Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنیاد فرهنگی رضوی به تشریح برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی این بنیاد به مناسبت ایام شهادت امام رضا (ع) پرداخت. ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، دهه آخر صفر برای مشهدی‌ها مصادف شده است با دهه مهمان‌نوازی و تمام شهر یکپارچه برای خدمت به زائران امام‌رضا (ع) بسیج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش‌آموزان مدارس امام‌رضا (ع) هم که همیشه پیشرو و طلایه‌دار فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزی در سطح شهرند، امسال لباس خدمت بر تن کرده و هر کدام به نحوی ارادت خود را به امام‌رضا (ع) ابراز می‌دارند.

حسین باغگلی مدیر بنیاد فرهنگی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: برنامه‌های بنیاد فرهنگی رضوی، ناظر به سیاست‌های کلی است که از سمت سازمان فرهنگی آستان قدس ابلاغ می‌شود: «گسترش جریان خدمتگذاری»، «تعظیم شعائر اسلامی» و «گسترش فرهنگ وقف و نذر» و برای سه مخاطب اصلی خود یعنی دانش‌آموزان، والدین و کادر آموزشی تعریف شده و امسال فعالیت‌های مدارس در قالب ویژه‌برنامه‌هایی با عنوان «ولیّ نعمت» در ذیل سه عنوان: 1- بر آستان جانان 2-در مسیر بهشت و 3- خدمتانه در حال انجام است.

وی افزود: در گسترش جریان خدمتگزاری طرح «در مسیر بهشت» در حال پیگیری است. با توجه به اینکه یکی از واحدهای مدارس امام رضا (ع) در چناران و در مسیر زائران پیاده قرار گرفته است، ایستگاه‌های خدمت‌رسانی برپا شده و به مدت 6 روز خدمات بهداشتی، درمانی، اسکان و تغذیه در آنجا انجام خواهد گرفت. از حدود 45 روز پیش، برپایی این ایستگاه، به مدارس اطلاع‌رسانی شد و دانش‌آموزان و والدین آنها با تلاش خود این موکب امام‌رضا (ع) را به صورت شبانه‌روزی دایر و در حال خدمت‌رسانی به زائرینند. در این راستا مراسم و هیئت‌های مذهبی در مدارس را در دستور کار خود قرار دادیم. تفاوت این مراسم‌ها با سایر برنامه‌های مذهبی در سطح شهر این است که در برگزاری آنها مشارکت دانش‌آموزان و والدین به‌عنوان اصل محوری رعایت می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی رضوی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مدارس امام‌رضا (ع) در طرحی با عنوان «در آستان جانان»، از مدرسه همجوار خود دعوت می‌کنند تا در این مراسم شرکت کنند و آنها میزبان عزاداران حضرت رضا (ع) در مدرسه خود خواهند بود. برخی از مدارس با نگاه گسترش وقف و نذر این برنامه را تا 5 روز نیز در مدرسه خود برگزار می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود 15 مراسم در این مدت برگزار شود. معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی نیز سخنران این برنامه‌ها را تأمین خواهد کرد و هدف از مشارکت این بود که محور سخنرانی‌ها منسجم و هماهنگ و در راستای محتواهای ابلاغی آستان قدس رضوی باشد. همچنین در شب شهادت امام رضا (ع) نیز دانش‌آموزان به حرم مطهر رضوی مشرف خواهند شد.

باغگلی گفت: طرح «خدمتانه» ویژه خادمیاران نوجوان برنامه‌ریزی شده است. این خادمیاران و دانش‌آموزانی که در کسوت خادم یاری فعالیت می‌کنند، در مبادی ورودی حرم مطهر، خدماتی مانند اهدای هدایای فرهنگی و سوغات زائر را می‌دهند. دانش‌آموزان مدارس دخترانه نیز آماده‌سازی این اقلام را بر عهده دارند. به این صورت که مدارس با فعال کردن خادمیاران نوجوان خود در روزهایی که به شرایط درسی آنها لطمه نزند، هدایای فرهنگی مانند تسبیح و جانماز را آماده کرده‌ایم و همچنین دلنوشته‌ای با دستخط خود دانش‌آموز درون آنها قرار می‌دهند و تاکنون در حدود 10 هزار بسته تاکنون آماده شده و خادمیاران پسر نیز این بسته‌ها را میان زائران نوجوان و جوان توزیع می‌کنند.

وی افزود: شعار کلی مدارس امام‌رضا (ع) بر اساس سیاست‌های کلی آستان قدس همان شعار زیبای «همه خادم الرضاییم» است که در سطح شهر نیز ترویج شده است. تلاش شده است تا نه تنها این برنامه‌ها بلکه تمام فعالیت‌های بنیاد فرهنگی رضوی در راستای همین سند تعریف شود. برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر نیز در راستای «ساحت اعتقادی و عبادی» سند تعالی بنیاد که برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، برنامه‌ریزی شده است که به عنوان ساحتی عمومی در برنامه‌های پرورشی تمام مقاطع قرار دارد.

زیارت امام رضا(ع) با حال و هوای شب عاشوراتأملی بر سال­‌های ابتدایی زندگی هشتمین امام شیعیان/ ولادت حضرت رضا(ع) در فضای اختناق حکومت عباسیان

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط امام رضا (ع)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام رضا ع موکب رضوی امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد

احمدرضا اجتهادی گفت: در سالی که گذشت ۲۷ پروژه آموزشی در استان قم به بهره‌برداری رسید که خیرین نقش بسیار مهمی در به سرانجام رسیدن آنها داشتند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم عنوان کرد: طی سال گذشته شاهد رشد ۷۰ درصدی در احداث و تحویل کلاس‌های درس در استان قم نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم.

اجتهادی با اشاره به برنامه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم امسال عنوان کرد: امسال تلاش می‌شود تا ۲۰۰ کلاس درس جدید نیز احداث و در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم همچنین با اشاره به برخی دستاورد‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۲ مانند اخذ مجوز ساخت فضای تجاری باهدف خودکفایی مدارس، از پیگیری مردمی‌سازی جهاد مدرسه‌سازی استان در سال ۱۴۰۳ با برنامه‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری جهت احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی خبر داد.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست