Web Analytics Made Easy - Statcounter

درپی کاهش قیمت هر کیلو گوجه فرنگی به ۶۰۰ تا هزار ۱۰۰ تومان و عدم کاهش قیمت رب گوجه صنعتی از محدوده ۱۶ تا ۲۲ هزار تومان، تولید رب خانگی رونق گرفته است. ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در روزهایی که قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی برای کشاورزان به کمتر از 500 تومان کاهش یافته است، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان،  صنایع را مکلف کرد که هر قوطی 800 گرمی رب گوجه فرنگی را حداکثر 12 هزار تومان به فروش برسانند، اما قیمت این محصول در بازار کماکان بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر برندهای مختلف تولید کننده رب گوجه فرنگی هر 800گرم رب گوجه فرنگی را 16 هزار تومان  تا 22 هزار تومان می فروشند این درحالی است که هزینه تولید یک کیلو گرم رب خانگی به کمتر از 5 هزار تومان کاهش یافته و هزینه تولید این محصول برای صنایع با در نظر گرفتن سود و هزینه های جانبی 8 تا 9 هزار تومان (یک کیلوگرم) است.

البته برخی از شرکت های تولید کننده رب گوجه فرنگی صنعتی نیز این محصول را با تخفیف های 20 تا 40 درصدی به فروش می رسانند به طوری که قوطی 800 گرمی را می توان تا 13 هزار تومان نیز از برخی فروشگاه های اینترنتی و زنجیره ای و برخی دیگر از فروشگاهها خریداری کرد.

این شرایط باعث شده که بسیاری از مردم به سمت تولید خانگی رب گوجه فرنگی بروند به طوری که هر کیلوگرم گوجه فرنگی را به قیمت 600 تا هزار تومان از میادین میوه و تره بار و به صورت جعبه ای خریداری و محصول نهایی رب را در خانه های خود تهیه می کنند.

این استقبال مردمی برای تولید رب گوجه فرنگی خانگی حتی باعث شده است که در برخی از نقاط دستگاه هایی برای گرفتن آب گوجه محیا شود تا افراد به شکل ساده تری بتوانند رب این محصول را در خانه های خود تهیه کنند؛ بر این اساس محلول مایع به دست آمده از گوجه فرنگی در دبه های 10 کیوگرمی روانه منازل شده و حتی بر روی اجاق گازهای خانگی تبدیل به رب می شود.

رب گوجه فرنگی در بورس کالای ایران عرضه می‌شودصادرات رب گوجه فرنگی آزاد شد+سندپیگیری تسنیم جواب داد/ دستور سازمان حمایت به تولیدکنندگان رب گوجه برای کاهش قیمتگران فروشی رب گوجه با مجوز سازمان حمایت؟ چرا ربّ «گوجه 800 تومانی»، 18000 تومان است؟آئین محلی پخت رب گوجه در ارومیه +تصاویرقیمت رب گوجه فرنگی کاهش می‌یابد

بنابراین گزارش با توجه به اینکه در سال گذشته بازار خوبی برای گوجه فرنگی و دیگر صیفی جات و محصولات کشاورزی در بازار عراق وجود داشت و 40 درصد از محصولات کشاورزی صادراتی ایران مقصد عراق داشت، بسیاری از کشاورزان اقدام به کشت با توجه به نیاز بازار این کشور کردند اما در شرایط فعلی بازار عراق به روی محصولات ایرانی بسته و تعرفه 380 دیناری( 3800 تومانی) برای واردات گذاشته شده  است که این امر باعث شده صادرات به این کشور عملا صرفه اقتصادی نداشته باشد.

در این شرایط، مردم نیز خود می توانند برای کمک به کشاورزان و هم اقتصاد خود خانوار، بخشی از این تولید مازاد بر نیاز  را به شکل تولید رب گوجه فرنگی جذب کنند.

برای تولید هر کیلوگرم رب خانگی، 5 کیلوگرم گوجه فرنگی و مقدار کمی روغن و نمک مورد نیاز است و با حدود 4 تا 5 هزار تومان می توان ماده اولیه را خریداری کرد.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT7 واژه های کاربردی مرتبط وزارت جهاد کشاورزی کالاهای اساسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است

اسداله کارگر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  گشت میدانی و بررسی شفاهی نشان می دهد که قیمت پیاز ناشی از کاهش سطح زیرکشت نسبت به سال قبل و صادرات با نوساناتی در بازار روبروست.

او قیمت هرکیلو پیاز زرد و شیری را ۱۴ تا ۲۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون روند کاهشی قیمت پیاز در بازار شروع شده و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه، بازار به تعادل برسد.

کارگر قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی رسمی را ۸ تا ۲۰  هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون گوجه فرنگی از بندرعباس عرضه می شود و با برداشت دورشهری از اواخر خرداد، بازار به تعادل می رسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی گلخانه  ۳۵ هزارتومان است، اما ملاک قیمت گوجه فرنگی رسمی است که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

او از ثبات نسبی قیمت میوه و صیفی در هفته پایانی فروردین  خبر داد و گفت: قیمت محصولاتی همچون موز و آناناس وارداتی افزایشی نسبت به اسفندماه سال گذشته نداشته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ارزهای مهم با افت تنش سقوط کرد
  • چهار خاصیت شگفت انگیز آب گوجه فرنگی
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید
  • قیمت سکه و طلا باز هم ریخت/ سکه ۱.۶ میلیون تومان ارزان شد
  • چهار خاصیت شگفت‌انگیز آب گوجه‌فرنگی
  • گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد