Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:25:11 GMT

خودداری قضات از صدور حکم زندان برای بدهکاران

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۰۸۶۹

خودداری قضات از صدور حکم زندان برای بدهکاران

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری، صبح امروز در جمع کارکنان قضایی و اداری دادگستری شهرستان اردکان اظهار داشت: تسریع در رسیدگی، کاهش اطاله دادرسی، صدور آراء متقن و کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری با اجرای برنامه های پیشگیری از وقوع جرم از رویکردهای مهم دادگستری استان یزد است.

وی بیان کرد: امروزدستگاه قضا چشم امید مردم است و اگر مردم از نهاد و دستگاهی نا امید شوند، به دستگاه قضایی به عنوان ملجأ و پناهگاه خود مراجعه می کنند چرا که مردم به دستگاه قضایی امیدوارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر پیگیری سیاست کاهش جمعیت کیفری استان یزد عنوان کرد: زندان، جای افراد شرور و مخلان امنیت است بر این اساس، زندانی شدن یک فرد بدهکار که دِین خود را قبول دارد و از پرداخت استنکاف نمی کند اما تمکن مالی ندارد، منطقی نیست و تا جایی که امکان دارد به جز موارد ضروری از بازداشت موقت و زندانی کردن متهم جلوگیری شود.

دهشیری یادآور شد: از تأکیدات رئیس قوه قضائیه، ترویج فرهنگ صلح و سازش است و تمام کارکنان اداری و قضایی باید تلاش خود را در مسیر توسعه فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین، به ویژه با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف به کار گیرند.

وی در مورد خدمت رسانی به مردم خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی نظام اداری، خدمتگزاری به مردم است و همه کارگزاران و کارکنان در تمام مراتب، خادمان مردم هستند؛ این موضوع در نظام اداری یک اصل بوده و مادامی که چنین احساسی وجود داشته باشد، کارگزاران و کارکنان نظام اداری با مردم، رفتار مالکانه و دستوری نخواهند داشت بلکه جایگاه و موقعیت خود را نعمتی می دانند که وسیله خدمت به مردم است.

به گزارش مهر، رئیس دادگستری استان یزد در این سفر با بیش از ۳۰ نفر از مراجعان دستگاه قضایی اردکان ملاقات کرد و از نزدیک در جریان روند بررسی پرونده‌ها قرار گرفت.

کد خبر 4756098

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان سانحه تصادف قزوین شهرکرد زائران اربعین خطبه های نماز جمعه بازگشت زائران اربعین استانداری سمنان بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم

حجت الاسلام مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم در  مراسم کلنگ زنی ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم با اشاره به تلاش دولت و تاکید رئیس جمهور برای حل مشکل مسکن قشر‌های مختلف مردم، بر لزوم حمایت شرکت‌های تعاونی در دستگاه‌های مختلف استان در بخش مسکن به صورت ویژه تاکید کرد.

وی افزود: دادگستری استان در چهارچوب قانونی و در راستای تحقق سیاست‌های دولت در امر مسکن سازی همه حمایت و تلاش خود را به کار می‌گیرد.

واحد‌های مسکونی عقیق واقع در منطقه پردیسان جنب مجتمع فرهنگی شهید ربانی در زمینی به مساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع در دو بخش مسکونی و تجاری ساخته خواهد شد.

سالن ورزشی، کتابخانه و مهد کودک از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این مجموعه است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز