Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:18:22 GMT

ووشو با نگاه ویژه حمایت می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۱۸۷۶

ووشو با نگاه ویژه حمایت می‌شود

محسن جهانشیر روز شنبه در آیین استقبال از علی خورشیدی قهرمان ووشو جهان در همدان گفت: ووشو همدان هم اکنون فراتر از قاره آسیا، در سطح جهان مطرح شده و باید بیش از گذشته به این رشته توجه داشت.

وی بیان کرد: درخشش ووشوکاران همدانی در میادین بین‌المللی نشان داد که این استان یکی از قطب‌های پرورش استعدادهای ووشو کشور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانشیر با اشاره به موفقیت علی خورشیدی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: این ورزشکار همدانی با طی کردن پروسه ای سخت توانست به ترکیب اصلی تیم ملی برسد و با قهرمانی در جهان توانایی خود را اثبات کرد.

وی اضافه کرد: در مراحل حضور خورشیدی در اردوی تیم ملی و انتخابی مسابقات جهانی همواره پیگیر مسایل وی بودیم و توانستیم با حمایت به موقع و لازم مسیر قهرمانی را برای او هموار سازیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به اینکه حمایت از قهرمانان ارزنده میادین مهم بین‌المللی یکی از برنامه های اصلی دستگاه ورزش است، گفت: به طور قطع در مراسم باشکوه از خورشیدی تجلیل می شود ضمن اینکه حمایت های لازم را از قبل داشته ایم.

جهانشیر خاطرنشان کرد: تمامی قهرمانان ارزنده میادین مهم فراملی زیرچتر حمایت ویژه دستگاه ورزش قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مدال‌آوری ها تاثیر بسزایی در ارزیابی هیات های ورزشی به لحاظ رده بندی ماهانه و سالانه و نیز اختصاص اعتبارهای مالی لازم دارد، گفت: ووشو مسیر موفقیت را سپری می‌ کند.

علی خورشیدی ووشوکار مستعد و ملی پوش همدانی در نخستین حضورش در رده سنی بزرگسالان موفق شد به مدال طلای وزن منفی ۸۰ کیلوگرم قهرمانی جهان دست یابد.

در روز پایانی رقابت های ووشوی قهرمانی جهان در شانگهای چین، علی خورشیدی ووشوکار ملی پوش همدان برابر نماینده میزبان پیروز شد و به مدال طلا رسید.

وی پیش از این ابتدا با قرعه استراحت روبه رو شد و سپس لهستان، ترکیه و لبنان را شکست داد و به فینال رسید.

تیم ملی ووشوی کشورمان با کسب هشت مدال طلا به مقام قهرمانی رقابت های ووشوی بزرگسالان جهان در بخش ساندا دست یافت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان ووشو قهرمانی جهان ورزش قهرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میراسماعیلی: عاشق جودو هستم

قهرمان سال‌های گذشته جهان و رئیس فدراسیون جودو، گفت: ۱۴۰۲ سخت‌ترین سال زندگی‌ام بود، اما برای جودو ایران با توجه به پایان دوران تعلیق، خوشایند شد.

به گزارش مشرق، آرش میراسماعیلی نامی آشنا در ورزش ایران است. جودوکاری که در دوران قهرمانی‌اش، با دو طلا و دو برنز بزرگسالان جهان، یک نقره جوانان جهان و سه طلا، دو نقره و دو برنز بزرگسالان آسیا، پرافتخارترین جودوکار کشورمان است و بعید به‌نظر می‌رسد، رکوردهای او به این زودی‌ها شکسته شود.

وی که حدود پنج سال است، ریاست فدراسیون جودو را برعهده دارد، گفت‌وگوی جذابی را انجام داده که شرح آن را در زیر می‌خوانید:

سال ۱۴۰۲ برای شخص شما و جودوی ایران چگونه بود؟

واقعیت بگویم که سخت‌ترین سال زندگی من بود و واقعا سختی‌های زیادی کشیدم، اما برای جودوی ایران سال خوبی بود که خوشبختانه تعلیق به اتمام رسید و حالا ورزشکاران این رشته را در تمامی مسابقات خواهیم داشت. سعی کردیم که در این سال‌های‌ تعلیق، مسابقات، اردوهای مشترک و برنامه‌های مدونی داشته باشیم تا جودوکاران ما آسیب زیادی نبینند.

و البته امسال هم برنامه‌های سنگینی دارید.

دقیقا همین است. اواخر فروردین پیکارهای قهرمانی بزرگسالان آسیا را داریم. اواخر شهریورماه جهانی ابوظبی و پس از آن نوجوانان و جوانان آسیا برگزار می‌شود. در ادامه هم المپیک پاریس است که امیدواریم حداقل یک شرکت کننده در این رویداد بزرگ داشته باشیم. همچنین میزبان جام باشگاه‌های آسیا در رده سنی جوانان و بزرگسالان و همچنین کاتای قهرمانی آسیا هستیم که اهمیت زیادی برای ما دارد.

چرا با وجود تلاش‌های زیادی که به‌عنوان یک رئیس فدراسیون جوان انجام می‌دهید، گروهی همواره منتقد شما هستند؟

درهای فدراسیون به‌ روی دوستانی که نقد سازنده دارند و از روی دلسوزی به ما راهکار می‌دهند، همیشه باز است. برخی که در دو سه سال ابتدای مدیریت من در فدراسیون منتقد بودند، اکنون در فدراسیون حضور دارند و به ما کمک می‌کنند. اما افراد مغرض و منفعت‌طلبی هم هستند که برای آنها فرق نمی‌کند چه فردی رئیس فدراسیون است و همواره با اقدامات عجیب خود، گام مخالف برمی‌دارند. آنها تاثیرگذار نیستند و نخواهند بود.

کمی فضای مصاحبه‌ها را تغییر بدهیم. جودو را از چه سالی آغاز کردید؟

سال ۱۳۶۹ در خرم‌آباد و در باشگاه ۲۲ بهمن شروع به کار کردم و به واسطه پسر عمه‌ام وارد این رشته شدم. ابتدا کشتی‌گیر بودم و حتی مدال استانی در مسابقات دانش‌آموزی هم گرفتم، اما در ادامه عاشق جودو شدم. البته بگویم تا روزهای پایانی دورانی قهرمانی‌ام در جودو، همزمان کشتی نیز کار می‌کردم.

از انتخاب جودو راضی هستید؟

قطعا راضی‌ام. جودو عشق من است و اصلا پیشمان نیستم. هرچند راه بسیار سختی در دوران قهرمانی داشتم، اما خدا را شکر به همه چیز در این ورزش رسیدم. قبل از من، جودوکاری از ایران به طلای جهان نرسیده بود که این مساله نشان از سختی‌های رسیدن به مدال در جودو را دارد.

حال و هوای عید نوروز برای شما چگونه است؟

عید برای همه ما ایرانی‌ها حال‌وهوای خاصی دارد و در واقع تحول در طبیعت و حتی انسان‌ها ایجاد می‌شود. من جنب‌وجوش اواخر اسفندماه و تغییراتی که در انسان‌ها ایجاد می‌شود را خیلی می‌پسندم.

در دوران کودکی بیشترین عیدی‌ها را از چه فردی می‌گرفتید؟

(با خنده جواب می‌دهد) شاید باور نکنید اما از همان کودکی کسی به من عیدی نمی‌داد.

اکنون که هم که به نظر می‌رسد بیشتری عیدی را به پسرتان (ابوالفضل) می‌دهید؟

من از روز اول عید از سوپرمارکت محل گرفته تا برادر و خواهرانم، اقوام، نوه‌ها مادری و ... عیدی‌های متغییری می‌دهم. آرزوبه دل ماندم که یک نفر به من عیدی بدهد.

و بحث پسرتان چه می‌شود؟

او ماجرایش تفاوت دارد و خودش مبلغ عیدی را تعیین می‌کند و اگر بخواهم فرار کنم نیز به زور از من چیزی که می‌خواهد را می‌گیرد.

ابوالفضل میراسماعیلی چند سال است که جودو کار می‌کند، آیا دوست دارید او نیز در این رشته حرفه‌ای شود؟

او در جودو هر روز حرفه‌ای‌تر می‌شود و با مشورت‌هایی که می‌گیرد، در مسیر رشد است. شاید خیلی از مواقع در سایه نام من بود و حتی برخی جاها اسم من به او ضربه زد. ابوالفضل اکنون مصمم است تا به مسیرش در دنیای قهرمانی جودو ادامه بدهد.

و صحبت پایانی؟

برای همه مردم کشورم در سال جدید آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و امیدوارم ورزش ایران در المپیک پاریس به نتایج درخشانی برسد و جودوی ایران هم در مسیر موفقیت گام بردارد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • میراسماعیلی: عاشق جودو هستم
  • شانس قهرمانی لیگ برتر از نگاه ابررایانه اُپتا
  • حسن ضربه شد؛ پژمان رکب خورد!
  • هدیه ویژه نکونام به استقلال
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • (عکس) رجزخوانی کاپیتان پرسپولیس برای رقبا با این ژست ویژه
  • اعزام ووشو کاران به بازی‌های بریکس
  • تیم‌های ملی ووشو ایران به بازی‌های بریکس اعزام خواهند شد
  • حضور تیم ملی ووشو در بازی‌های بریکس در کازان
  • دعوت از ۹ تیرانداز به اردوی تیم ملی تپانچه