Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ساسانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تاکید بر ضرورت ساماندهی رودخانه زاینده رود در راستای جلوگیری از برداشت های غیرمجاز اظهار داشت: ساماندهی مسیر رودخانه زاینده رود از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و در مدت پنج سال ۴۵ کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده رود در شرق اصفهان آزادسازی شده است.

وی افزود: در این مدت در شرق اصفهان، ۴۰ کیلومتر جاده دسترسی در طرفین رودخانه زاینده رود احداث شد و با سنگ چین هشت کیلومتر از این مسیر، ۲۵ کیلومتر از بستر رودخانه هم تسطیح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادسازی و ساماندهی زاینده رود در غرب اصفهان

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه آزادسازی و ساماندهی رودخانه زاینده رود در غرب استان اصفهان هم از سال ۱۳۹۵ آغاز شد، ادامه داد: در غرب استان اصفهان، ۵۰ کیلومتر از محدوده مسیر زاینده رود آزادسازی شد و در دو طرف رودخانه زاینده رود هم ۲۵ کیلومتر جاده‌های دسترسی احداث شده است؛ تاکنون ۲۵ کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده رود در غرب اصفهان تسطیح شده است.

تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی برای ساماندهی زاینده رود

وی افزود: برای ساماندهی رودخانه زاینده رود در شرق و غرب استان اصفهان اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

ساسانی با تاکید بر ضرورت انضباط در برداشت آب از حوضه زاینده رود تصریح کرد: آزادسازی، ساماندهی و ایجاد جاده های دسترسی پیرامون رودخانه زاینده رود امری اجتناب ناپذیر است؛ در سالهای اخیر، شرکت آب منطقه ای اصفهان با هماهنگی موثر صنف کشاورزان استان اصفهان نسبت به آزادسازی و ساماندهی حریم و بستر رودخانه اقدام کردند.

ادامه همکاری با صنف کشاورزی در ساماندهی زاینده رود

وی با ابراز علاقه مندی به ادامه همکاری موثر و تعامل سازنده با صنف کشاورزی در آزادسازی و ساماندهی حریم و بستر زاینده رود بیان داشت: صنف کشاورزان استان اصفهان از نظر صلاحیت اجرای این مهم، در اولویت است چراکه کشاورزان با همکاری سازنده می توانند روند آزادسازی و ساماندهی رودخانه زاینده رود را شتاب بخشند.

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر تامین اعتبارات لازم جهت پیشبرد آزادسازی و ساماندهی رودخانه زاینده رود ابراز داشت: با تامین اعتبارات ملی و استانی و حمایت صنف کشاورزی می توان ساماندهی رودخانه را به طور مستمر پیش برد و در جهت انضباط برداشت از حوضه زاینده رود اقدام موثری انجام داد؛ البته آزادسازی و ساماندهی حریم و بستر رودخانه زاینده رود همراهی تمام دستگاه های ذی ربط را می طلبد.

کد خبر 4755413

منبع: مهر

کلیدواژه: صنف کشاورزان اصفهان زاینده رود اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان سانحه تصادف زائران اربعین قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان بازگشت زائران اربعین شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ساسانی صبح چهارشنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعاتی قاصد آب اظهار داشت: با توجه به نقشی که رسانه‌ها در مدیریت افکار عمومی و به ویژه مباحث آب دارند، از تلاش آنان در مسائل مربوط به آب، فرونشست زمین، تعادل بخشی، مدیریت یکپارچه زاینده رود، آب و پساب و آب شرب استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مدیریت کننده افکار عمومی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: اگر مباحث آب شفاف نباشد می‌تواند ما را به انحراف بکشاند و از این رو تلاش شما خبرنگاران سبب می‌شود که بتوانیم تمامی ذینفعان حوضه از جمله کشاورزی‌، صنعت و شرب را که طبق قوانین دولت دارای حقابه و سهم‌آبه هستند با منابع آبی موجود تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: حوضه آبریز زاینده‌رود بسیار پر چالش بوده و ناترازی بین منابع مصارف کاهش آب‌های زیرزمینی و فرونشست در این حوزه مطرح است.

ساسانی افزود: اکنون که در سال آبی دوره بارش‌ها تقریباً رو به اتمام است میزان بارش در ایستگاه شاخص حوضه زاینده رود (چلگرد) از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون، یکهزار و ۲۰ میلیمتر بوده است در حالی که مدت مشابه سال گذشته یکهزار و ۳۹۰ میلیمتر بود و امروز ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال آبی کنونی یک نوبت در آبان و یک نوبت در ابتدای فروردین ماه برای کشاورزی اصفهان آب توزیع شد، خاطرنشان کرد: خروجی سد زاینده رود از روز گذشته برای توزیع سومین نوبت آب برای کشاورزی شرق اصفهان افزایش یافته است و تا امشب قطعاً آب به سطح شهر اصفهان خواهد رسید.

کد خبر 6080833

دیگر خبرها

  • فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود
  • حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم
  • جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر
  • اجرای سرود "ای ایران" در کنار زاینده رود ، پس از اتفاقات دیشب اصفهان (فیلم)
  • بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید