Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:35:32 GMT

آمریکا محدودیت‌های پروازی بر کوبا اعمال می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۸۳۰۰

آمریکا محدودیت‌های پروازی بر کوبا اعمال می‌کند

به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری رویترز، وزارت ترابری آمریکا روز جمعه (به وقت واشنگتن) اعلام کرد همه پروازها از این کشور به مقصد کوبا به جز فرودگاه هاوانا از روز 10 دسامبر سال جاری میلادی (19 آذرماه) ممنوع است.

وزارت ترابری آمریکا همچنین گفت که این ممنوعیت به درخواست «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور برای "تقویت سیاست واشنگتن در تشدید پیامدهای اقتصادی سرکوب مردم و حمایت از نیکلاس مادورو در ونزوئلا برای دولت کوبا" اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام همه پروازهای هواپیمایی‌های آمریکایی به مقصد هر یک از 9 فرودگاه بین‌المللی در کوبا به جز هاوانا پایتخت این کشور را ممنوع می‌کند.

ماه گذشته نیز وزارت بازرگانی آمریکا با اعلام تحریم‌های جدید علیه کوبا، همه مجوزهای فعلی اجاره هواپیماهای مسافربری به این کشور را لغو و فروش برخی کالاهای خارجی را به هاوانا که در آن از قطعات آمریکایی استفاده شده، ممنوع کرد.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انتخاب «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا به دومین دوره ریاست جمهوری را به رسمیت نشناخته و خواسته کناره‌گیری او از قدرت و برگزاری مجدد انتخابات شد.

واشنگتن کوبا را عامل سرپا نگهداشتن دولت مادورو می‌داند و ضمن انتقاد از این کشور، فشارهای اقتصادی خود بر آن را افزایش داده تا هاوانا از حمایت از دولت مادورو منصرف کند.

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا اوایل مهرماه جاری در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن سیاست‌های واشنگتن علیه هاوانا، گفت: محاصره اقتصادی، مالی و تجاری آمریکا علیه کوبا که همچنان پس از گذشت ۶۰ سال ادامه دارد، مانع اصلی در مسیر توسعه این کشور است.
وزیر امور خارجه کوبا اضافه کرد: دولت ترامپ همکاری کوبا با ونزوئلا و عدم تمایل هاوانا برای کمک به سرنگونی دولت «نیکولاس مادورو» را بهانه‌ای برای تشدید فشارها قرار داده است.

واشنگتن و هاوانا پس از 50 سال قطع روابط دیپلماتیک، در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا تلاشی را برای عادی‌سازی روابط از سر گرفتند؛ اما ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در سال 2017، تلاش کرده است سیاست خارجی اوباما در قبال کوبا را خنثی کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوبا ایالات متحده آمریکا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بسته تحریمی جدیدی را مرتبط با ایران اعمال کرده است./ تسنیم

در حال تکمیل...

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد