Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان دیروز جمعه، 3 آبان گفت: دین اسلام از اساس به‌دنبال رفع مشکلات و گرفتاری‌ها از مردم است.
وی با بیان اینکه نخستین واقف وجود نازنین پیامبر(ص) بود و در ادامه سایر مسلمانان که تمکن مالی داشتند به این سنت الهی عمل کردند افزود: با افزایش تعداد مسلمانان و کمک به انسان‌های نیازمندان مسئله وقف در اسلام به‌عنوان یک سنت حسنه اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید بندگان خدا سنت جاریه که از خودتان به جای می‌گذارید در نزد پرودگار کار بسیار پسندیده‌ای است بیان کرد: واقفان خیراندیش با نیت خیرخواهانه خود برای همیشه خود و مال خود را ماندگار کردند.
وی با بیان اینکه افراد زیادی از برکات وقف در جامعه اسلامی استفاده می‌کنند اظهارکرد: وقف در زمینه‌های مختلف وجود دارد و در کشور ما از دوران صفویه وقف به‌صورت جدی دیده شد و به آن توجه کردند.
حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه بسیار خاصی نسبت به موقوفات شد و مسئولیت اداره آنها به سازمان اوقاف و امور خیریه واگذار شده است بیان کرد: حدود 180 هزار موقوفه در کشور وجود دارد که از این تعداد 90 هزار موقوفه انتفاعی است که از قبل آنها درآمدی ایجاد نمی‌شود و حسینیه‌ها و تعدادی از مدارس از نمونه‌ها این وقف هستند.
وی با بیان اینکه وقف‌های منفعتی در کشور حدود 80 هزار موقوفه است که درآمد آنها حاصل اجرای نیات واقف می‌شود گفت: بعضی از موقوفات را فقط حق نظارت داریم و توسط خود واقف اداره می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به وجود 8 هزار و 101 موقوفه در استان کرمان تصریح کرد: از این تعداد 7 هزار و 237 موقوفه متصرفی و 840 موقوفه با اختیار اداره اوقاف و غیرمتصرفی است.
وی با بیان اینکه اداره موقوفات کار بسیار سخت و دشواری است گفت: از نظر اسناد و سند مالکیت باید وضعیت موقوفات مشخص شود که کار بسیار سختی است.
حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه حق وقف در جامعه باید احیا و دریافت شده تا نیات واقف اجرایی شود بیان کرد: اجرای نیات واقف از ضروریات کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان کرمان است.
وی با بیان اینکه گسترش وقف در کارهای مختلف مورد نیاز جامعه امروزی است اظهارکرد: از افرادی که تمکن مالی دارند درخواست می‌شود به این نکته توجه جدی داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره برنامه‌های دهه وقف امسال در کرمان بیان کرد: در چهل مسجد شهر کرمان در دهه آخر ماه صفر مراسم روضه‌خوانی برگزار می‌شود که از جمله برنامه‌های دهه وقف امسال است.
وی با بیان اینکه 140 شهید مبلغ و روحانی استان کرمان داریم که نام و یاد آنها در این مراسم گرامی داشته می‌شود تأکید کرد: 40 موکب در ایام اربعین توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی جلالی اوقاف روضه خوانی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی تهیه شده از محل موقوفه مرحومه خیرالنسا به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و خانواده‌های زندانیان آذربایجان شرقی قبل از ظهر پنج شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل کمیته امداد، مدیر کل بهزیستی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این آئین اظهار کرد: از حمایت‌های متولیان امر بخصوص اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تشکر وقدردانی می‌کنیم.

آیت الله آل هاشم یادآور شد: موقوفه خیر النسا در دهه ۶۰ به تعدادی از خیران داده شده و در سایه تلاش متولیان عزیز و پیگیری‌هایشان اقدامات ارزشمندی برای مستضعفان صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در این آئین ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار کرد: از عنایت های امام جمعه محبوب تبریز آیت الله آل هاشم و تولیت موقوفات خیر النسا آیت الله سید محمد تقی آل هاشم به جهت حضور در این رویداد که چند سالی است برگزار می‌شود کمال قدردانی و تشکر را دارم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر واقفه نیک اندیش خانم خیر النسا بیان کرد: سالیان سال است که به یاد این واقفه همه ساله اقدامات نیکی صورت می‌گیرد به طوریکه سال گذشته ۱۵۰۰ بسته بین مددجویان و افراد نیازمند و خانواده‌های زندانیان توزیع شده و در اختیارشان قرار گرفت و امسال به تعداد ۲۰۰۰ بسته افزایش یافت.

ارزش ریالی هر بسته حدوداً یک میلیون تومان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی یادآور شد: ارزش ریالی این بسته‌ها حدوداً یک میلیون تومان بوده و شامل مرغ، روغن، ماکارونی، چای، قند، رب و … است.

حجت الاسلام حسینی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: از همراهی و حمایت مجموعه‌های ذیربط قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این اقدامات بیش از پیش شود.

لازم به توضیح است طی این آئین دو هزار بسته معیشتی از محل موقوفات خیرالنسا با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد و بهزیستی استان به مددجویان و نیازمندان تحت پوشش و خانواده‌های زندانیان توزیع شد.

کد خبر 6064080

دیگر خبرها

  • برپایی افطاری ساده در ۷۴ امامزاده مازندران
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان
  • بهار با آرامش بهاری
  • عقب‌ماندگی اقتصاد با جهش اتفاق می‌افتد
  • ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بیرجند توزیع شد
  • دو وقف جدید در خوسف ثبت شد
  • ثبت دو وقف جدید در خوسف
  • اجرای طرح ضیافت الهی برای ۲ هزارو ۳۰۰ زائر چهارمحال و بختیاری
  • نصف استان کرمان وقف است