Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@12:56:20 GMT

بزرگ‌ترین نمایشگاه عکس حسینی مازندران برپا شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۵۰۲۸

بزرگ‌ترین نمایشگاه عکس حسینی مازندران برپا شد

بزرگ‌ترین نمایشگاه عکس حسینی مازندران در دومین همایش استانی فرهنگی و هنری اشکواره حسینی با محوریت محرم، امام حسین و شهدای مدافع حرم در آمل برپا شد. ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، با پایان ماه‌های محرم و صفر، شهرستان آمل با حضور هنرمندان استان مازندران میزبانی دومین همایش استانی فرهنگی و هنری "اشکواره حسینی" را بر عهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این همایش استانی با وجود بی‌مهری مسئولان استانی از 28 مهرماه با شروع به کار بخش شعرخوانی با استقبال هنرمندان مازندرانی مواجه شد که در ادامه آن بخش دومش یعنی نمایشگاه عکس حسینی به عنوان بزرگترین نمایشگاه عکس در استان مازندران از 22 استان آغاز به کار کرد.

 مسئول برگزاری همایش استانی اشکواره حسینی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در آمل با بیان اینکه اشکواره پس از فراخوان استانی در بخش‌های فیلم، نمایش، شعر، سرود، تواشیح عکس و دلنوشته به اجرا درآمد، بیان کرد: این اشکواره از 28 مهرماه با همایش شعرخوانی آغاز شد و دوم آبان در بخش دوم آن هم نمایشگاه عکس حسینی به مدت چهار روز ادامه یافت.

 حسین جوادی، اکران فیلم‌های منتخب را از چهارم آبان ماه در سینما اکسین این شهرستان عنوان و مطرح کرد: هشتم آبان‌ماه بخش چهارم آن یعنی دلنوشته های امام حسین و مدافعان حرم است؛ همچنین از سوم آبان ماه تا هشتم نمایش ها به اکران در می‌آید.

نمایشگاه عکس «زینب‌های خط مقدم» در رشت به روایت تصویرنمایشگاه عکس «دفاع عاشورایی» در اصفهان برپا شدنمایشگاه عکس لایه‌های پنهان جنگ در ساوه افتتاح شد

وی با اعلام اینکه اشکواره حسینی یکی از رخداد بزرگ فرهنگی و هنری در استان مازندران است، افزود: این رخداد کم نظیر در دو موضوع امام حسین و مدافعان حرم را در بر می‌گیرد که هنرمندان زیادی علیرغم عدم تمایل از حضور هنرمندان خارج از استان، بسیاری از هنرمندان کشوری از این همایش استقبال کردند به طوری که 20 استان درگیر این همایش شدند.

جوادی گفت: به لحاظ مالی و معنوی به منظور جا انداختن اشکواره رایزنی‌های زیادی صورت گرفت منتهی متاسفانه آنچه باید و شاید تعهداتی که می بایست انجام می‌دادند برای این همایش تاکنون شاهد نبودیم.

 مسئول همایش استانی اشکواره حسینی با تاکید بر اینکه از اشکواره آنچنان مورد حمایت مسئولان استانی واقع نشده و با وجود استقبال هنرمندان کشوری از این اشکواره، استان مورد توجه واقع نداد، گفت: انتظار می‌رفت در امر مدافعان حرمی که تاکنون در استان کاری صورت نگرفت به ویژه شهدای خان طومان که 13 نفر به شهادت رسیدند بنابراین می‌شد با برگزاری حماسه‌های فرهنگی و هنری از آنها یاد کرد؛ امیدواریم مسئولان استانی به این فکر بیفتند تا آثار فاخر برای این شهدا خلق شود تا ماندگار باشد.

 دبیر بخش عکس حسینیه اشکواره حسینی نیز از پذیرش هزار و 400 اثر عکس از 22 استان به دبیرخانه دومین دوره همایش استانی اشکواره حسینی خبر داد و گفت: از این تعداد عکس 30 اثر از 24 عکاس برتر کشوری منتخب و در بزرگترین نمایشگاه عکس حسینی مازندران در نگارخانه زر آمل به نمایش گذاشته شده است.

 مجید نیکجو با بیان اینکه اختتامیه این همایش یازدهم آبان‌ در تالار اریکه آریایی برگزار می‌شود، افزود: رویکرد بهره‌گیری از این همایش عکاسی مستند بوده که عکاسان از سراسر کشور شرکت کردند؛ امیدواریم در دوره‌های آتی نیز گام موثری در این عرصه برداریم.

انتهای پیام/ ت

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فعالان فضای مجازی شهرستان ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سرهنگ فارسی در نخستین مجمع فعالان فضای مجازی ملایر در سال جدید که با حضور فرماندهان حوزه مقاومت و فعالان حوزه سایبری و فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به عملیات بزرگ وعده صادق، گفت: دشمنان به ظرفیت و توانایی فضای مجازی واقف هستند و از این فضا برای توجیه باطن منحوس خود استفاده می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه باید در برابر اقدامات انحرافی دشمنان از ظرفیت فضای مجازی برای اثبات حقانیت خود و تنویر افکار عمومی بیشترین استفاده را بکنیم، افزود: با توجه به ۲۰۰ روز آتش باران غزه و شهادت ۱۴ هزار کودک و شکنجه و مظلومیت زنان و مردان غزه و همچنین و حمله به کنسولگری ایران در سوریه، ایران تصمیم به پاسخ نظامی قاطعانه و مقتدرانه گرفت.

 مسئول فضای مجازی سپاه ناحیه ملایر هم در این همایش گفت: گردان‌های فضای مجازی ملایر یک ظرفیت بزرگ برای شهرستان به شمار می‌آیند که ما باید در راستای امنیت آفرینی و رو کردن دست رژیم غاصب از آن استفاده کنیم.

حامد حسنی با تاکید بر اینکه فعالین فضای مجازی باید در راستای خنثی سازی فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان اقدامات جهادی و به روز انجام دهند، تصریح کرد: فعالین این حوزه جهادگران و سربازان جنگ نرم هستند.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند
  • همایش بزرگ دوچرخه سواری در آبیک برگزار می‌شود
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود
  • نمایشگاه طرح صدرا در بویین زهرا برپا می‌شود
  • همایش فعالان فضای مجازی شهرستان ملایر