Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنگ و جدال هدایت ممبینی با داوران زن کمیته همچنان ادامه دارد.

طرفداری- هفته پیش پس از آن که داوران زن لیگ برتر ایران در اعتراض به پرداخت نشدن حق الزحمه های سال گذشته دسته جمعی تصمیم به اعتصاب گرفتند، هدایت ممبینی رئیس جدید کمیته داوران که از زمان ریاستش یک روز بدون حاشیه نداشته، تصمیم گرفت همه امضا کنندگان نامه را تعلیق و محروم کند که این موضوع را از طریق طرفداری به اطلاع شما رساندیم، اما همه چیز به این جا ختم نشد!

در این یادداشت که جمع بندی کاملی از اتفاقاتی که برای زنان سخت کوش فوتبال ایران افتاده و در شبکه های اجتماعی و کانال های خبری فوتبال زنان انعکاس یافته، خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته خبری در خبرگزاری های ورزشی ایران منتشر شد که حاکی از اعتراض زنان داور لیگ برتر فوتبال به پرداخت نشدن حق الزحمه هایشان بود. دستمزدی که یک دهم دستمزد داوران مرد برای همان شرایط مساوی است و طبق شنیده ها همیشه برای زنان با یک و گاهی چندسال تاخیر پرداخت می شود. هدایت ممبینی رئیس جدید کمیته داوران که در بدو ورودش با رئیس دپارتمان داوران داود رفعتی به مشکل برخورد و رفعتی در نتیجه آن استعفای اعتراضی داد، در جواب اعتراض به حق زنان داور به جای حمایت از آنان در مقابل سازمان لیگ و حقوق پرداخت نشده، تصمیم گرفت همه امضا کنندگان نامه را تعلیق و محروم کند و حتی 6 داور بین المللی را به اخراج از لیست بین المللی تهدید کرد. طبق شنیده ها همچنین از بعضی هیات های استانی پس از این اقدام، ممبینی داوران را مجبور کرد که نامه معذرت خواهی برای کمیته بفرستند و به نوعی با سواستفاده از اختیارات ریاست بر کمیته آنان را وادار کرد که اعتراض به حق خود را پس بگیرند، گویی که نه خانی آمده و نه خانی رفته و زنان هیچ مشکلی نداشته اند.

 اگرچه چند روز پس از این حواشی حقوق داوران زن پرداخته شد اما کینه ممبینی همچنان ادامه داشت. او تصمیم گرفت در بازی های لیگ برتر که بازی رسمی است به طور غیرمجاز از داورانی استفاده کند که هیچ تجربه داوری ندارند، نه فقط تجربه داوری که اصلا فاقد شرایط حضور در لیگ دسته جات هستند، لیگ برتر که جای خود دارد و با این اقدام هم بی احترامی بزرگی به داوران لیگ برتر بکند و به آن ها بفهماند که بود و نبود و زحماتشان برای آمادگی بدنی، دانش افزایی و کسب تجربه و تلاش برای بهبود کیفیت داوری هیچ اهمیتی ندارد و هم لیگ برتر را به تمسخر بگیرد. به عبارت دیگر برای او هیچ اهمیتی ندارد که تیم های لیگ فوتبال زنان همیشه برای تامین هزینه و تشکیل تیم و حتی کرایه اتوبوس مشکل دارند و استفاده از داوران بی تجربه می تواند خسارات میلیونی به این تیم ها که گاه با کمک های مردمی سرپا هستند وارد کند. برای مثال تیم ملوان سال گذشته در چند بازی مجبور شد شماره حساب برای دریافت کمک های مردمی اعلام کند، حال تصور کنید تیم ها با این شرایط از داوری بی تجربه هم متضرر بشوند.

اما مورد دیگری که صدای همه را در آورده و در شبکه های اجتماعی به شدت صدا کرد اشتباهات فاحش داوری بود. در بازی بین هیات فوتبال البرز و ذوب آهن داوران تصمیم گرفتند قوانین جدید را اجرا نکنند و در نتیجه اعتراض به حق مربی داور او را از زمین اخراج می کند. چه کسی می داند اخراج مربی از بازی تصمیم درست بوده است؟ اگر اشتباه اخراج شده، هفته چهارم این تیم بدون مربی متضرر نخواهد شد؟ چه کسی پاسخگو است؟ در بازی دیگر بین لران زاگرس شیراز و شهرداری سیرجان، در خصوص گل های ثبت شده برای تیم برنده اختلاف بوده و داور بازی هر بار پس از اعتراض تیمی تصمیم خود را عوض کرده، به طور مثال داور ابتدا سوت خطا میزند، گل را رد می کند، تیم سیرجان که اعتراض می کند گل را قبول می کند، باز هم شیراز که اعتراض می کند تصمیم خود را عوض می کند و بازی از مقابل دروازه شروع می شود اما در پایان بازی همان گل مردود شده در گزارش داوری ثبت می شود. در یک بازی دیگر گل های آفساید اعلام شده را هم در برگه داوری ثبت می کنند.
موضوعی که این داوری ها را مساله دار می کند نه اشتباهات داوری که حضور غیرمجاز آن ها به دستور رئیس کمیته است. اگر هر کس که درجه 3 داوری را گرفته بدون حضور در کلاس پیش فصل و دانش افزایی و به روز کردن اطلاعات خود از تغییرات جدید قوانین و همچنین بدون آمادگی بدنی می تواند در لیگ داوری کند، دیگر چه اصراری به برگزاری کلاس پیش فصل آن هم در شرایطی که فدراسیون با مشکل مالی مواجه است؟ مگر می شود یک داور درجه 3 بدون احراز شرایط حضور در لیگ برتر بازی این لیگ را قضاوت کند؟ آیا این کار توهین و تمسخر به لیگ، تیم ها، جامعه داوری، تماشاچیان و حتی قوانین فدراسیون و قوانین خود کمیته نیست؟

موضوع عجیب دیگر که لج کردن ممبینی با داوران خود را عیان می کند یکدستی و شکیل بودن لباس های داوران است که در عکسها منتشر شده است. در لیگ دسته یک و دو هفته اول لیگ برتر وقتی از داوران در خصوص ناهماهنگی لباس های آن ها پرسیده شد، اعلام کردند هنوز اسپانسر لباس ها را آماده نکرده و استفاده از لباس های فصل قبل هم به خاطر عوض شدن اسپانسر غیرقانونی است و به این خاطر با لباس های رنگارنگ و ناهماهنگ در زمین حاضر می شدند و حتی در یکی از بازی های فوتسال داوران به خاطر نداشتن لباس داوری، لباسی با آرم لوگوی یکی از تیم ها پوشیده بودند اما این هفته همه لباس هایی با آرم فیفا و همچنین اسپانسری که لباس های کلاس پیش فصل را تامین کرده بود به تن داشتند. اگر به عکسهای انتشار یافته از کلاس پیش فصل دقت کنید و آرم روی لباس چند گروه داوری هفته سوم را ببینید، لوگوی اسپانسری یکسان را می بینید. آیا این معنی جز این دارد که ریاست کمیته اگر بخواهد می تواند به راحتی مشکل معمول به لباس داورانش را حل کند اما در حالت معمول آن ها را سر می دواند؟ اگر او می تواند به این راحتی مشکلات را برطرف کند چرا زودتر اقدام به پرداخت دستمزد دختران نکرده تا آن ها از فرط مشکل مالی دست به اعتراض و اعتصاب بزنند؟

 

یادداشت ارسالی از سوی چند نفر از جامعه داوری لیگ برتر بانوان برای طرفداری

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از انتشار فیلم جنجالی از نکونام؛ چرا سرمربی استقلال احضار نشد؟

آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های فوتبال استقلال تهران و شمس آذر در هفته بیست و چهارم لیگ برتر روز جمعه ۳۱ فروردین به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود استقلال به پایان رسید تا این تیم کماکان در صدر جدول قرار بگیرد.

در پایان این بازی، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد جواد نکونام به همراه کیانوش رحمتی (سرمربی و مربی استقلال) رفتار ناپسندی را مقابل سکوی هواداران انجام می‌دهند.

در همین حال امروز یکشنبه دو اردیبهشت، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به مربی استقلال مهلت داد تا ظرف ۴۸ ساعت آینده دفاعیات خود را به این کمیته ارسال کند. این در حالی است که کمیته انضباطی برای سرمربی استقلال هیچ درخواستی نداشته است.

یکی از مسولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت که جواد نکونام هیچ شاکی نداشته و فقط از مربی استقلال شکایت به کمیته انضباطی رسیده است و هیچ گزارشی هم از سوی ناظر بازی در خصوص رفتار نکونام به فدراسیون ارسال نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بازی معوقه هفته ۱۲ لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول
  • پس از انتشار فیلم جنجالی از نکونام؛ چرا سرمربی استقلال احضار نشد؟
  • دلیل احضار نشدن جواد نکونام به کمیته انضباطی فدراسیون
  • دلیل احضار نشدن نکونام به کمیته انضباطی