Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@09:21:43 GMT

تظاهرات کارگران مهاجر در ایتالیا

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۹۸۲۲

تظاهرات کارگران مهاجر در ایتالیا

جمع کثیری از گارگران مهاجر در ایتالیا با برگزاری تظاهرات در شهر رم اعتراض خود را به شرایط غیرانسانی کار در این کشور اعلام کردند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی شعار نوشته‌ و پارچه‌نوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن سیاست های ضد مهاجرتی دولت ایتالیا، که شرایط را برای بهره کشی از پناهجویان و گسترش برده داری معاصر تسهیل می کند محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماریا ۳۷ ساله که خود را پیش‌خدمت رستورانی در ایتالیا معرفی کرد گفت نه تنها امنیت شغلی، بلکه حق اعتصاب و اعتراض ندارد و شان او به عنوان یک انسان رعایت نمی شود.

همچنین «نوریو» از دیگر شرکت کنندگان این حرکت اعتراضی، سیاست‌های ضد مهاجرتی وزارت کشور ایتالیا را که به گفته او میراث وزیر کشور سابق دولت رم است، مورد اعتراض قرار داد و خواستار اصلاح آن شد.

سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت ایتالیا به ویژه در مدت تصدی ماتئو سالوینی به عنوان قائم مقام نخست وزیر و وزیر داخله، موجب سرعت گرفتن روند غیرقانونی شدن پناهجویان شده و آنها را به سمت مشاغل پست سوق داده است.

گزارشگر سازمان ملل در امور مرتبط با برده داری معاصر «اورمیلا بولا» در گزارش پاییز گذشته خود می نویسد: "کارگران مهاجر در مزارع جنوب ایتالیا شدیدترین بهره کشی ها و شرایط غیرانسانی کار و محیط زندگی را تحمل می کنند."

گزارش‌ها نشان می‌دهد در حالی که باغ‌های زیتون جنوب ایتالیا به شدت به کارگران آفریقایی نیازمند است، هرگز مسکن مناسب از سوی کارفرامایان برای آنها تامین نشده است.

این در حالی است که مهاجران آفریقایی به دلیل آنچه نژادپرستی عمیق در جامعه ایتالیا خوانده می شود، امکان کرایه کردن اتاق در شهرها را ندارند. آنها به دلیل تهدید از طرف پلیس، نمی‌توانند در اردوگاه های موقف اسکان داشته باشند.

تنها راه برای آنها، سکونت در سطح مزارع، در کلبه ها و ساختمانهای متروکه و امثال آن است که از حداقل امکانات زندگی محروم هستند. سیاست‌های دولت  ایتالیا در سالهای اخیر موجب افزایش زاغه نشینی شده است.

سیسیل، سومین تولید کننده بزرگ صیفی‌جات در اروپا بوده و محصولات آن به سراسر اتحادیه اروپا صادر می شود. اما این تجارت بر دوش کارگرانی که با آنها مانند برده رفتار می شود بنا شده است.

برخی از کارگران مهاجر از اقلیت سیک در مزارع جنوب شهر رم مجبور به خوردن غذای ریخته شده برای مرغ هستند. به گزارش روزنامه تایمز لندن، یکی ازاین افراد به نام «رانجو» می گوید: "مالک (مزرعه) مرا کتک می‌زند. او اسلحه‌اش را به من نشان داد و گفت "من عضو مافیا هستم، اگر جایی حرفی بزنی جسدت را جایی چال می‌کنم که هرگز پیدا نشود."

اینها سخنان رانجو، معلم ۴۶ ساله هندی است که پنجاب را به امید زندگانی بهتر به مقصد ایتالیا ترک کرده است. داستان رانجو نمونه ای است از زندگی ۲۲ هزار کارگر سیک که در مزارع صیفی جات اطراف شهر لاتینا زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اختصاص تسهیلات 9 و 18 درصدی برای نوسازی بافت فرسوده ضرورت حمایت همه دستگاهها از اجرای پروژه های بازآفرینی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایتالیا دولت سازمان ملل مسکن نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تظاهرات گسترده در شهر بارسلون برای همبستگی با غزه

تصاویری از تظاهرات گسترده در شهر بارسلون اسپانیا برای همبستگی با غزه و توقف نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی را می‌بینید.

دریافت 27 MB

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • طلاق زوج سینماگر ایرانی، با دخترشان چه کرده است؟
  • فیلم/ تظاهرات گسترده در شهر بارسلون برای همبستگی با غزه
  • فیلم| برای نخستین بار؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد
  • برای نخستین بار ؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد + فیلم
  • اخراج بیش از ۱۵۰ پناهجوی افغانستانی‌ از پاکستان
  • رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • لبریز شدن خشم ایتالیایی‌ها از جنگ غزه | ببینید