Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف (چهار تا ۱۳ آبان ماه) در یاسوج اظهار داشت: این ظرفیت ها و قابلیت ها در زمینه گیاهان دارویی، انرژی پاک، کشاورزی، دامداری و علم و فناوری است.

وی افزود: مهمترین برنامه های دهه وقف امسال در کهگیلویه و بویراحمد شامل غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، نواختن زنگ وقف در مدارس، برگزاری نشست تخصصی با قشرهای مختلف مردم با موضوع وقف، برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در تعدادی از بقاع متبرکه، دیدار جمعی از مسئولان و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با برخی مدیران اجرایی، برپایی نمایشگاه وقف از هفت تا ۱۳ آبان ماه، استقرار میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه ۱۰ آبان ماه و برگزاری همایش وقف و رسانه در روز ۱۲ آبان ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: واقفان، فعالان مذهبی و فرهنگی، خادمان بقاع متبرکه و مساجد و خبرنگاران برتر در زمینه ترویج فرهنگ وقف در این همایش که در شهر یاسوج مرکز استان برگزار می شود، تجلیل خواهند شد.

حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: تعداد موقوفات، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه های کهگیلویه و بویراحمد از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان پالایش و در سامانه ملی مکان های مذهبی ثبت شد.

وی ابراز داشت: هم اینک ۴۷ موقوفه، ۲۲۵ بقعه متبرکه، یک هزار و ۹۰ مسجد و ۱۴۰ حسینیه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش عمده ای از مردم این استان با اهمیت، ضرورت، جایگاه، آثار، برکات و کارکردهای متعدد وقف آشنا نیستند.

حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: دلیل اصلی این امر اطلاع رسانی محدود مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه و رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در مورد اقدام ها و تلاش های انجام شده برای گسترش و نهادینه کردن فرهنگ وقف در استان است.

وی افزود: وقف به عنوان یک سنت حسنه و احسان ماندگار بیانگر حس نوعدوستی و روحیه خیرخواهی واقفان بوده و می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را کاهش دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هیچ فرد یا نهاد دولتی حق دخل و تصرف در موقوفات را ندارد و بر اساس قانون نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ها مجری نیت واقفان به صورت امینانه هستند.

حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: مجموعه شهرداری یاسوج و اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد همکاری لازم را با اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان در مورد ساخت و بهره برداری از موقوفه 6 هکتاری میدان هفتم تیر شهر یاسوج انجام نمی دهند و با وجود برگزاری چند نشست مشترک باز هم مانع تراشی و سنگ اندازی می کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد اوقاف و امور خیریه نشست خبری وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام پور ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این محصولات گرده گل، موم، ژله و بره موم است که در مزارع پرورش زنبور عسل این استان تولید می‌شود.

بهنام پور گرانی نهاده‌های زنبورداری همچون موم، کندو و دارو، گرانی شکر برای تغذیه بهاره و زمستانه، بیماری کنه، گرد و غبار و نبود بازار فروش را از مهمترین مشکلات زنبورداران استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال از زنبورستان های این استان تولید می‌شود، گفت: ۲۳۲ هزار کلونی زنبور عسل در مناطق مختلف این استان وجود دارد.

بهنام پور افزود: عسل تولیدی این استان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به گونه‌های مختلف گیاهی در استان، خاصیت درمانی نیز دارد.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد از عسل تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد در استان مصرف می‌شود و ۵۰ درصد دیگر به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

کد خبر 6086485

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود