Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@04:17:18 GMT

آئین تجلیل از پاکبانان حسینی در میبد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۳۱۸۱

آئین تجلیل از پاکبانان حسینی در میبد

در مراسمی به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و شهرداری میبد از پاکبان حسینی به پاس زحمات آنها در ماههای محرم و صفردر این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، شب گذشته و طی همایشی که به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و با همکاری شهرداری میبد برگزار شد از خدمات پاکبانان حسینی در ماههای محرم و صفر تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حسنی امام جمعه موقت میبد در همایش تجلیل از پاکبانان خدمات شهر شهرداری این شهرستان اظهار داشت: ایام سوگواری و عزاداری ماه های محرم و صفر فرصت مغتنمی برای ایجاد پیوندهای معنوی با اسوه هایی است که همواره می توان با الگو قرار دادن ایشان آموزهایی چون ایثار، آزادگی، امر به معروف و نهی از منکر، حق جویی و ظلم ستیزی و … را فراگرفت.

وی ضمن تشکر از مردم ولایتمدار، نیروی انتظامی، روحانیون، مداحان و پاکبانان، با اشاره به افزایش حجم کاری پاکبانان و پرسنل شهرداری در این ایام به دلیل رهاسازی حجم عظیمی از ظروف یک‌بارمصرف و زباله‌های تولیدشده از پذیرایی عزاداران و تلاش شبانه روزی ایشان گفت: هر ساله با فرارسیدن ماه محرم و صفر و به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی زحمات و تلاش نیروهای خدمات شهرداری و پاکبانان چندین برابر می شود زیرا در این ایام، با توزیع فراوان غذاها و نوشیدنی‌های نذری متأسفانه شاهد رها سازی زباله در معابر و خیابان‌ها هستیم که همین امر بر حجم فعالیتهای نیروهای خدماتی شهرداری می افزاید.

امام جمعه موقت میبد در پایان خدمتگزاری به عزاداران سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) را افتخاری بزرگ برشمرد و افزود: به یقین خدمتگزاری در این راه توفیقی الهی محسوب می شود و پاکبانان به خاطر سیدالشهدا با تلاش و زحمات شبانه روزی در راه خدمتگزاری به عزاداران حسینی خم به ابرو نمی آوردند، لذا به همین دلیل بر خود لازم میدانم از تلاش ها و زحمات ستودنی و گسترده پاکبانان و نیروهای خدمات شهری شهرداری میبد که به صورت شبانه روزی در جهت تنظیف معابر و جمع‌آوری ظروف پلاستیکی و پسماندها در ماه محرم و… مشغول به خدمت بودند، تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از زحمات پرسنل فراجا وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نشست شور عمومی فرماندهی انتظامی استان با حضور مهران فاطمی؛ استاندار یزد برگزار و از برخی تلاشگران این عرصه تجلیل شد.
 
استاندار یزد در این نشست، قدردانی از زحمات دیده نشده پرسنل خدوم فراجا را وظیفه عرفی، شرعی و قانونی همگان دانست و اظهار کرد: پلیس مظهر اقتدار در نظام حکمرانی، مظهر امنیت و آرامش در جامعه و مظهر صفات جمالیه و جلالیه پروردگار متعال به واسطه ایستادگی در برابر متجاوزان به جان و مال مردم است.
 
مهران فاطمی با اشاره به تواضع و فروتنی ماموران پلیس در برابر مردم و تلاش و فداکاری آنان در راستای ایجاد آرامش و امنیت در جامعه، گفت: پلیس صرفاً یک نهاد امنیتی نبوده و در حقیقت یک نهاد فرهنگی، اجتماعی و اطمینان بخش برای عموم مردم است.
 
وی به سرمایه اجتماعی عظیم پلیس و نیرو‌های خدوم فراجا به برکت خون شهدای این مجموعه مقدس و مجاهدت‌های آن‌ها اشاره و تصریح کرد: مهمترین دارایی پلیس، منابع انسانی و سرمایه اجتماعی بی نظیر این مجموعه است که مورد حمایت و قدردانی روز افزون مردم نیز قرار دارد.
 
استاندار یزد با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ به واسطه فداکاری‌های مجموعه فراجا سال سیاهی برای متجاوزین به جان و مال و ناموس مردم بوده است، افزود: از سوی دیگر با تلاش پلیس سال جاری برای عموم مردم سال روشن، اطمینان بخش و آرامش‌بخشی بود.
 
وی با اشاره به حضور چشمگیر پلیس در جامعه در ایام تعطیلات نوروز همچون سال‌های گذشته، عنوان کرد: امیدواریم خدمات ارزشمند مجموعه فراجا به مردم در تحقق «نوروز بدون فوتی» به عنوان راهبرد استان در نوروز سال ۱۴۰۳ بیش از پیش مشهود باشد.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش اخلاق مداری، تواضع، مردمی بودن و حضور میدانی در بین آحاد مردم را از برجسته‌ترین ویژگی‌های عوامل پلیس استان یزد به ویژه «سردار بهدانی‌فرد» فرمانده انتظامی استان دانست.
 
وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه استان موظف به تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز مجموعه فراجا است، گفت: این موضوع همواره مورد تاکید رئیس جمهور و وزیر کشور بوده است؛ لذا با پیگیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سهم منابع و اعتبارات مجموعه فراجا در سال ۱۴۰۳ تقویت خواهد شد.
 
استاندار یزد در پایان با تاکید بر حل مسئله مسکن کارکنان فراجا استان خاطرنشان کرد: بر این اساس، دستورات و تصمیمات لازم در راستای تامین زمین و صدور مجوز‌ها و پروانه‌ها برای ساخت مسکن سازمانی در قالب طرح نهضت ملی مسکن اتخاذ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خانه تکانی شهری در زنجان + فیلم
  • قدردانی از زحمات پرسنل فراجا وظیفه‌ای همگانی است
  • سیدجلال: اوسمار ریتم و هماهنگی را عوض کرده است
  • مازندران برای خدمات رسانی به مسافران آماده است/ پویش نه به زباله
  • تلاش برای تبدیل مفاهیم قرآنی به مطالبه‌ عمومی در«زندگی با آیه‌ها»
  • پاکبانان میبدی بر سر سفره ی ضیافت هادی در میبد
  • شهرداری‌های دیلم برای خدمت رسانی به مسافران تلاش کنند
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه و قدم برداشتن در راه شهدا رسالت است
  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: حرمت ماه مبارک رمضان در نوروز حفظ شود
  • لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در ایام نوروز