Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با بیان اینکه ارائه آمارهای واقعی و دقیقی امیدآفرینی در کشور ایجاد می شود، تصریح کرد: طی نیمه نخست امسال رشد اقتصادی کشور مثبت بوده و شاهد روند کاهشی نرخ ارز هستیم.

به گزارش ایسنا، ارسلان زارع در همایش روز ملی آمار و برنامه ریزی که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد، دانایی و توانایی بشر را منوط به داده ها و اطلاعاتی دانست که ماهیت زندگی، حرکت بشر و جامعه بشری را تعیین و تغییر می دهد و اظهار کرد: توسعه یافتگی آرمان جوامع از نگاه دانشمندان مدیریت و برنامه ریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدیریت و برنامه ریزی برای کشورهای در حال توسعه از ضرورت مضاعفی برخوردر است، افزود: برنامه ریزی از جمله اولویت هایی به شمار می رود که هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی نقش مهم دارد، زیرا تحلیل وضعیت موجود و پیش بینی وضعیت آینده را دنبال می کند.

استاندار گیلان تحقق توسعه بدون برنامه ریزی و تحقق برنامه ریزی بدون آمار و اطلاعات را غیرممکن دانست و تصریح کرد: آمار رکن اصلی برنامه ریزی دقیقی برای توسعه هر کشور است. مرکز آمار جایگاه رفیعی در نظام قانونگذاری کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دارد و بازویی توانمند در امر راهبری و رصد و پایش توسعه کشور محسوب می شود.

زارع با اشاره به نقش روزافزون آمار و اطلاعات در سیاستگذاری ها، خاطرنشان کرد: امروز در عصر مملو از اطلاعات زیست می کنیم و لذا لزوم به روزرسانی آمار و اطلاعات بیش از پیش احساس می شود.

وی نظام آماری و بانک اطلاعاتی را یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی دانست و گفت: بدون داشتن اطلاعات، آمار صحیح و به روز برنامه ریزی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی امکان پذیر نیست.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اعتماد و اطمینان به آمارها، عنوان کرد: آمارهای برگرفته از مرکز آمار حاصل تلاش متخصصین این امر است لذا اعتماد به آمار و برنامه ریزی جزو اصول پذیرفته شده در دنیا محسوب می شود و زیر سوال بردن آمارهای مرکز آمار منطقی و پسندیده نیست.

زارع با بیان اینکه ارائه آمارهای واقعی و دقیق امیدآفرینی در کشور ایجاد می شود، تصریح کرد: طی نیمه نخست امسال رشد اقتصادی کشور مثبت بوده و شاهد روند کاهشی نرخ ارز هستیم لذا اعتماد و اطمینان به این آمارها دشمنان نظام و ملت را ناامید می کند.

وی خواستار ارتقای فرهنگ آماری در کشور شد و اضافه کرد: به دنبال تقویت «سامانه اطلاعات آماری استان» هستیم و دستگاه های اجرایی وظیفه دارند از این پایگاه استفاده کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدرن سازی نظام آماری باید مد نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ما برای تدوین سند اشتغال روستایی، اجرای تبصره ۱۹ قانون بودجه و استفاده بهینه از اطلاعات آماری نیاز به ثبت داده های مکان مند داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار گیلان مركز آمار برنامه ريزي شاخص توسعه یافتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه

نادر نورایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه تعهد اشتغال استان در سال گذشته را ۳۴ هزار نفر اعلام  و گفت : خوشبختانه با پرداخت مناسب تسهیلات توانستیم بیش از تعهد و به میزان ۴۰ هزار نفر شغل ایجاد کنیم.

وی رقم تسهیلات پرداختی اشتغالزایی استان در سال گذشته را ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این تسهیلات در حوزه‌های مختلف به متقاضیانی که از سوی دستگاه‌های مختلف به بانک‌ها معرفی شده بودند، پرداخت شده است.

‌رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع محتلف همچون تبصره ۱۸، سفر ریاست جمهوری و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری هم با کمک دستگاه اجرایی و مجموعه بانک‌های استان شاهد افزایش آمار اشتغالزایی در استان و رونق تولید و افزایش مشارکت مردم در این عرصه باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه