Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۹۰ درصد موادمخدر دنیا در ایران کشف می‌شود، گفت: باید قوانین مبارزه با مواد مخدر پویا باشد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد ترحمی غروب شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه ۹۰ درصد مواد مخدر دنیا در ایران کشف می‌شود و این نشان دهنده نقش ما در تعاملات این حوزه است، تاکید کرد: باید قوانین مبارزه با موادمخدر پویاتر باشد تا بتوانیم مقابله با این پدیده شوم را به حد اعلی در بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه قوانین ما باید جلوتر از فرآیند عملکرد و تفکر سوداگران مرگ باشد، تاکید کرد: طبق «قانون اصلاحی» سال ۸۹ فقط اموال کسب شده از محل جرم مرتبط با قاچاق مواد مخدر توقیف و مصادره می‌شد، اما از سال ۹۶ تاکنون ضبط اموال فقط از محل جرائم مواد مخدر و روانگردان میسر می‌شود.

آمریکا به دنبال توسعه تولید مواد مخدر در افغانستان

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: این در حالی است که شناسایی اموال قاچاقچیان به منزله شکستن کمر آن‌ها و اختلال جدی در روند فعالیت‌های مخربشان علیه جامعه محسوب می‌شود.

ترحمی در دیگر بخش سخنان خود، ابراز داشت: ایران در منطقه‌ای حساس واقع شده چرا که امروز آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای افزایش کشت و تولید خشخاش در افغانستان است.

وی افزود: حضور آمریکا در افغانستان، علاوه بر افزایش مزارع خشخاش، این کشور را از یک منبع مواد مخدر سنتی به یک تولیدکننده عمده مواد مخدر صنعتی تبدیل کرده که ابتدا باید گفت: این کشور (افغانستان) و سپس کشور‌های منطقه متضرر می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مواد مخدر ترحمی قاچاق کشف مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه

سرهنگ فارسی گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مراغه در یک عملیات ویژه و با تحقیقات فنی و پلیسی از فعالیت ۲ نفر که با یک دستگاه خودروی پراید در زمینه قاچاق عمده مواد مخدر فعالیت می‌کردند مطلع و موضوع در دستور کار عملیاتی پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با شناسایی کامل مسیر عبور سوداگر مرگ و نوع خودروی وی با هماهنگی‌های لازم تیم‌های ویژه در محدوده شهرستان وارد عمل شدند.

 فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: در یک عملیات غافلگیرانه ماموران با تعقیب و مراقبت لازم خودرو را توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۴۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد خاطرنشان کرد: مبارزه بی‌امان پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر در دستور کار بوده و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • موضوع خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود