Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی،‌ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان،‌ عمده‌ترین دغدغه رسول‌الله(ص) را تداوم نهضت دینی، استقرار حاکمیت جهانی اسلامی و شکل‌گیری تمدن بزرگ الهی براساس آموزه‌های قرآن دانست و اظهار کرد:‌ این دغدغه بدون توجه ویژه امت اسلام به دو امانت رسول‌الله حاصل نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ساختار حاکمیتی الهی در قالب عترت و کتاب‌الله به عنوان قانون جامع راهبردی و کاربردی برای بشر را دو امانت مهم پیامبر(ص) دانست و افزود: هدف بعثت فراگیری صلح و عدل بر روی کره زمین بوده و‌ بشر به وسیله قرآن می‌تواند تجربه زندگی الهی را داشته باشد، اما بی‌توجهی به دو عنصر قانون الهی یعنی کتاب‌الله و حاکمیت صالحان یعنی امامت ائمه اطهار(ع) موجب شد غرض و غایت بعثت محقق نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه اهل بیت(ع) به عنوان حجت خدا بر روی کره زمین پیگیر دغدغه رسول‌الله بودند، تصریح کرد:‌ امت‌های بعد از پیامبر(ص) در دوران امیرالمومنین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) و... نیز به این دو امانت بی‌توجهی کردند و لذا دغدغه رسول‌الله همچنان باقی است تا به آن مقصد مطلوب خود برسد.

مهدوی مقصد مطلوب رسول‌الله(ص) را شکل‌گیری تمدن جهانی الهی دانست و گفت:‌ در این تمدن دیگر شاهد ظلم و فساد و انحطاط و انحراف اخلاق بر روی کره زمین نخواهیم بود، اما عدم اقبال امت پیامبر به این دو امانت مانع از شکل‌گیری تمدن بزرگ الهی شده است لذا اگر می‌خواهیم پیگیر آن دغدغه و انگیزه رسول‌الله باشیم باید تشکیل تمدن بزرگ الهی بر روی کره زمین مبتنی بر پذیرش قرآن به عنوان رمز حیات طیبه بشری و رهبری صالحان در عصر غیبت مورد اعتنا قرار گیرد.

وی انقلاب اسلامی را نمونه بارز توجه به دو امانت رسول‌الله دانست و ادامه داد:‌ ملت ایران در طول چهل سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی با وجود برخی کاستی‌ها ولایت‌پذیری در عصر غیبت را مورد توجه قرار داده‌اند و عزت و امنیت کسب کرده‌اند لذا اگر این تمسک بیش از پیش باشد نواقص و کاستی‌های موجود در جامعه دینی ما که به واسطه غفلت خواص ایجاد شده نیز برطرف خواهد شد.

مومن به تمدن‌سازی الهی مد نظر پیامبر(ص)‌ باشیم

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه مسائل و مشکلات جامعه دینی ما در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی به عدم توجه مردم به ویژه خواص به عنوان صاحبان قدرت و ثروت به کتاب‌الله بازمی‌گردد، متذکر شد: مادامی که مسئولان سند 2030 را مقدم بر آموزه‌های قرآن بدانند و سیستم مالی کشور را براساس خواست استکبار جهانی تحت سیطره پروتکل‌های جهانی صهیونیسم بین‌المللی تنظیم کنند و به محتوا و هویت اصیل دینی و ملی اعتقاد نداشته باشند، زمینه برای عقبگرد و رکود در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی فراهم می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه باید مومن به تمدن‌سازی الهی مد نظر پیامبر(ص)‌ باشیم، خاطرنشان کرد:‌ باید اراده، خواست و توقع ما در هر جایگاهی که هستیم باورمندی به تمدن‌سازی الهی باشد و این باورمندی زمانی محقق می‌شود که به مفاهیم و پیام‌های کتاب‌الله توجه کنیم و رهبر صالح را در عصر غیبت بپذیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان توجه به امر ولایت مطلقه فقیه را اعتنا به کلام و دغدغه رسول‌الله(ص) برای داشتن امتی الهی و صالح دانست و عنوان کرد: همانگونه که معمار کبیر انقلاب فرمودند، ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله است.

وی با اشاره به رحلت شهادت‌گونه پیامبر اسلام(ص)، یادآور شد:‌ شهادت به معنی شهود حقایق عالم است و حتما مرگ اولیای الهی از جنس شهید و شهود است لذا براساس روایات تاریخی پیامبر(ص) در زمان رحلت مسموم به سم یک پیرزن یهودی بوده که ترور بیولوژیک محسوب می‌شود، زیرا رسول خدا از آن حیث که مودب به آداب تغذیه است از آثار غذاها خبر دارد؛ مگر اینکه توطئه دشمن در صدمه وارد کردن به ولی خدا باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن حجت الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان رسول الله تمدن سازی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و «ایرانی‌گری» باشد

مقام معظم رهبری در دیدار شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی، انتخاب پیام مناسب و مفید را شرط دیگر برای اثرگذاری و ماندگاری شعر خواندند و گفتند: رسانه‌ی شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و «ایرانی‌گری» باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، شامگاه دوشنبه و در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار ۴۰ نفر از شاعران جوان و پیشکسوت سروده‌های خود را در موضوعات مختلف دینی، اجتماعی و سیاسی قرائت کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از شعرخوانی شاعران، با ابراز خرسندی از استمرار پیشرفت و رو به اوج بودن شعر فارسی، شعر را رسانه‌ای مهم و تأثیرگذار در دوران جنگ رسانه‌ای خواندند و گفتند: در این عرصه باید از میراث کم‌نظیر شعر و ادب فارسی به عنوان رسانه‌ای قدرتمند و اثرگذار و نافذ به بهترین وجه استفاده شود و پیام‌های دینی، تمدنی، ایرانی‌گری و ایستادگی و شجاعت به افکار عمومی دنیا منتقل شود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته شرط اثرگذاری رسانه‌ی شعر، هنری بودن آن است و هنری بودن نیز منوط به «الفاظ محکم و استوار»، «مضمون‌یابی» و «کیفیت بیان موضوع» است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخاب پیام مناسب و مفید را شرط دیگر برای اثرگذاری و ماندگاری شعر خواندند و گفتند: رسانه‌ی شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و «ایرانی‌گری» باشد.

ایشان پیام ایستادگی شجاعانه ملت ایران در مقابل ظلم و زیاده‌طلبی زورگویان جهانی و مظاهر آن یعنی آمریکا و صهیونیست‌ها را از جمله پیام‌های ممتاز و قابل انتقال دانستند و خاطر نشان کردند: پیام ایستادگی ملت ایران و بیان صریح و بدون ملاحظه مواضع در مقابل مستکبران، بسیار مهم و برای مردم دنیا شوق‌انگیز است که نمونه‌های استقبال از این مواضع در سفرهای خارجی رؤسای جمهور و سخنرانی آنها در اجتماعات مردمی وجود داشته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جلسه سالانه با شاعران را جلسه‌ای خوب و با برکت خواندند اما تأکید کردند: این جلسه نباید جلسه‌ای زینتی باشد بلکه ضروری است امتداد داشته باشد و با دنبال کردن مطالبی که در آن مطرح می‌شود به تأمین مقاصد و اهداف مورد نظر در زمینه اعتلای شعر کمک شود.

ایشان در ادامه به بیان چند توصیه خطاب به شاعران و دست‌اندرکاران شعر و ادب فارسی پرداختند و در توصیه اول با اشاره به ضعف ترجمه و برگردان اشعار خوب و قوی فارسی به دیگر زبان‌ها گفتند: شعر خوب باید در معرض استفاده افکار عمومی دنیا قرار بگیرد بنابراین باید نهضت ترجمه ایجاد شود تا اشعار با نثر شاعرانه، گویا و قوی در اختیار دیگران قرار بگیرد که این کار مهم و سخت، کار دولت است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت انس با شعر از دوران کودکی تا نوجوانی و جوانی، وارد کردن بیش از پیش اشعار در کتاب‌های درسی به عنوان بخشی از ابزار انتقال تمدن، فرهنگ و معارف را وظیفه وزارت آموزش و پرورش برشمردند.

«تقویت حافظه ادبی مردم و خلاق کردن ذهن جوانان در استفاده بجا و صحیح از اشعار و تأکید بر مطالعه و درس‌آموزی از آثار شعری شاعران برجسته دو توصیه دیگر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.

ایشان با ابراز تأسف از مظلوم واقع شدن زبان فارسی در برابر هجوم لغات بیگانه، در توصیه‌ای دیگر، پاسداشت این زبان پُر کشش و قابل توسعه را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: در مقابل این هجمه باید کلمات معادل فارسی که بعضاً بسیار زیباتر و استعمال آنها آسان‌تر است استفاده شود و با کاستن از لغات فرنگی، به خلوص زبان فارسی افزوده شود.

در ابتدای این دیدار جمعی از شاعران، سروده‌های خود را که به صورت کتاب به چاپ رسیده، به رهبر انقلاب معرفی کردند.

از جمله اشعاری که در این دیدار قرائت شد، شعرهایی در وصف امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) و امام زمان (عج)، در توصیف مظلومیت مردم غزه به‌ویژه زنان و کودکان، در ستایش «پدر و مادر» و همچنین برخی موضوعات سیاسی و اجتماعی بود.

در ابتدای این دیدار نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد

کد خبر 739216

دیگر خبرها

  • پیامبر (ص) الگوی انسان قرآنی است + فیلم
  • مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت مداری مردم را حفظ کنند
  • مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت‌مداری مردم را حفظ کنند
  • جلب رضای الهی با خودمراقبتی محقق می‌شود
  • دو اثر جدید اسما الحسنی توسط گروه محمد رسول الله(ص) منتشر شد
  • گشوده شدن درب های آسمان در ماه رمضان
  • دو تفسیر از خلیفه‌اللهی انسان/ تفاوت رأفت و رحمت خداوند
  • رمضان را دریاب
  • ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد
  • رسانه‌ شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و «ایرانی‌گری» باشد