Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اجرای طرح ارتقای بهره‌وری موقوفات از سه ماه گذشته گفت: در این مدت ۳۰ مورد موقوفه استان کردستان برای سرمایه‌گذاری و بهره‌وری از آن‌ها شناسایی شدند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد کاروند، امروز، چهارم آبان ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: چند سالی است که پرداختن به بهره‌وری و سرمایه‌گذاری در موقوفات استان کردستان متوقف‌شده و نیازمند یک حرکت جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موقوفات استان کردستان دارای ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری آن‌ها در سطح استان هستند که باید با برنامه‌ریزی لازم این اقدام مؤثر صورت گیرد.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اجرای طرح ارتقای بهره‌وری موقوفات از سه ماه گذشته عنوان کرد: در این مدت ۳۰ مورد موقوفه استان کردستان برای سرمایه‌گذاری و بهره‌وری از آن‌ها شناسایی شدند و در حال حاضر این ظرفیت‌ها خام هستند.

وی راه‌اندازی جایگاه چندمنظوره سوخت با نیت وقف قرآنی را یکی از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانست و افزود: بعد از اتمام این پروژه در زمینه ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری در موقوفات ریسک منطقی نداشته‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد: این جایگاه در حال حاضر به‌طور کامل به بهره‌وری رسیده و تسهیلات آن در حال پرداخت و کمتر شده است و می‌توان برای امورات قرآنی از آن استفاده کرد.

وی عنوان کرد: در چند روز اخیر تصمیم براین امر گرفته شد که این جایگاه به فردی یا افراد دیگری اجاره داده نشود و خود اوقاف به‌طور مستقیم آن را مدیریت می‌کند چراکه سود دریافتی این موقوفه با مدیریت اوقاف چندین برابر خواهد شد.

حجت‌الاسلام کاروند ادامه داد: بخشی از این موقوفه قرآنی مشارکتی بوده و بخش مشارکتی آن با نظارت وی اداره خواهد شد اما جایگاه CNG  به‌طور کامل زیر نظر اداره اوقاف مدیریت خواهد شد و از محل این جایگاه می‌توان خدمات خوبی به جامعه قرآنی ارائه کرد.

وی بیان کرد: در تصمیم‌گیری جدید تمام موقوفاتی که برای مؤقوف‌علیه سود داشته باشد با مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اداره خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در بخش دیگری از سخنانش به توزیع سبد کالا و اطعام بین خانواده‌های نیازمند استان کردستان از محل نیات موقوفات اشاره کرد و گفت: بیش از هزار سبد کالا و لوازم‌التحریر بین خانواده‌های نیازمند توزیع‌شده است.

وی افزود: این سبدهای کالا بین خانوارهای محروم بانه، سقز، قروه، دهگلان و دیواندره توزیع‌شده است و طی دهه وقف توزیع سبدهای کالا از محل اجرای نیات واقفان ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام کاروند به تأمین کمک‌هزینه تحصیلی و بسته‌های لوازم‌التحریر به تعداد 500 بسته توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان اشاره و عنوان کرد: این بسته‌های حمایتی به مناسبت وفات پیامبر اکرم(ص) فردا، 28 صفر بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سه موکب اربعین برای پذیرایی از زائران حسینی از محل اجرای نیات واقفان استان کردستان عنوان کرد: این موکب‌های در مرز خسروی، خسروآباد گروس  و  ورودی شهر سنندج راه‌اندازی شده بود که تمام هزینه‌های آن‌ها توسط خیرین کردستانی تأمین‌شده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: از غذاهای این موکب‌های حسینی نیازمندان حاشیه شهر سنندج اطعام شدند که همین امر زمینه‌ساز ادامه توزیع سبدهای کالا بین نیازمندان شد.

وی از کمک پنج میلیون ریالی تا 50 میلیون ریالی به 150 هیأت مذهبی استان کردستان طی ماه‌های محرم و صفر از محل اجرای نیت واقفان خبر داد و عنوان کرد: تمام کمک‌های هیأت مذهبی به‌صورت نقدی بوده است.

حجت‌الاسلام کاروند از آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد استان کردستان از محل موقوفات خیرین خبر داد و گفت: در سال جاری تاکنون پنج نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان کردستان با مبلغی به میزان 300 میلیون ریال از محل موقوفات استان آزاد شدند.

وی در پایان یادآور شد: باوجود شناسایی 850 مورد نیت وقف در کشور که متناسب با نیازهای روز جامعه هستند، بیشتر نیات واقفان کردستانی وقف مسجد است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موقوفات استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

حمیرا ریگی  رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و پیگیری مشکلات پیش رو برای رونق اشتغال و تولید و سهولت در سرمایه گذاری از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

وی افزود: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تسریع، تسهیل و تکریم تجار و بازرگانان اساس کار همکاران من در سازمان منطقه آزاد چابهار است تا اعتقاد و اعتماد مردم در سال جدید برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی ارتقاء پیدا کند.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت، مزیت، آینده‌ای درخشان، نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه این منطقه آزاد نه‌تن‌ها در اقتصاد ملی نقش مؤثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکای مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است، افزود: سرمایه‌گذاران و تجار باید بدانند فلسفه وجودی شکل گیری مناطق آزاد بر پایه صادرات و ترانزیت بنا نهاده شده بنابراین سرمایه‌گذاران واقعی و تجار و بازرگانانی که در حوزه صادرات، تولید و ترانزیت فعالیت می‌کنند هرگونه موانع و مشکلاتی را که با آن روبرو شدند به معاونان و مدیران ما ارائه کنند تا در راستای رفع آن اقدامات عاجل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: چابهار به سبب نزدیکی با کشور‌های پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشور‌های آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت‌ها و مزیت‌ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

ریگی به معاونت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و حوزه‌های مرتبط دستور داد: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به چابهار و حوزه سواحل مَکُران و توسعه این پهنه غنی از فرصت‌های مهین اسلامی، لازم است نشست‌های مداوم و منظم با سرمایه‌گذاران و بازرگانان برگزار شود تا موانع تولید، سرمایه‌گذاری و ترانزیت رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • بازنشستگان و تجربه سرمایه‌گذاری موفق در هم‌ساز
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • آغاز اجرای ۱۵ پروژه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تبریز
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند