Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهرجمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهارکرد: دوره بعد از رسالت و نبوت حضرت محمد(ص) دوران جدیدی برای بشریت است.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه موقت بیرجند بیان‌کرد: اگر ۱۰۰ سال قبل بر اساس روایات بیان می‌کردیم که امام زمان(عج) در زمان ظهور در کنار کعبه سخن می‌گویند و همگان در گوشه گوشه جهان ایشان را می‌بینند، از ما نمی‌پذیرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوفرستی ادامه‌داد: ولی امروزه با استفاده از تکنولوژی جدید و اینترنت این امکان وجود دارد که شخصی در نقطه‌ای از دنیا سخنرانی کند و از شرق و غرب عالم انسان‌ها سخنان او را بشنوند.

وی با اشاره به مجاهدت‌های ائمه معصومین(ع)   برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، افزود: تنها یک انسان پاک و آماده برای مقابله با ظلم  و ستم می‌تواند مدیریت جامعه اسلامی را برعهده بگیرد.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه موقت بیرجند با تبیین تفاوت نوع مجاهدت ائمه معصومین(ع) گفت: گاه نوع مجاهدت امامان چون امام علی(ع) از جنس سکوت در ۲۵ سال بعد از رحلت رسول الله(ص) و زمانی چون امام حسین(ع) یک قیام شهادت‌طلبانه بود. ‌

نوفرستی بیان‌کرد: انقلاب اسلامی ثمره ثلاش، مجاهدت‌ها و رنج‌های علماء و اندیشمندان در دوران بعد از غیبت امام زمان(عج) است و امیدواریم در این مرحله بتوانیم تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به چهارم آبان ماه و روز وقف ادامه‌داد: موقوفات در طول تاریخ فرهنگ حسینی و عزاداری سیدالشهدا(ع) را ترویج کرده است و امروزه نیز در حوزه نیازهای جامعه باید به سمت وقف برویم.

امام جمعه موقت بیرجند با تبیین اینکه وقف یک سرمایه‌گذاری ابدی است، گفت: همه ما باید در حوزه ترویج وقف و حفظ موقوفات احساس مسئولیت داشته باشیم.

نوفرستی با اشاره به ۱۳ آبان و سالروز افشاگری امام(ره) علیه کاپیتولاسیون اظهارکرد: آن روزها مجبور به پذیرش ذلتی چون کاپیتولاسیون بودیم ولی امروزه به برکت نظام ولایی عزت پیدا کردیم.

وی بیان‌کرد: در راهپیمایی باشکوه اربعین مودت و وحدت بین مؤمنین به رخ جهانیان کشیده شد و ثمرات بسیار ارزشمند و مطلوبی داشت.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دستگیری فردی چون روح الله زم که در حمایت سیستم امنیتی فرانسه بود یک دستاورد بزرگ اطلاعاتی سپاه پاسداران محسوب می شود.

نوفرستی یادآور شد: امیدواریم در موقعیت‌های دیگر نیز شاهد پیروزی‌های سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور باشیم.

کد خبر 4755550

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بیرجند خطبه های نماز جمعه اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام زائران اربعین گرگان قزوین سانحه تصادف شهرکرد استانداری سمنان بازگشت زائران اربعین شیراز موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است

حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر توجه به امت واحده و هماهنگی در مقابل صهیونیسم جهانی، اظهار داشت: امت واحده یک اصطلاحی است که مکررا در قرآن کریم به آن اشاره شده است که دارای بار معنایی سیاسی و مفاهیم مهمی است.

وی افزود: امت واحده یعنی دین واحد ، در مواردی امت به معنای جماعت ، یک مقطع و محدوده زمانی ، امام و در برخی موارد به معنای حزب و جماعت سازمان یافته و دولت گفته شده است.

وی ادامه داد: آنچه ما به دنبال آن هستیم پیروان اسلام است یا کسانی که از دین مبین اسلام پیروی می کنند و آهنگ واحدی به اهداف اسلام دارند؛ همان چیزی که امروز در مسئله غزه به دنبال آن هستیم یعنی اتحاد کشورهای اسلامی در مقابل صهیونیسم جهانی.

دکتر مهاجرنیا، تصریح کرد: امت از واژگانی شکل گرفته است؛ در واقع برخی از واژگان راهبردی و جهت ده هستند، زمانیکه امت را تلفظ می کنیم امام هم در کنار آن متصور می شود، دو واژه "امت" و "واحده" هماهنگ و همسو هستند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: امت یه واژه بریده و منفرد از سایر واژگان نیست و در شبکه مفهومی معنا پیدا می کند؛ زمانی که امت گفته می شود یکپارچگی و اتحاد در نظر می آید و خلاف آن یعنی گسستگی و اختلاف از امت خارج خواهد شد.

وی اذعان داشت: از خصوصیات امت این است که در وجودش همبستگی ایجاد شود؛ هنگامی که می گوییم امت اسلام یعنی در واقع یک پیکر همبسته که جهت غایی دارد و پشت سر امام حرکت می کند.

وی بیان کرد: "امت" حاصل یک وحدت و نشان دهنده اخوت و برادری است؛ همانطور که در مقابل شب، روز است و در مقابل کفر ، ایمان است، در مقابل تفرقه و اختلاف ، وحدت و تقریب وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: برآیند "امت" مساوی با قدرت می باشد؛ ظرفیت و توانایی امت اسلامی، قدرت تولید می کند و قدرت یکی از مفاهیم و واژگانی است که از دل امت بوجود می آید و در این رابطه قرآن می فرماید: " وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ"، هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • پوشش رسانه‌ای که قدرت «وعده صادق» را به رخ جهانیان کشید
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند