Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:05:16 GMT

همدان به دنبال رونق گردشگری مذهبی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۹۳۶۹

همدان به دنبال رونق گردشگری مذهبی

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی خاکسار، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه رونق گردشگری مذهبی در استان همدان مستلزم همکاری اداره اوقاف به عنوان متولی مقابر و اماکن متبرکه با اداره میراث فرهنگی همدان است و نیاز به برنامه‌ریزی در این زمینه دارد، ادامه داد: از جمله تمهیداتی که برای راه‌اندازی تور‌های گردشگری مذهبی ضرورت دارد، وجود راهنمایان تخصصی در مکان‌های موردنظر است چرا که مقابر و امامزاده‌ها نیز مانند موزه و اماکن تاریخی به راهنمای متخصص نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تابلو‌های معرف بنا از ضرورت‌های این نوع گردشگری است، اضافه کرد: علاوه بر این لازم است اماکن متبرکه در تاریخ‌های مشخص آمادگی بازدید عموم را داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه رایزنی‌های اولیه در این زمینه با اداره اوقاف انجام شده است، اظهار کرد: مقرر شده است بروشور‌هایی از مقابر و امامزاده‌ها تهیه شود که علاوه بر شجره‌نامه مقبره، روند شکل‌گیری بنا، مرمت و جزئیات معماری را نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده و در سایت میراث فرهنگی نیز درج شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان درباره مقبره حیقوق نبی (ع) بیان کرد: این بنای تاریخی به دوره سلجوقی- ایلخانی تعلق دارد و وظیفه میراث فرهنگی در قبال آن، حفظ ساختمان با همان ماهیت تاریخی است. اگر این بنا به تأسیسات و ارائه خدمات به گردشگران و زائران نیاز داشته باشد، باید با حفظ ضوابط حریم بنا، اقدامات انجام گیرد.

خاکسار یادآور شد: در این استان امامزاده‌هایی مانند عین و غین، هود و اطهر دارای بنای تاریخی ارزشمند هستند همینطور شاهزاده حسین، امامزاده محسن و امامزاده یحیی دارای شجره‌نامه بوده و همگی می‌توانند به عنوان مقاصد گردشگری مذهبی مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام/ د 

ظرفیت گردشگری مذهبی در همدان وجود دارد

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امامزاده گردشگری مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اولین مجوز فروشگاه صنایع‌دستی برای هتل در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی برای هتل قصر بسطام شهرستان شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۸ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ضمن اعلام آمادگی برای صدور مجوز صنایع‌دستی برای هتل‌های استان سمنان، افزود: با توجه به حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در هتل‌ها، ارائه محصولات صنایع‌دستی در این مکان یکی از اقدامات مطلوب در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری است که ضمن معرفی هنر استان، افزایش فروش صنایع‌دستی را به همراه دارد.

سمانه سلطانی پور بابیان اینکه با دریافت مجوز فروشگاه صنایع‌دستی، فعالان این حوزه مشمول قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی می‌شوند، گفت: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

او افزود: تمام متقاضیان فروشگاه‌های صنایع‌دستی می‌توانند با مراجعه به و معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در حال حاضر۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۸ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت دارند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884945

دیگر خبرها

  • نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری شهرستان ورامین برپا شد.
  • اقامت ۴ هزار و ۲۴۷ گردشگر نوروزی در استان همدان
  • نصب دوربین مداربسته در محوطه کتیبه‌های گنجنامه همدان
  • اولین مجتمع گردشگری دامغان احداث می شود
  • تجهیز محوطه کتیبه‌های گنجنامه به دوربین مدار بسته
  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی مهاباد به ۵ واحد افزایش یافت
  • از «رمضانگرد»، «نقش نام» و «حجره» تا بازدید از خانۀ امین‌التجار
  • پیش‌بینی اسکان ۱۵ هزار نفر در خانه‌های مسافر
  • صدور اولین مجوز فروشگاه صنایع‌دستی برای هتل در استان سمنان
  • ثبت ملی زبان ترکی خلجی در استان مرکزی