Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت استان زنجان در حوزه موقوفات قرآنی ضعیف است گفت: اگر در حوزه فعالیت‌های قرآنی کمی اهتمام داشته باشیم بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از اهداف اداره کل اوقاف و امور خیریه برای رشد اقتصادی جامعه مبتنی بر موازین شرعی و اسلامی است اظهار کرد: این کار باعث رفاه عمومی و زدودن فقر و کاهش محرومیت در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: توسعه کارآفرینی و اشتغال در جامعه از دیگر اهدافی است که ما در اداره کل اوقاف دنبال می‌کنیم که یکی از دغدغه‌های مهم در جامعه بوده و از مطالبات مردم است و این اتفاق در استان زنجان افتاده و در خیلی از مراکز اداره کل اوقاف زنجان انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به فعالیت اداره کل اوقاف در زمینه بهداشت و سلامت مردم در جامعه افزود: در این راستا نیز اقدامات خوبی در سطح استان هر ساله انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تجهیز درمانگاه‌ها و مراکز بیمارستانی نیز اقداماتی در سطح استان انجام شده است ابراز کرد: در استان زنجان 17 موقوفه در حوزه سلامت و بهداشت داریم.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه در استان زنجان مجموع موقوفات استان زنجان نزدیک 2 هزار و 800 مورد است عنوان کرد: تعداد رقبات نیز 31 هزار رقبه بوده که 6 موقوفه جدید نیز در سالجاری به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند جذب موقوفات در حوزه قرآنی در استان زنجان هستیم عنوان کرد: در همه حوزه‌ها موقوفه داریم ولی در حوزه قرآنی در استان زنجان ضعیف هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اگر در حوزه فعالیت‌های قرآنی کمی اهتمام داشته باشیم بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود عنوان کرد: درخواست ما از مبلغین و دلسوزانی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند این است که حوزه فعالیت‌های قرآنی را جدی بگیرند.

وی همچنین در مورد طرح جامع امامزاده سید‌ابراهیم(ع) زنجان افزود: خیلی از مشکلات این طرح انجام شده ولی در نحوه اجرای طرح کمی اختلاف نظر وجود دارد و اجرای این طرح از مطالبات خیلی از مردم زنجان و اهالی منطقه است.

وی با بیان اینکه قول نمی‌دهیم که این چه زمانی آغاز شود ولی قول پیگیری مجدانه برای اجرای این طرح را می‌دهیم افزود: در حال حاضر اختلاف نظر در نحوه اجرای طرح ایجاد شده که در تلاش هستیم این موضوع برطرف شود.

حجت‌الاسلام موسی موسوی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به ارائه خدمات در ایام اربعین به زائران حسینی در شهر سامرا عنوان کرد: موکب اوقاف زنجان از 18 مهرماه امسال تا دوم آبان‌ماه در شهر سامرا حضور داشتند و برای زائران خدمات رسانی کرد.

وی با اشاره به اینکه در این ایان نان مورد نیاز سایر موکب‌ها را تامین می‌کردیم افزود: روزانه 20 هزار قرص نان پخت می‌شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه روزانه برای 40 هزار زائر خدمات ارائه می‌شد گفت: ۹۴ هزار و ۸۰۰ میان وعده و ۱۱۱ هزار لیوان آب در بین زائران توزیع شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از آمادگی کامل حوزه‌های انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده برای برگزاری دور دوم انتخابات خبر داد و گفت: کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان طارم و خدابنده در دور دوم تغییر داده نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه هم‌چون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند، در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 747150

دیگر خبرها

  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات