Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،محمودی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین گفت: اصول واکسیناسیون و برنامه‌های واکسیناسیون اعلامی از سوی دامپزشکی کشور بر مبنای پایش علمی و آزمایشگاهی و مشاهدات کارشناسان طیور در هر منطقه است.

او با بیان اینکه دامپزشکی استان  بر اساس شرایط منطقه‌ای برنامه واکسیناسیون مخصوص طیور گوشتی را بصورت مرتب و برنامه ریزی شده تهیه و پیشنهاد کرده است، افزود: متاسفانه در برخی مواقع مرغداران به استناد اینکه مدتهاست درگیر بیماری خاصی نشده اند و یا به علل مالی از اجرای دقیق آن خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی عنوان کرد: در تلفاتی که اخیرا در برخی مزارع پرورش مرغ گوشتی شهرستان قاین رخ داد، اجرا نکردن دقیق برنامه واکسیناسیون بصورت واضح و غیرقابل انکاری مشهود است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین ادامه داد: در واحد‌هایی که اصول واکسیناسیون بطور نسبی رعایت شده بود تلفات این بیماری ویروسی تنفسی که در تشخیص‌های اولیه برونشیت و در برخی موارد برونشیت به همراه نیوکاسل تشخیص داده شد، با تلفات حداقلی و در حد ۲ تا ۲.۵ درصد و در مرغداری‌هایی با واکسیناسیون ناقص، تا ۵۵ درصد بروز کرد.

او بااشاره به اینکه دستورالعمل اعلامی و اجرای برنامه واکسیناسیون ابلاغی از سوی اداره کل دامپزشکی استان لازم الاجرا است ،تصریح کرد:  در صورت احراز  اهمال مسئول فنی مایه کوبی و یا تخلف مرغدار در اجرای برنامه مورد نظر کلینیسین  و شیوع آلودگی و ضرر اقتصادی سایر پرورش دهندگان ، مراتب قابل پیگیری حقوقی و قضایی است.

انتهای پیام/ی

اجرا نکردن واکسیناسیون اصولی،علت تلفات طیور در مرغداری های قاین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  فداکار در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان  استاندار کرمان با تاکید بر تلاش برای تحقق شعار سال گفت  100 هزار میلیارد تومان طرح در استان در دست اجراست که باید به نتیجه برسند.

 وی  افزود:مولدسازی دارایی‌های دولت ، تقویت زیرساخت‌های آب، برق و گاز ، ایجاد ظرفیت درگاه صادراتی، راه‌اندازی مرکز سرمایه‌گذای خارجی و اقتصاد دیجیتال ، توجه به حوزه دانش بنیان مشاغل خانگی و گردشگری از مواردی بود که آقای فداکار برآنها تاکید کرد. 
آقای حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز با اشاره به وجود ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی در استان افزود: با همراهی و تخصیص اعتبارات استانی امسال شاهد افزایش آنها خواهیم بود.
وحیدی مدیر کل برنامه ریزی و بودجه استان هم از تلاش برای تحقق شعار سال و همچنین پرداخت پاداش بازنشستگان خبر داد:      

 

    

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • طرح ملی زندگی با آیه‌ها برای مدت طولانی اجرا می‌شود
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام