Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع آلمان ارتش این کشور در صورت تاسیس منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه ۲۵۰۰ نیرو را به این منطقه اعزام خواهد کرد. ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "آنگرت کرامپ- کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان همچنان دربین شرکای بین المللی خود برای ایده اش به منظور ایجاد یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه تبلیغ می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزات دفاع آلمان حالا برآورده کرده است که ارتش آلمان چه میزان سهمی را می تواند در چنین عملیاتی ایفا کند. به گزارش هفته نامه اشپیگل آلمان می تواند برای این منظور حدود 2500 نیرو را به منطقه اعزام کند. نظامیان آلمانی از سناریویی سخن به میان آورده اند که بر اساس آن چنین منطقه ای به بخش هایی در حدود 40 کیلومتر عرض و 30 کیلومتر عمق تقسیم می شود. در یکی از این بخش ها آلمانی ها می توانند رهبری یک گروه بین المللی را بر عهده بگیرند و سه یگان در آن مستقر کنند.

طراحان نظامی در آلمان همچنین از یک بسته کامل سخن به میان آورده اند که باید برای این منظور آماده شود که شامل هواپیماهای شناسایی، نیروهای ویژه، زره های چرخ دار، تسلیحات سنگین و تجهیزاتی دیگر است. همچنین ارتش آلمان بازه زمانی حدود دو سال را برای این عملیات نظامی در نظر گرفته است.

بر اساس اطلاعات ارتش آلمان این کشور در حال حاضر حدود 3200 نیروی زن و مرد را به عملیات های خارجی اعزام کرده است و به دلیل فشارهای بالایی که بر این نیروها وار می شود در سال های گذشته نارضایتی های زیادی در بین نیروهای ارتش آلمان ایجاد شده است.

وزیر دفاع آلمان روز پنج شنبه این ایده خود درباره سوریه را به شرکایش در ناتو ارائه داد اما با واکنش محتاطانه آن ها مواجه شد. وزیر دفاع آمریکا از این طرح وزیر دفاع آلمان استقبال کرده اما اعلام کرد که نیرویی را برای این منظور به منطقه اعزام نمی کند. در بین دیگر اعضای ناتو هم هنوز حمایت آشکاری برای این منظور وجود نداشته است.

البته پارلمان اروپایی با اکثریت قاطع به این طرح وزیر دفاع آلمان رای مثبت داده و از آن حمایت کرده است. وزیر دفاع آلمان همچنین از حمایت حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی برخوردار نیست.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان همچنین قرار است امروز (شنبه) به ترکیه سفر کرده و با همتای ترک خود برای برقراری آتش بس دائم در سوریه گفتگو کند. همچنین مسئله کمک های انسان دوستانه به ساکنان مناطق جنگ زده و همچنین یافتن یک راه حل سیاسی برای سوریه به رهبری سازمان ملل از دیگر موضوعات مورد مذاکره این دو مقام ترک و آلمانی خواهد بود.

هایکو ماس همچنین در این سفر درخواست عقب نشینی نیروهای ترک از شمال سوریه را خواهد داشت. وی در آستانه سفر خود به ترکیه بر موضع دولت آلمان مبنی بر اینکه حمله ترکیه به شمال سوریه بر اساس قوانین بین المللی مشروعیت ندارد تاکید کرد.

ماس همچنین اعلام کرد که علاوه بر این باید با ترکیه صحبت شود. به گفته وی باید برای رئیس جمهور ترکیه این مسئله آشکار شود که برای کردها هم این مسئله مطرح است که بتوانند در وطن خود زندگی کنند و این طور تصور نشود که همه کردها عضو گروه موسوم به پ ک ک و یا شبه نظامیان کرد هستند.

گزارش| اصلی‌ترین چالش‌های ترکیه در شرق فراتگسترش مناطق گشت‌زنی واحدهای پلیس نظامی روسیه در مرز سوریه-ترکیه

چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه هم در آستانه سفر همتای آلمانی خود درباره هر گونه دخالت آلمان در امور کشورش هشدار داده و گفته است که از اظهارات ماس در صورتی که توصیه کند و نه اینکه به کشورش آموزش دهد استقبال می کند.

در این میان "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان از حزب سوسیا مسیحی ایده وزیر دفاع آلمان برای تاسیس یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه را مثبت ارزیابی کرده است و حمایت خود از آن را اعلام کرده است.

زیهوفر اعلام کرد که اجرای این ایده به نفع علایق سیاسی –امنیتی در آلمان و  اروپا است.

"رالف موتسنیچ"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان هم عضویت ترکیه در ناتو را با توجه به حمله این کشور به شمال سوریه زیرسوال برده و این پرسش را مطرح کرده است که آیا ترکیه می تواند با توجه به حملات به شمال سوریه همچنان عضو ناتو باقی بماند؟

 وی گفته است: هر کسی باید این مسئله را برای خود مورد ارزیابی قرار دهد که آیا هنوز می تواند و می خواهد بخشی از ناتو باشد. این مسئله درباره ترکیه هم صدق می کند.

