Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردانان ۴۷ فیلم مستند دینی- آیینی، متقاضی شرکت در بخش مسابقه ملی سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» شدند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، با توجه به ثبت ۶۸۷ فیلم مستند در دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، حدود ۷% از این آثار، مستند‌هایی با موضوعات دینی و آیینی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سال گذشته نیز ۵۰ فیلم مستند دینی- آیینی به دبیرخانه جشنواره «سینماحقیقت» ارسال شده بود.

فیلم‌های مستند دینی- آیینی که به سیزدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» ارائه شده‌اند، از موضوعات و مضامینی، چون عاشورا، بررسی سوره عصر، تدریس علوم دینی، آیین عید فطر، خادمین زوار امام‌حسین (ع)، تعزیه، آیین‌های ایل بختیاری، نذر و نیاز، مراسم پولکه، آیین باران‌خواهی، پیاده‌روی اربعین، شهادت و... برخوردار هستند.

اسامی فیلم‌های منتخب بخش مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت» در نیمه دوم آبان‌ماه ۱۳۹۸ اعلام می‌شوند.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روز‌های ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری محمد حمیدی‌مقدم در شهر تهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره سینماحقیقت عاشورای حسینی فیلم های ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، فرهاد قائمیان در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دوره از جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی که امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه در محل باغ هنرهای زیبای تهران برگزار شد، اظهارکرد: در مدیریت جدیدی که برای بنیاد امام رضا(ع) انجام‌گرفته رویکردهای متفاوتی اجرایی‌ شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مردمی‌کردن جشنواره‌های رضوی است؛ رویکردی که در دوره‌های قبلی هم مورد توجه بود ولی در این دوره تلاش شده است تا فرهنگ رضوی بیشتر در بین جامعه رواج پیدا کند.

وی با بیان این که از بدو انتخابم در جشنواره امام رضا(ع) سعی کردم بلافاصله شوراهای سیاستگذاری جشنواره‌های مختلف را راه‌اندازی کنم، ادامه داد: در این زمینه توجه به روستاها و شهرهای مختلف کشور یکی از رویکردهای جدید ما بود.

مدیر بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ابرازکرد: اعتراف می‌کنم که در بخش روستایی و عشایری که در حوزه تئاتر و سرود متمرکز بود شاهد اتفاقات حیرت‌آوری بودم که سبب شد تمام مردم، روستای «کردر» را در اختیار هنرمندان و مخاطبان جشنواره قرار دهند و تلاش کنند در بهترین شکل ممکن میزبان شایسته‌ای صورت پذیرد؛ شرایطی که در محیطی سرشار از الطاف رضوی اتفاقات شگفت‌انگیز و ارزشمندی را رقم زد که برایم مثال‌زدنی بود. شرایطی که اصلا قابل مقایسه با جشنواره‌های ملی ما نیست و افتخار می‌کنم که در یک روستا شاهد بهترین و موثرترین رویدادها بودم.

وی در ادامه صحبت‌های خود ضمن ارائه توضیحاتی از روند برگزاری جشنواره‌های تئاتر رضوی و دیگر رویدادها، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره سعی کردیم ماجرا را به سمتی هدایت کنیم که آثار راه‌یافته به بخش نهایی در شهرهای مختلف به مخاطبان ارائه شود.

قائمیان در ادامه این نشست خبری ضمن ارائه توضیحاتی درباره بخش هنرهای تجسمی و سرود جشنواره امام رضا(ع) گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآمیز باشند و بتوانیم شاهد برگزاری یک رویداد مهم باشیم.

وی بیان کرد: در این مسیر رویدادهایی همچون جشنواره «آوای رضوی»، «سرود رضوی» و رویدادهای مختلف دیگر را داریم و امیدوارم دربرگیرنده نتایج مطلوبی باشند

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) ادامه داد: ما در فضای تولید هم کار دیگری انجام دادیم که در این راستا یک آلبوم موسیقی ویژه «موسیقی رضوی» در قالب تولید هشت قطعه با هشت گویش ملی در زبان‌های مختلف پیش روی مخاطبان قرار داده می‌شود. این آلبوم در آستانه میلاد حضرت امام هشتم(ع) پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی درباره برگزاری نمایشگاه خوشنویسی جهان اسلام نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، آثار هنرمندان بین‌المللی دریافت و در قالب یک نمایشگاه ویژه که در تهران و مشهد برگزار می‌شود پیش روی مخاطبان قرار داده خواهد شد.

قائمیان درباره جایزه ویژه «غزه» جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) هم بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، جایزه ویژه «غزه» جشنواره امام رضا(ع) در قالب بخش گرافیک برگزار می‌شود و به زودی نیز جزئیات آن اعلام خواهد شد.

در ادامه زمانی مدیر اجرایی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) و رفایی مشاور راهبردی جشنواره‌های رضوی توضیحاتی را درباره بخش‌های مختلف بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) که پیش‌تر در نشست‌های رسانه‌ای رویدادهای مختلف درباره آن توضیحات مشروح داده شده بود، ارائه دادند.

اجرای چند اثر نمایشی مختلف در تهران و استان‌های مختلف، تجلیل از هنرمندان برگزیده عرصه فرهنگ رضوی، برگزاری محفل‌های شعری مختلف، اجتماع بزرگ شاعران آذری زبان، میزبانی از رویداد شعر عربی در استان خوزستان، برگزاری اختتامیه شعر فارسی در کرمان، اجرای چندین برنامه نمایشی محیطی در ایام برگزاری جشنواره به میزبانی مشهد و دیگر شهرهای کشور، اجرای موسیقی مقامی برای عموم مردم در جهت مردمی‌سازی برنامه‌های جشنواره در بستر تولیدات، پیگیری برای دعوت از هنرمندان کشورهای لبنان، عربستان، عراق و پاکستان برای شرکت در یک نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی و تلاش برای توسعه جشنواره در حوزه دانشگاهی در راستای برگزاری دوره‌های بعدی جشنواره امام رضا(ع) در زمره مهم‌ترین سرفصل‌های مطرح شده این نشست بود.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تاکید کرد:حرکت بنیاد امام رضا(ع) به سمت خروجی‌محور شدن جشنواره‌های رضوی/ امسال نخستین طلیعه رویکرد جدید جشنواره امام رضا(ع) است

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از حرکت بنیاد امام رضا(ع) به سمت خروجی‌محور شدن جشنواره‌های رضوی خبر داد و گفت: امسال نخستین طلیعه رویکرد جدید جشنواره امام رضا(ع) است.

مرتضی سعیدی زاده در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دوره از جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی که امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه در محل باغ هنرهای زیبای تهران برگزار شد، اظهارکرد: تلاش همکاران ما در دبیرخانه جشنواره، حرکت این تورنمنت فرهنگی و هنری در مسیر خروجی محور کردن آثار برای استفاده بیشتر عموم مردم است.

وی با اشاره به فعالیت تارنمای «پنجره فولاد» به عنوان درگاه ارائه تولیدات رضوی و نمایش محصولات جشنواره امام رضا(ع) بیان کرد: ما در بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در قالب جشنواره‌های رضوی با سبقه‌ای بیست ساله‌، رویکرد محتوا محور شدن محصولات رضوی را در دستور کار قرار دادیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) همچنین به سلسله جلسات کارشناسی پیرامون بخش‌های مختلف جشنواره امام رضا(ع) در طی سال اشاره کرد و افزود: در این مسیر اصحاب فرهنگ و هنر به صورت مستمر در شورای سیاستگذاری و دبیرخانه جشنواره نقش پررنگ دارند و یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما نیز استفاده از هنرمندان شاخصی همچون استاد قائمیان، استاد نجابتی، استاد شرافت، استاد نادری، استاد محمدحسین لطیفی و... بوده است

۵ میلیارد تومان اعتبار حمایتی

وی با بیان این که امسال پنج میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از تولیدات فاخر حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر و همچنین هنرهای تجسمی ختصاص داده شده است، اضافه کرد: جریان هنر بدون حمایت و نقش آفرینی مالی و منابع لطف چندانی ندارد و امسال نیز منابع خوبی در این زمینه تعریف کرده‌ایم.

سعیدی‌زاده توجه به برگزاری کارگروه‌های آموزشی را از دیگر فعالیت‌های این دوره دانست و گفت: این نگاه سبب ارتقای هنرمندان در بخش‌های مختلف می‌شود و در همین راستا مداخله فرایندی این دوره‌ها را با اساتید اهل فن شکل داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه چهار کارگاه آموزشی در اعتاب مقدسه برگزار شده است، یادآورشد: سال گذشته سه کارگاه ملی در حوزه پرچم و کتیبه داشتیم که جمعا ۲۵۰ نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) استفاده از ظرفیت‌های مردمی را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد و اعلام کرد: به عنوان مثال کانون هنر شیعی در زمینه گرافیک در دوسال پیاپی به عنوان دبیرخانه تخصصی گرافیک با جشنواره همکاری دارند. انجمن خوشنویسان و دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم نیز ظرفیت بزرگی را در حوزه خوشنویسی برای جشنواره به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به تعامل و مشارکت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با دستگاه‌های تخصصی است، عنوان کرد: بیش از ۱۵ نهاد تخصصی اعم از وزارتخانه‌ها، آستان‌های مقدس عتبات و دیگر نهادها و سایر مراکز با جشنواره امسال همکاری داشته‌اند.

برگزاری ۵۰۰ رویداد قرهنگی در کشور

سعیدی‌زاده با بیان این که امسال بالغ بر ۵۰۰ رویداد فرهنگی در جریان جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: در همین راستا در اردیبهشت ماه امسال، ۴۵ گروه نمایشی بیش از ۴۵۰ تئاتر فاخر را در حوزه رضوی به اجرا خواهند گذاشت.

وی همچنین ابرازامیدواری کرد: جشنواره امام رضا(ع) در سه الی چهار سال آینده به عنوان حرفه‌ای ترین جشنواره دینی کشور تثبیت شود.

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه دوره بیستم دوره گذار این جشنواره بود و امسال اولین طلیعه رویکرد جدید جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است، افزود: در افق پنج ساله جشنواره امام رضا(ع) با دهه فجر تلاقی پیدا می‌کند و امیدواریم در فضای تولیدات حرفه‌ای و بهره مندی جامعه از آثار، اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد باشیم. برای جشنواره بیست و دوم نیز که از اکنون فعالیتهای خودش را آغاز کرده است امیدواریم جنبه بین‌المللی بودنش را پر رنگ تر از قبل ادامه دهیم.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898810

دیگر خبرها

  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
  • پژواک سوم به گوش می‌رسد
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در مسابقه ملی نانو
  • آخرین مهلت ثبت نام در مسابقه ملی نانو اعلام شد