Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه بهداشت‌ و درمان در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌هایی متعدد روبرو بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

اجرای پوشش بیمه اجباری هم زمان با هفته سلامت/ دهک‌های یک، دو و سه رایگان بیمه می‌شوند

طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد:در روز ۱۳ آبان هم زمان با هفته سلامت، پوشش بیمه اجباری برای همگان آغاز می‌شود که بر اساس این طرح افرادی که در دهک‌های یک ، دو و سه قرار دارند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و دهک ۴ که حقوقشان ۴۰ درصد حداقل حقوق وزارت کار است باید ۵۰ درصد از حق بیمه خود را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موهبتی بیان کرد: استعلام استحقاق سنجی بیمه شدگان به وسیله وزارت کار تعیین می‌شود و توصیه می‌کنم ظرف مدت ۶ ماه افراد فاقد پوشش بیمه از این طرح استفاده کنند.مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: تسهیلاتی که برای افراد در نظر گرفته شده به مدت ۶ ماه اعتبار دارد که در این مدت دیگر این تسهیلات جهت پوشش بیمه اجرایی وجود ندارد و در این مدت مشوق‌های لازم برای بیمه شدن افراد فاقد هر گونه دفترچه‌های بیمه در نظر گرفته شده است.

۹۰ درصد ایرانی‌ها کمبود ویتامین D دارند

باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت اظهار کرد: پوکی استخوان یک بیماری سیستمیک است که با کاهش حجم استخوان موجب به هم ریختگی وضعیت بدن و شکستگی استخوان می‌شود، برای مثال تعادل یک خانم مسن با یک سرفه به هم می‌خورد و فرد سقوط می‌کند که در موارد بسیاری منجر به شکستگی استخوان می‌شود.

لاریجانی بیان کرد: ژنتیک و رژیم غذایی در پوکی استخوان بسیار موثر هستند به طوریکه  ۷۰ درصد تراکم استخوان را ژنتیک می‌سازد؛ همچنین مصرف سیگار و فعالیت بدنی نیز در پوکی استخوان تاثیر گذار هستند و به دلیل نقش ژنتیک در پوکی استخوان در دنیا مطالعات زیادی روی این موضوع انجام می‌دهند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایران حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد جمعیت کمبود ویتامین D دارند، گفت: شیوع پوکی استخوان در کشور رو به افزایش است و باید توجه داشت که پوکی استخوان عوارضی دارد که بسیار مهم هستند.

هزینه یک جلسه مشاوره و روانشناسی چقدر است؟

محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بیان کرد:  تعرفه روانشناسی و مشاوره را سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تعیین و نرخ گذاری می کند و بر این اساس برای روانشناس کارشناسی ارشد هر ۴۵ دقیقه ویزیت روانشناسی و مشاوره ۹۰ هزار تومان و برای فارغ التحصیلان دکتری روانشناسی و مشاوره  ۱۳۰ هزار تومان است.

وی درباره اینکه در صورت مشاهده تخلف تعرفه ای از سوی روانشناسان و مشاوران مردم چگونه باید موضوع را دنبال کنند؟ اظهار کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده تخلف تعرفه ای از سوی روانشناسان و مشاوران به سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مراجعه کنند و با شماره بازرسی که در سایت درج شده است، تماس بگیرند و موضوع تخلف تعرفه روانشناسی و مشاوره را به بخش بازرسی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعلام کنند و ما بلافاصله اقدام می کنیم.

ماجرای فروش عطر مرگبار و فلج‌کننده از شایعه تا واقعیت +عکس

نامه ای در فضای مجازی درباره فروش عطر مرگبار و فلج کننده در اطراف مدارس و دانشگاه ها منتشر شده است.

در متن این نامه عنوان شده است: " هر فردی که از این عطر چند مرتبه استفاده نماید، احتمال اینکه فلج یا کشته شود خیلی زیاد است. پخش این عطر توسط دست فروشان افغانی با شکل جعبه ای که  به پیوست می باشد، صورت می گیرد به گونه ای که در جلوی مدارس، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و محل های پرتردد با قیمت مناسبی عرضه می گردد."

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: هیچ استعلامی از سازمان غذا و دارو درباره عطر مذکور و مرگبار بودن آن صورت نگرفته است و اطلاعاتی درباره این عطر در سازمان غذا و دارو وجود ندارد.

وی ادامه داد: هیچ نهادی از سازمان غذا و دارو درباره سلامت یا مضر بودن عطر استعلام نگرفته است و در جریان این نامه نیستیم.

واکنش بیمارستان مسلمین شیراز به خبر توزیع عطر فلج کننده راشا

روابط عمومی بیمارستان مسلمین شیراز درباره انتشار نامه عطر مرگبار منصوب به بیمارستان مسلمین شیراز اظهار کرد: این نامه از اساس کذب است و از سربرگ و اسم بیمارستان سوء استفاده کردند.

همچنین کمیسیون مرکزی تبلیغات سازمان نظام پزشکی  در اطلاعیه ای اعلام کرد که این نامه جعلی است.

جابه جایی ۱۵۰۰ فرزند هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی/ معاون وزیر بهداشت برای موضوع صندلی فروشی به مجلس می‌رود

محمد نعیم امینی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره موضوع صندلی فروشی اظهار کرد: پیرامون این موضوع هجمه‌های بسیاری شکل گرفت که بسیاری از آن‌ها اساس و بنیادی ندارد.

  امینی فرد گفت: در نخستین جلسه کمیسیون بهداشت پس از تعطیلات معاون آموزشی وزارت بهداشت برای توضیح در مورد صندلی فروشی و بررسی مسائل سهمیه‌های پزشکی به کمیسیون خواهد آمد.   او ادامه داد: بر اساس گزارشی ظرف ۲ سال حدود  یک هزار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از خدمات بهره بردند و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر منتقل شدند همچنین تعداد محدودی از خدمات دریافتی به شکل تغییر رشته بوده است.   چهل تیغ کردن؛ درمان زردی نوزاد با روش عجیب و وحشتناک/ تیغ‌هایی که جان نوزادان را تهدید می‌کنند   نفیسه یکتا معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و نائب رئیس انجمن علمی طب سنتی درباره درمان زردی نوزاد به روش چهل تیغ کردن اظهار کرد: درمانهای که تحت عنوان درمان زردی نوزاد با استفاده از ضربه‌های مکرر و متعدد تیغ به نقاط مختلف بدن نوزاد از جمله شکم، پشت کمر و گردن مطرح می‌شود، از نظر علم طب سنتی به هیچ عنوان پایه و اساس علمی ندارد و در هیچ یک از منابع معتبر طب سنتی مطلبی درباره درمان زردی نوزاد با چهل تیغ کردن نداریم.

وی ادامه داد: می‌توان با تشخیص درست از طب سنتی در کنار درمان اصلی برای تخفیف زردی نوزاد کمک بگیریم ولی والدین باید بدانند که به هیچ عنوان اینگونه روش‌ها هیچ پایه و اساس علمی ندارند.

این کپسول لاغری تقلبی را نخورید

مدیر کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در نامه‌ای خطاب به معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور دستور جمع آوری کپسول لاغری مهدا اسلیم کپ (رگال) را صادر کرد.

پوشش بیمه‌ای داروی «تری پاراتاید» بیماران پوکی استخوان از هفته جاری

سید سجاد رضوی رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت در روز جهانی پوکی استخوان از پوشش بیمه ای یک داروی درمان پوکی استخوان خبر داد و گفت: داروی تری پاراتاید برای درمان پوکی استخوان به دلیل قیمت بالا و نبود راهنمای بالینی از پوشش بیمه ای خارج شده بود اما به دلیل نیاز بیماران و درخواست انجمن های علمی اقدامات کارشناسی برای پوشش بیمه ای این دارو انجام شد.

وی ادامه داد: مقرر کرده بودیم در صورتی که قیمت داروی ایرانی تری پاراتاید برای درمان پوکی استخوان کاهش پیدا کند و معاونت درمان وزارت بهداشت راهنمای بالینی تجویز این دارو را تدوین و ابلاغ کند تا دارو به صورت منطقی به وسیله پزشکان تجویز شود.

اظهار کرد: با توجه به برآورده شدن شرایط شورای عالی بیمه برای پوشش بیمه ای داروی تری پاراتاید برآورده شده است، در هفته جاری داروی تری پاراتاید برای درمان بیماری پوکی استخوان مطابق با راهنماهای بالینی برای بیمارانی که سابقه شکستگی استخوان دارند یا پوکی استخوان آنها پیشرفته است، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

آزمایشگاه آنلاین و خونگیری در محل قانونی است؟   شاید شما هم تجربه داشته باشید که با تبلیغات آزمایشگاه آنلاین و خونگیری در محل مواجه شده باشید، برخی آزمایشگاه به عنوان سرویس ویژه و به بهانه آسایش افراد این تبلیغ را انجام می دهند که خونگیری شما را در منزل انجام می دهیم.

به دنبال این تبلیغات گسترده آزمایشگاه آنلاین و خونگیری در محل موضوع را با معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در میان گذاشتیم تا از قانونی بودن این کار با خبر شویم.

جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره فعالیت آزمایشگاه های آنلاین و خونگیری در محل

اظهار کرد: آزمایشگاه آنلاین نداریم و  این مسئله تخلف و خونگیری در خارج از محل آزمایشگاه و هر جایی غیرقانونی است.

جان بابایی با اشاره به مراجعه خونگیر در مواردی خاص به منزل بیماران اظهار کرد: فقط در مواردی که فردی مسنی یا بیمار خاصی بخواهد آزمایش خون بدهد اما توان و شرایط خروج از منزل را نداشته باشد، خونگیر از آزمایشگاه به منزل فرد بیمار می رود و نمونه گیری را انجام می دهد وگرنه اینکه برخی افراد راه بیفتند و در هر جایی اقدام به خونگیری کنند غیرقانونی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تکنیکی که برای اروپایی‌ها عجیب بود + فیلم

حسین طیبی بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در خصوص گلی که در یک بازی به ثمر رساند و جهانی شدُ گفت: گلی زدم که در قدیم همیشه این حرکت و گل را تمرین می‌کردم، در آن زمان این گل من خیلی معروف و جهانی شده بود و همه تعجب کرده بودند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • انواع گل مژه و درمان آن
  • انکار عجیب یک قتل / قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • انکار عجیب یک قتل | قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • ‌ماجرای حیوانات عجیب تهرانپارس!
  • ماجرای تکنیکی که برای اروپایی‌ها عجیب بود + فیلم
  • کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین قاتل خاموش طبیعت
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ماجرای فرار ۲ ساله عامل افغان یک جنایت در دربند تهران | بازگشت و دستگیری در قشم!