Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه هنرهای رقومی بسیج اصفهان به مناسبت برگزاری یادواره شهید عبدالرسول زرین دست به تهیه فیلمی با موضوع زندگی و شهادت این شهید بزرگوار زده است. ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، خانه هنرهای رقومی بسیج اصفهان به مناسبت برگزاری یادواره شهید عبدالرسول زرین دست به تهیه فیلمی با موضوع زندگی و شهادت این شهید بزرگوار زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم به مناسبت برگزاری یادواره شهید عبدالرسول زدین و یک هزار و 200 شهید ورزشکار استان اصفهان تهیه شده که در این یادواره بخشی از آن پخش شد و مورد استقبال عموم شرکت کنندگان قرار گرفت. 

اصفهان| شهید زرین یکی از الگوهای بزرگ دفاع مقدس برای جوانان استاصفهان| پیام وزیر ورزش به یادواره شهید عبدالرسول زرین«شهید زرین» به روایت همرزمان؛ استاد شلیک‌های طلایی که امان دشمن را بریده بود

این فیلم، بخشی از فیلم تولیدی خانه هنرهای رقومی بسیج اصفهان است که قرار است به زودی منتشر و پخش شود.

 شهید عبدالرسول زرین در سال 1320 در  استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد و در سنین خردسالی ابتدا پدر و سپس مادر خود را از دست داد و در نوجوانی به اصفهان آمد.

او در سال 1342 ازدواج می‌کند که ثمره آن 4 فرزند پسر و 3 فرزند دختر است. وی 11 اسفندماه 1362 و در اثر اصابت ترکش خمپاره در جریان عملیات خیبر در منطقه عملیاتی طلاییه به‌شهادت رسید در حالی که کوچک‌ترین فرزندش 2 سال و نیمه و بزرگ‌ترین آنها 14 ساله بود و همسر ایشان در نبود او 7 فرزند خود را پرورش داد که هم‌اکنون به‌عنوان استاد دانشگاه، پزشک و غیره در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. ایشان در اصفهان هیچ آشنا و خویشاوندی نداشت و سپردن 7 فرزند به همسر و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل ایثار و ازخودگذشتگی بالایی می‌طلبد.

شهید عبدالرسول زرین نقش به‌سزایی در به‌هم ریختن جبهه خصم داشته و نقش بی‌بدیل او در عملیات‌ها در خاطرات فرماندهان لشگر 14 امام حسین(ع) ذکر شده است. شهید حسین خرازی او را گردان تک‌نفره می‌دانست و بعثی‌ها به او لقب صیاد خمینی(ره) داده بودند چون در هر منطقه‌ای حضور می‌یافت باعث تضعیف روحیه دشمن می‌شد و در شب شهادت او بعثی‌ها با منور و هلهله‌کنان به شادی پرداختند.

انتهای پیام/ز

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد

رضا خوش تراش پسندیده مدیر اداره هنرهای تجسمی بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: همزمان با فرارسیدن پنجم اردیبهشت ماه و سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، مرکز هنرهای تجسمی انقلاب (مهتا) بنا بر یکی از فرمایشات ویژه حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با موضوع شکست آمریکا در قالب یک طرح گرافیکی تازه ترین تولید خود را رونمایی کرده است، این طرح با وام گرفتن از این سخن از معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: «شن‌ها مامور خدا بودند» تولید شده است.

خوش‌تراش پسندیده با بیان اینکه موضوع شکست و درهم کوبیده شدن استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی غاصب، کنش‌های فرهنگی و سیاسی را پیش رو دارد لذا این اداره برخود واجب دانست که این موضوع اهمیت ویژه ای برای بسیج داشته و در همین راستا بایستی تولیدات فاخر و ویژه ای را در دستور کار قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری که همگی از جهان بینی والایی برخوردارند، اداره هنرهای تجسمی بسیج در نظر داشته که در راستای منویات ایشان این نوع محتواها و طرح ها را به منصه ظهور دربیآورد.

جهت دریافت فایل طرح ها به اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • کنگره ملی ۱۰۶۶ شهید قوچان در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • «سفر آخر» افتتاح شد/ عکس‌هایی از لحظات پایانی زندگی شهید آوینی