Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز گذشته (جمعه) تارنمای میامی هرالد، مردم سه آرژانتین، کلمبیا و اروگوئه در حالی قرار است فردا در انتخابات ریاست جمهوری و محلی شرکت کنند که اعتراض ها در شماری از کشورهای آمریکای لاتین همچنان اوضاع این منطقه را ناآرام کرده است. معترضان در شیلی و بولیوی همچنان به دنبال تداوم اعتراض ها هستند و این در حالیست که اوضاع تعدادی از کشورهای این منطقه نیز متزلزل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم آرژانتین قرار است فردا رئیس جمهوری جدید خود را در یک انتخابات میان راست گراها و چپ گراها انتخاب کنند.

در انتخابات مقدماتی «آلبرتو فرناندز» چپ میانه توانست بر «مائوریسیو مکری» رئیس جمهوری کنونی غلبه کند و انتظار می رود در این انتخابات نیز بیشترین آرا را بدست بیاورد.

برخی نظرسنجی ها از پیروزی فرناندز در همان دور اول حکایت دارد.

این انتخابات در حالی در آرژانتین برگزار خواهد شد که مردم این کشور از سیاستهای اقتصادی دولت کنونی رضایت ندارند و شرایط اقتصادی نیز مساعد نیست.

برخی معتقدند ظهور دوباره چپ گراها در صدر قدرت آرژانتین پیامدهای مثبت و منفی در آمریکای لاتین خواهد داشت که از جمله نکات مثبت احیای دوباره اقتصاد این کشور با سیاست های جدید و از جمله نکات منفی تقابل آرژانتین چپ گرا با کشورهای راست گرای منطقه از جمله برزیل خواهد بود.

در همین حال مردم اروگوئه نیز قرار است روز یکشنبه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

جدیدترین نظرسنج ها نشان می دهد که «دانیل مارتینز» شهردار سابق مونته ویدئو از حزب حاکم جبهه مردمی ۴۳ درصد آرا و «لوئیس لاکاله پو» نامزد حزب ملی ۲۴ درصد آرا را در اختیار دارند.

اگر مارتینز نتواند اکثریت آرا را در دور اول بدست بیاورد، این دو نامزد باید در دور دوم انتخابات شرکت کنند.

مردم کلمبیا نیز قرار است روز یکشنبه برای انتخاب ۳۶ فرماندار و بیش از یکهزار  شهردار به پای صندوق های رای گیری بروند.

این انتخابات در حالی در کلمبیا برگزار می شود که این کشور همچنان با یکسری چالش ها از جمله خشونت های داخلی و تنش در روابط با ونزوئلا دست و پنجه نرم می کند.

پیش از این خشونت های انتخاباتی به چالشی جدی برای مقامات کلمبیا تبدیل شده بود به طوریکه براساس آمارهای رسمی، بیش از ۲۰ نامزد در چرخه این خشونت‌ها کشته شدند.

۱۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اروگوئه آرژانتین شیلی بولیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است

«قدرتعلی حشمتیان» رییس دوره‌ای خانه احزاب ایران درگفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه انتظار ما در دور اول انتخابات مجلس بابت مشارکت مردم برآورده نشد اظهار کرد: ما می‌خواستیم مانند مجلس پنجم، فراکسیون‌های مختلفی از هر کدام از جریانات سیاسی اعم از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و مستقل شکل بگیرد و مجلس از حالت یک‌دستی خارج شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: امیدواریم در دور دوم انتخابات، مشارکت خوبی رقم بخورد و افراد با رأی بالا وارد مجلس بشوند.

حشمتیان اضافه کرد: ان‌شاءالله مردم برای پیشرفت امور کشور و تقویت نظام، با پشتیبانی از غیورمردان سپاه و ارتش پای صندوق رأی بیایند و این تعداد نماینده باقی‌مانده را با رأی بیشتر به مجلس بفرستند؛ این مشارکت به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران همچنین با تاکید بر توجه و حمایت از سپاه و حمایت از نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر توجه‌ها عمدتاً به عملیات نیروهای مسلح است و فضای کشور متوجه انتخابات پیش‌رو نیست.

وی افزود: از این رو، رسانه‌ها خصوصاً سازمان صداوسیما با برگزاری مناظره و گفت‌وگو و با دعوت از هر چهار گروه اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل و اعتدالگرا می‌تواند این فضاسازی را انجام بدهد تا مردم با آگاهی بیشتر، کاندیدای مورد نظر خود را به مجلس بفرستند.

حشمتیان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و تورم مساله اصلی مردم است اظهار کرد: علاوه بر کاهش تورم و گرانی‌ها باید حقوق برخی اقشار جامعه افزایش یابد تا از زیر خط قرمز خارج شوند و تحقق این امر، مستلزم تلاش است؛ متأسفانه با وجود اینکه نیروهای مسلخ خوب عمل می‌کنند، مسؤولین در بدنه دولت و مجلس عملکرد خوبی نداشته‌اند.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران اضافه کرد: مجلس آینده باید بتواند دولت را به تحرک بیشتر وادار کند و نافرمانی‌ها در بدنه دولت را از بین ببرد؛ همچنین رئیس‌جمهور محترم باید از وزرا بخواهد اولویت اول خود را توجه به معیشت مردم و اقتصاد قرار بدهند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6080138

دیگر خبرها

  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا: اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی ندارند/ نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس بیندازید که از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت کرد
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