وی همچنین گفت: اعضای ناتو نه تنها موظفند به ارزش های مشترک احترام بگذارند بلکه باید قوانین بین المللی را رعایت کنند.

این سیاستمار بلند پایه آلمانی همچنین گفته است که دبیر کل ناتو باید این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهد که این حمله نظامی در شمال سوریه چه عواقبی برای نقش ترکیه در ناتو می تواند داشته باشد. وی همچنین خواستار توقف کامل همه صادرات تسلیحات به ترکیه شده است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" سوریه ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان سوریه ترکیه اخبار آلمان سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، اظهار کرد: نیرو‌های مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه عملیات وعدۀ صادق با رمز «یا رسول‌الله» با موفقیت انجام شد، ادامه داد: علت این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز ایران بود. اینکه رژیم صهیونیستی بخش کنسولی سفارت ایران را مورد هدف قرار داده و مستشاران قانونی کشور ما را که به دعوت دولت سوریه برای مقابله با تروریسم در آن کشور حضور قانونی داشتند مورد هدف قرار داده و به شهادت برساند عبور از خطوط قرمزی بود که در همه‌ی جهان غیر از ۲-۳ کشوری که همپیاله رژیم صهیونیستی هستند محکوم شد. مقام معظم رهبری هم فرمودند که این تنبیه باید صورت گیرد و با همت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح این عملیات انجام شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: عملیات به نحوی طرح ریزی شد که هم مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای این جنایت برای صهیونیست‌ها تأمین می‌کرد در ارتفاعات جبل‌الشیخ در مرز سوریه مورد هدف قرار گیرد و هم پایگاه هوایی نواتیم که هواپیما‌های اف ۳۵ از آنجا برخواسته و سفارت ما را هدف قرار دادند؛ و بحمدالله هردوی این مراکز مورد هدف قرار گرفته و از کار افتادند.

سرلشکر باقری بیان کرد: در این عملیات تعداد قابل توجهی پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک مورد استفاده قرار گرفت و با استفاده از تاکتیک‌های کاملاً اندیشیده شده و طراحی مناسب که نه گنبد آهنین و نه سپر موشکی رژیم صهیونیستی نتوانست مقابله قابل توجهی با این عملیات داشته باشد و این عملیات به اهداف خود نائل شد.

وی افزود: امریکا هم که اعلام می‌کرد از عملیات دمشق اطلاع نداشته، اما در واقع با چراغ سبز او انجام گرفته بود، اما اطلاعات ما حاکی از این بود که در دفاع از رژیم صهیونیستی در فضای عراق و اردن تلاش کرد که عملیات خنثی شود، اما او هم نتوانست جلوی این عملیات را بگیرد.  

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: ما این عملیات را منتج به نتیجه کامل می‌بینیم و این عملیات از نظر ما خاتمه یافته است و قصدی برای ادامه عملیات وجود ندارد، اما چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی را علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه انجام دهد عملیات ما ادامه خواهد یافت. توانمندی ما بر آن بود که ده‌ها برابر بزرگتر از این عملیات که موشکی و پهپادی بود بر علیه این رژیم داشته باشیم، اما این کار را نکردیم و سعی کردیم این تنبیه اتفاق افتد عملیات انجام شود.

سرلشکر باقری با بیان اینکه مراکز جمعیتی رژیم صهیونیستی و مراکز اقتصادی زده نشد تا ارتش متجاوز بداند که اقدام جنایتکارانه‌شان بدون پاسخ نمی‌ماند، اظهارداشت: قطعاً ما آمادگی این را داریم که از خاک، منافع و فضایمان به نحو احسنت دفاع کنیم.

وی تأکید کرد: این عملیات توسط سپاه پاسداران انجام شد، اما با هم‌افزایی ارتش جمهوری اسلامی دفاع از کشور ما را بر عهده دارند، نیرو‌های مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند و چنانچه نیاز باشد مجدداً وارد عمل خواهند شد و تدابیر لازم برای امنیت فضای کشور و سایر مراکز کشور هم به عمل آمده و امیدوار هستیم که این عملیات موفق طلیعه‌ای برای پیروزی مردم مظلوم فلسطین بر رژیم اشغالگر صهیونیستی باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آلمان: اسرائیل در پاسخ احتمالی به ایران به قانون بین‌الملل پایبند باشد!
  • پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل باعث غرور مسلمانان جهان شد
  • زلنسکی باز هم خواستار حمایت تسلیحاتی از اوکراین شد
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • از «ایلی کوهن»‌های داخلی نباید غافل باشیم
  • اولین واکنش پنتاگون به حمله ایران به اسرائیل
  • دوندگان همدانی، آماده اعزام به جام جهانی پیاده روی
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
  • مخالفت مردم لهستان با اعزام نیرو به اوکراین
  • شاخصه اصلی ارتش، ولایتمداری است