدیل شده است؛ ملت ایران از جریان های سیاسی از هر گروه و جناح از این فکر پاکیزه اند.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز عامل بازدارنده آمریکا که جنگ افروز دیروز بود، از تعرض به جغرافیای جمهوی اسلامی ایران، قدرت دفاعی، جبهه مقتدر مقاومت اسلامی، وحدت و انسجام ملت ایران است که از اندیشه سیاسی و الهی امام بزرگوار و منطق عقلانی، علمی و و الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی الهام گرفته است.

وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای همسو با آنها فقط یک زبان را می فهمند و آن زبان قدرت است؛ کشورهایی که می خواهند از منافع ملی خود در برار این زیاده خواهان دفاع کنند باید به قدرت سیاسی، علمی، دفاعی، اقتصادی آراسته شوند و با زبان برآمده از اقتدار حافظ منافع خویش باشند؛ ملت ایران با زبان منطق، اقتدار برآمده از ایمان و متکی بر توانایی ها علمی، سیاسی، دفاعی با قدرت های جهان گفت و گو می کند.

اجازه دهیم صدای دانشگاهیان شنیده شود

ابوترابی فرد با اشاره به مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران گفت: صدای دانشگاهیان به ویژه دانشجویان باید شنیده شود و اجازه دهیم تشکل های دانشجویی، نقطه نظرات خود را در مورد مسائل کشور در حضور روسای محترم قوا مطرح کنند؛ این درسی است که از آغاز انقلاب از سکاندار هوشمند انقاب اسلامی آموخته ایم.

وی ادامه داد: همانطور که سیاست ها و تصمیم های اخیر بانک مرکزی در حوزه بازار ارز مورد حمایت قاطبه جامعه علمی و دانشگاهی است، بعضی سیاست ها و تصمیمات دولت مورد نقد جامعه علمی و دانشگاهی است و این نقد به معنای نقد دانشگاه نیست بلکه باید به این نقد توجه داشت و نصیحت برآمده از عقلانیت و علم را به عنوان نقشه راهی برای ارتقای کارایی مورد توجه قرار داد.

وی افزود: اگر می خواهیم از ظرفیت دانشگاه استفاده کنیم  آنان را برای پاسخ به مسائل کلیدی و سوالات اساسی فراخوان نمایبم، این سوالات قابل طرح است؛ چگونه می توان با کمترین استقراض از نظام بانکی و بانک مرکزی دوران تحریم را به فرصتی برای شکوفایی اقتصادی ملی تبدیل کرد؛ چگونه می توان با یک برنامه میان مدت رشد نقدینگی سرسام آور را که کلیدی ترین مساله اقتصاد ملی است، مهار نمود، چگونه می توان از این حجم بزرگ نقدینگی با کمترین هزینه برای خلق ثروت، رشد تولید و اشتغال و رشد اقتصادی بهره گرفت؛ اینها باید سوالات کلیدی دولت محترم و فراهم آردن زمینه مناسب برای استماع پاسخ ها و توجه به آن باشد.

دولت برای جبران کسری بودجه، اجازه فروش اوراق را بدهد

ابوترابی فرد با اشاره به زمان تدوین لایحه بودجه ۹۹ پیشنهاداتی را مطرح کرد و گفت: لایحه بودجه آیینه چگونگی اداره کشور است با عنایت به تاکید رهبری انقلاب در اصلاح ساختاری بودجه با تاکید بر قطع وابستگی به نفت و اراده سازمان برنامه و بودجه برای عملیاتی کردن این مهم  که گامی ارزشمند و تحسین برانگیز است؛ به نظر می رسد شایسته است برای فراهم کردن زمینه قطعی قطع وابستگی بودجه به نفت؛ تمامی درآمدهای حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز شود

وی ادامه داد: کسری واقعی بودجه را با تحلیل دقیق  هزینه های واقعی کشور تبیین کنیم، با تبیین هزینه های واقعی کشور، درآمدهای واقعی و پایدار غیر نفتی را رصد کنیم، آنگاه کسری بودجه برای اداره کشور روشن می شود؛ برای تامین کسری بودجه، مجلس به دولت، اجازه فروش اوراق را بدهد، هر مقدار از اوراق که در بازر به فروش رفت برای تامیبن کسری بودجه  به کار بسته شود، اوراق باقیمانده را  صندوق توسعه ملی خریداری کند و منابع آن را بدون سود در اختیار دولت قرار دهد این اقدام باعث می شود کسری واقعی بودجه را تشخیص دهیم، بودجه تراز نیست، با فروش سرمایه بودجه  را تراز می کنیم.

وی ادامه داد:  دولت و نمایندگان مجلس با شفافیت به میزان تعهداتی که به صندوق توسعه ملی دارند، واقف می شوند؛ در مدیریت هزینه ها و برای دستیابی به درآمدهای پایدار قدم بر می دارند؛ با توجه به اهمیت قطع وابستگی به نفت، اقدام برای افزایش درآمدهای مالیاتی ضروتی اجتناب ناپذیر است؛ منظور مالیات هایی است که باید صاحبان ثروت و قدرت بپردازند و باید مراقب باشیم حوزه تولید او اشتغال آسیب نبینند و کسبه  خرد قربانی نشوند.

امام جمعه موقت تهران  افزود: جلوگیری از فرار مالیاتی از طریق اجرایی کردن ماده ۱۶۹ مکرر، داده سازمان امور مالیاتی از طریق همکاری و هماهنگی قوا، قوه قضاییه، نیروی انتطامی، بانک مرکزی و نظام مالیاتی کشور باید یکپارچه و کامل شود این اطلاعات زمینه را برای بررسی تراکنش های بانکی و برای دریافت مالیات از صاحبان ثروت هموار می کند.

وی اصلاح پایه و افزایش نرخ ها و پوشش مالیاتی، کاهش معافیت های مالیاتی مانند حذف معافیت بر درآمد حاصل از صادرات  مواد خام یا با ارزش افزوده پایین؛ حذف معافیت بر درآمد حاصل از فعالیت های هنری و فرهنگی را که ماهیت تجاری دارند، از دیگر موارد توجه در لایحه بودجه عنوان کرد.

مدیریت یارانه های پنهان در کشور ضروری است

ابوترابی فرد با بیان اینکه توجه به یارانه بودجه ای و فرابودجه ای پنهان در سال ۱۳۹۸ نیز پیشنهاد دیگر است افزود: حدود یک هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان-عددی معادل بودجه کل کشور-یارانه های پنهان کشور رد بخش انرژی و غیر انرژی است؛ این عدد بزرگ در اقتصاد کشورهای همسایه شرقی و غربی ما وجود ندارد، در اقتصاد ایران این عدد بزرگ وجود دارد، باید نظام مدیریتی و علمی و دانشگاهی کشور برای استفاده از این ظرفیت بزرگ و فرصت بی بدیل برای رفع فقر بی عدالتی، حمایت منطقی و درست از اقشار ضعیف و متوسط و تحرک اقتصادی و حمایت عالمانه از تولید استفاد شود.

امام جمعه موقت تهران گفت:  رشد نقدینگی که در این دولت نزدیک دو تریلیون ملیارد تومان شده استدر دولت های گذشته هم با همین شتاب رشد کرده است؛ این عددهای درشت رد اقتصاد ورود پیدا کرده اما منتهی به رشد و شکوفایی اقتصاد ملی نشده و فر را از جامعه ریشه کن نکرده است؛ باید با اجماع نخبگان علمی و سیاسی این مهم صورت گیرد؛  دولت محترم هنر شما خلق این اجماع است و این اجماع را می توان خلق کرد؛ با دعوا و نزاع مسائل اصلی کشور بر زمین می ماند و تفاوتی ندارد چه جریانی به قدرت برسد.

وی افزود: باید با اجماع نخبگان علمی و سیاسی مدیران و مسئولان کشور را برای یک تحول بزرگ آماده ساخت دوران روزمرگی، ندانم کاری، فرصت سوزی به پایان رسیده است، نیازمند اراده مبتنی بر علم و عزم برآمده از ایمان و مشارکت عمومی و وحدت ملی برای تحول هستیم، نیازمند اقدام عاجل علمی و منطقی هستیم.

رصد  هزینه ها و مصارف واقعی دستگاه ها برای شفافیت در بودجه لازم است

ابوترابی فرد در راستای پاسخ به نیازهای مردم، نکاتی را لازم توجه عنوان و اظهار کرد: پرداخت به ذی نفع نهایی؛ امروز اراده دولت به انجام این مهم است، به دولت این اجازه را می دهد که هزنیه های واقعی کشور را رصد کند. دولت از هزینه های واقعی کشور اطلاع شفاف و دقیق ندارد؛ در حال حاضر دولت اعتبارات دستگاه ها را به صورت سرجمع به آنها تخصیص داده و دستگاه ها در مورد نحوه پرداخت به ذی نفع نهایی تصمیم می گیرند و رییس دستگاه تصمیم می یگرد و نه دولت.

وی ادامه داد: دولت باید از نحوه دقیق و شفاف هزینه های خود اطلاع داشته باشد به دلیل نبود شفافیت در مصارف دولت ابزار کارآمد برای نظارت مالی و عملیاتی حین اجرای بودجه در اختیار دولت نیست و امکان مدیریت هزینه ها وجود ندارد  و باعث انحراف بودجه از اهداف مصوب طبق صلاحدید دستگاه اجرایی و نرسیدن بودجه به ذی نفع نهایی تعین شده در قانون می شود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت:  در اسرع وقت پرداخت ها صرفا توسط خزانه داری کل و مستقیما به ذی نفع نهایی انجام شود؛ پرداخت ها از محل منابع عمومی؛ هر پولی که از محل منابع عمومی پرداخت می شود باید از خزانه کل پرداخت شود؛ اعتبارات دسنگاه های اجرایی مشمول این فرآیند شود و خزانه داری کل کشور بر اساس درخواست ها از منابع کسر و به حساب ذی نفع نهایی کسر واریز کند؛ این اقدام برای منابع شرکت های دولتی نیز اجرا شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یارانه ایالات متحده آمریکا بودجه نماز جمعه کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر نماینده ولی‌فقیه خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد از سپاه پاسداران

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد در پیامی از حملات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تقدیر و تشکر کردند.

در این پیام آمده است:

وَقَٰاتِلُواْ فِی سَبِیلِ ا... ٱلَّذِینَ یُقَٰتِلُونَکُمْ (۱۹۰ سوره بقره)

«بجنگید در راه خدا با کسانی که با شما می جنگند»

به موجب آیه شریفه و ده‌ها آیه دیگر و بر اساس فرمان امام و مقتدای امت، رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «رژیم خبیث صهیونیستی باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.» دلاور مردان سپاه پاسداران با حمایت ملت ایران در پاسخ شرارت‌های رژیم جعلی و کودک‌کُش صهیونیستی، پاسخ محکم و سختی را به تجاوزگری‌های این سگ نگهبان آمریکا و اربابش در منطقه دادند؛ ما هم همراه با ملت بزرگ ایران حمایت خویش را از تصمیم شورای‌عالی امنیت ملی که با همراهی غیور مردان ارتش و حمایت ستادکل نیروهای مسلح توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به منصه ظهور رسید؛ اعلام می‌کنیم.

خبرنگار : علی کاوه

انتهای خبر /

کد خبر: 1227044 برچسب‌ها سپاه پاسداران رژیم صهیونیستی ایران

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • ایران با موشک باران اسرائیل باعث رسوایی این رژیم غاصب و هم پیمانانش شد
  • عملیات «وعده صادق» حیثیتی برای رژیم صهیونیستی باقی نگذاشت
  • کنعانی: ایران یک قدرت مقتدر و امنیت‌آفرین است | آمریکا قدردان اقدام منطقی ایران باشد
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی جز زبان زور و سلاح زبان دیگری نمی‌فهمند
  • امام جمعه موقت اهواز: تهاجم ایران به رژیم صهیونیستی در طول تاریخ بی‌سابقه بود
  • تقدیر نماینده ولی‌فقیه خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد از سپاه پاسداران
  • پیام امام جمعه بوشهر در حمایت از حمله موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی
  • جزئیات حمله ایران به اسرائیل از زبان سرلشکر باقری | شرط ایران برای پایان عملیات
  • تصویری قدیمی که بعد از نماز جمعه کاظم صدیقی وایرال شد /چرا صدیقی مانند معاون اول قوه قضاییه استعفا نمی‌دهد؟