Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:50:26 GMT

شناسایی 30 فرصت سرمایه‌گذاری از موقوفات کردستان

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۳۷۷۳

شناسایی 30 فرصت سرمایه‌گذاری از موقوفات کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اجرای طرح ارتقای بهره‌وری موقوفات از سه ماه گذشته گفت: در این مدت ۳۰ مورد موقوفه استان کردستان برای سرمایه‌گذاری و بهره‌وری از آن‌ها شناسایی شدند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد کاروند، امروز، چهارم آبان ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: چند سالی است که پرداختن به بهره‌وری و سرمایه‌گذاری در موقوفات استان کردستان متوقف‌شده و نیازمند یک حرکت جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موقوفات استان کردستان دارای ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری آن‌ها در سطح استان است که باید با برنامه‌ریزی لازم این اقدام مؤثر صورت گیرد.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اجرای طرح ارتقای بهره‌وری موقوفات از سه ماه گذشته عنوان کرد: در این مدت ۳۰ مورد موقوفه استان کردستان برای سرمایه‌گذاری و بهره‌وری از آن‌ها شناسایی شدند و در حال حاضر این ظرفیت‌ها خام هستند.

وی راه‌اندازی جایگاه چندمنظوره سوخت با نیت وقف قرآنی را یکی از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانست و افزود: بعد از اتمام این پروژه در زمینه ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری در موقوفات ریسک منطقی نداشته‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد: این جایگاه در حال حاضر به‌طور کامل به بهره‌وری رسیده و تسهیلات آن در حال پرداخت و کمتر شده است و می‌توان برای امورات قرآنی از آن استفاده کرد.

وی عنوان کرد: در چند روز اخیر تصمیم براین امر گرفته شد که این جایگاه به فردی یا افراد دیگری اجاره داده نشود و خود اوقاف به‌طور مستقیم آن را مدیریت می‌کند چراکه سود دریافتی این موقوفه با مدیریت اوقاف چندین برابر خواهد شد.

حجت‌الاسلام کاروند ادامه داد: بخشی از این موقوفه قرآنی مشارکتی بوده و بخش مشارکتی آن با نظارت وی اداره خواهد شد اما جایگاه CNG  به‌طور کامل زیر نظر اداره اوقاف مدیریت خواهد شد و از محل این جایگاه می‌توان خدمات خوبی به جامعه قرآنی ارائه کرد.

وی بیان کرد: در تصمیم‌گیری جدید تمام موقوفاتی که برای مؤقوف‌علیه سود داشته باشد با مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اداره خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در بخش دیگری از سخنانش به توزیع سبد کالا و اطعام بین خانواده‌های نیازمند استان کردستان از محل نیات موقوفات اشاره کرد و گفت: بیش از هزار سبد کالا و لوازم‌التحریر بین خانواده‌های نیازمند توزیع‌شده است.

وی افزود: این سبدهای کالا بین خانوارهای محروم بانه، سقز، قروه، دهگلان و دیواندره توزیع‌شده است و طی دهه وقف توزیع سبدهای کالا از محل اجرای نیات واقفان ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام کاروند به تأمین کمک‌هزینه تحصیلی و بسته‌های لوازم‌التحریر به تعداد 500 بسته توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان اشاره و عنوان کرد: این بسته‌های حمایتی به مناسبت وفات پیامبر اکرم(ص) فردا، 28 صفر بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سه موکب اربعین برای پذیرایی از زائران حسینی از محل اجرای نیات واقفان استان کردستان عنوان کرد: این موکب‌های در مرز خسروی، خسروآباد گروس  و  ورودی شهر سنندج راه‌اندازی شده بود که تمام هزینه‌های آن‌ها توسط خیرین کردستانی تأمین‌شده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: از غذاهای این موکب‌های حسینی نیازمندان حاشیه شهر سنندج اطعام شدند که همین امر زمینه‌ساز ادامه توزیع سبدهای کالا بین نیازمندان شد.

وی از کمک پنج میلیون ریالی تا 50 میلیون ریالی به 150 هیأت مذهبی استان کردستان طی ماه‌های محرم و صفر از محل اجرای نیت واقفان خبر داد و عنوان کرد: تمام کمک‌های هیأت مذهبی به‌صورت نقدی بوده است.

حجت‌الاسلام کاروند از آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد استان کردستان از محل موقوفات خیرین خبر داد و گفت: در سال جاری تاکنون پنج نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان کردستان با مبلغی به میزان 300 میلیون ریال از محل موقوفات استان آزاد شدند.

وی در پایان یادآور شد: باوجود شناسایی 850 مورد نیت وقف در کشور که متناسب با نیازهای روز جامعه هستند، بیشتر نیات واقفان کردستانی وقف مسجد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موقوفات استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، ایران از هشتم اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: در این نمایشگاه توانمندی همه استان‌های کشور نسبت به ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری تجاری و به ویژه زنجیره ارزش محصولات راهبردی اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش ۲ محصول راهبردی خرما و آبزیان عرضه می‌شود از بخش خصوصی فعال استان تقاضا کرد در این نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا کنند، چراکه از ۷۰ کشور خارجی نمایندگان بخش دولتی و خصوصی و فعالان اقتصادی در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه حضور دارند.

باستین تأکید کرد: با زمینه‌ای که در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ فراهم شده است با برگزاری نشست‌های دوطرفه نسبت به شناسایی فرصت‌ها، نیازهایی که از سایر کشور است و کشورهایی که نیازمند محصولات ما هستند اقدام شود و زمینه توسعه مبادلات بازرگانی، اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: قرار است در نمایشگاه ایران اکسپو نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با استان‌های دیگر در زمینه‌های مختلف بهره برده شود و هم اینکه زمینه‌ای فراهم تا منجر به انعقاد قرارداد با دیگر کشورها هم شود. از همه دستگاه‌های متولی استان بوشهر دعوت شده است و آمادگی کامل در بخش‌های مختلف وجود دارد و ان‌شاءالله برگزاری ایران اکسپو ۲۰۲۴ و اهدافی که پیگیری شود منجر به نتیجه شود و دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه برای حضور فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و صادرات هیچ محدودیتی در نمایشگاه یاد شده نیست گفت: بر اساس اطلاعات کسب شده تاکنون بین ۱۵ تا ۲۰ از فعالان بخش خصوصی تولیدی و اقتصادی استان بوشهر برای حضور در این نمایشگاه غرفه گرفته‌اند و ان‌شاءالله با حضور خود و تعامل و نشست‌ها با تجار خارجی و داخلی و سرمایه‌گذاران از این فرصت بهره‌مند شوند.

کد خبر 6087529

دیگر خبرها

  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان