Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: ۹۸۰۴ نفر مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

ابتسام داشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده بهزیستی استان از سال ۹۶ تاکنون، اظهار کرد: سه پایگاه غربالگری شنوایی در شهرستان‌های غیر برخوردار رومشکان، دوره چگنی و بخش سپید دشت افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به افتتاح مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان‌های بروجرد و الیگودرز اشاره کرد و افزود: همچنین ۶ مرکز مشاوره روان شناختی سلامت روان در شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد و نورآباد افتتاح شد.

این مسئول یادآور شد: همچنین ۸ مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) در شهرستان‌های بروجرد، الیگودرز، ازنا، سلسله و خرم‌آباد افتتاح شده است.

داشی با اشاره به انجام خدمات پیشگیری سازمان بهزیستی در استان با بیان اینکه در سال گذشته ۹۷ هزار نفر مورد غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند، افزود: همچنین  امسال ۹۸۰۴ نفر مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: در سال گذشته ۴۰ هزار و ۳۸۰ نفر از موضوع معلولیت‌ها آگاهسازی شدند.

داشی با بیان اینکه سال گذشته ۴۳۴۹ نفر مورد مشاوره ژنتیک قرار گرفتند، اظهار کرد: این درحالیست که امسال ۱۸۷۱ نفر مورد مشاوره ژنتیک قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی غربالگری شنوایی سلامت روان بهزیستی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان، از فعالیت آزمایشگاه ژنتیک که در سطح ابتدایی تا پیشرفته در همدان به شکل دولتی و در دانشگاه علوم پزشکی که ارایه خدمات خواهد کرد خبر داد و افزود: ساخت مرکز سلامت خانواده هم امروز آغاز شد

مهدی مجذوبی همچنین تجهیز ساختمانی با معیار‌های روز، افتتاح مرکز جامع سلامت کوی خضر و مرکز روان اجتماعی با متخصص روانپزشک و روانشناس با ۵ میلیارد ریال خرید اولیه دارو را از برنامه‌های هفته سلامت برشمرد و گفت: بخش دندانپزشکی کودکان در بیمارستان اکباتان هم تا هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد.

اجرای طرح بهداشت دهان و دندان در مدارس ابتدایی و ایجاد پایگاه تغذیه سالم در مدارس از تاکیدات این نشست بود.

او همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان در رنکینگ کشوری رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان هم گفت: سیاست‌های رفاهی دولت در دستور کار است که شامل کالابرگ الکترونیکی و پرداخت یارانه‌ای با محوریت کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های پایین است که به مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

یوسف شعبانی از طرح کمک به کودکان خانواده‌های کم برخوردار از ۵ ماهه تا ۵۹ ماهه خبر داد و گفت: از هزارو ۱۱ خانوار که هزار و ۴۰ کودک دارای لاغری مفرط، کم وزنی شدید و کوتاه قدی هستند، ماهانه ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

او همچنین از طرح یسنا یارانه، ویژه مادران شیرخوار زیر ۲ سال خبر داد و گفت: دهک اول ۴۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

حسن رضانیا، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان هم گفت: باید تلاش کنیم تا تلاش‌ها و اراده دولت برای اقدامات مثبت و رفع فقر و رسیدگی به معیشت مردم به درستی انعکاس یابد چرا که دشمن در تلاش است تا یاس و نامیدی را به جامعه تزریق کند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • خلع‌ سلاح روان‌شناس‌نمای مسلح!
  • راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • روز روانشناس ۱۴۰۳ + تاریخ و تعریف رشته مشاوره و انواع Psychology
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد