Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@05:33:10 GMT

مسیل‌های منظریه شهرکرد بازگشایی شود

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۰۸۷۹

مسیل‌های منظریه شهرکرد بازگشایی شود

حیدر علیپور دهکردی شامگاه شنبه در دویست و ششمین نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیران‌کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تاکید کرد: با توجه به نزدیکی فصل بارش باید نسبت به بازگشایی مسیل‌های غرب به شرق محله مسکن مهر منظریه اقدام لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اتصال بلوار ۶۰ متری منظریه به جاده کمربندی شمال شهرکرد نقش اساسی در توسعه و رونق مرکز چهارمحال و بختیاری دارد.
علیپور دهکردی تصریح کرد: طراحی و اجرای فضای سبز مورد نیاز در محله منظریه شهرکرد از سوی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری و تحویل آن به شهرداری در دستورکار قرار گیرد.
وی یادآور شد: برآورد جدید هزینه مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت‌های محله منظریه شهرکرد تا هفته آینده از سوی شهرداری آماده و ارائه می‌شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: تسطیح تپه‌ها و ارتفاعات شهرکرد از سوی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری و واگذاری آن برای ساخت و ساز جفا به مرکز استان و محیط زیست است.
طیبه شریفی به مشکلات فراوان در محله منظریه شهرکرد اشاره و تاکید کرد: اصلاح هندسی راه ارتباطی این محله با جاده دانشگاه آزاد اسلامی ضرورت دارد.
وی افزود: تکمیل سریع‌تر جاده پشت دانشگاه آزاد اسلامی که اکنون زیرسازی شده و در خطر تخریب به علت شروع بارش‌ها قرار گرفته ضروری است.
شریفی تصریح کرد: تعدیل شیب گردنه باباولی در مسیر ارتباطی میرآباد به منظریه با دفع کاهش تصادف در آستانه فصل بارش مورد توجه مسئولان مرتبط باشد.
وی یادآور شد: اختصاص زمین مورد نیاز برای احداث پایانه شرق شهرکرد ویژه ناوگان حمل و نقل شهرستان کیار در جوار کمربندی جنوب شهرکرد در دستور کار قرار گیرد.
شریفی اظهار داشت: اختصاص زمین برای فضای سبز مجاورت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرکرد، تلاش برای جذب قیر یارانه‌ای و همکاری بیشتر از سوی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با شهرداری شهرکرد می‌تواند در روند توسعه مرکز استان تاثیرگذار باشد.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: براساس قانون باید شهرهای تازه تاسیس به طور کامل احداث و سپس برای نگهداری تحویل شهرداری شود.
مصطفی حیدری تاکید کرد: هم‌اینک ۳۰ هزار نفر جمعیت در محله منظریه شهرکرد زندگی می‌کند که با بی‌امکاناتی مواجه هستند.
وی افزود: تخصیص قیر یارانه‌ای به شهرداری شهرکرد با هدف اجرای طرح‌های مدیریت شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری در دستور کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان قرار گیرد.
عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: محله منظریه هم‌اکنون در حال تبدیل به یک معضل است.
فرهاد رئیسی دهکردی تصریح کرد: گزارشی از روند هزینه‌های اختصاصی برای آماده‌سازی و طرحی برای جبران کمبود فضای سبز آماده و ارائه شود.
وی یادآور شد: مردم نباید بین درگیری‌های اعضای شورای اسلامی، شهرداری و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حوزه شهرسازی دچار سردرگمی باشند.
رئیسی دهکردی اظهار داشت: پیش‌بینی مکانی برای بازی کودکان و تفریح آنان در محله منظریه شهرکرد در دستورکار قرار گیرد.
وی گفت: اجرای طرح زهکشی محله منظریه شهرکرد، تکمیل اتصالات محل کانال در جلوگیری از ورود شن به جاده دانشگاه آزاد اسلامی هنگام جزو مهمترین نیازهای مدیریت شهری محسوب می‌شود.
این عضو شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: اتصال کمربندی شمال به محله منظریه از مهمترین خواسته‌های مردم و اصلی‌ترین نیازهای شهرکرد است.
رئیسی دهکردی افزود: رها بودن برخی نخاله‌های ساختمانی در محله منظریه شهرکرد باعث رنجش و ناراحتی ساکنان این محله شده است.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: در صورت بارش‌های فراوان و بروز آب‌سالی در چهارمحال و بختیاری،برخی از مسکن‌های مهر در جوار مسیل‌های منظریه از بین می‌رود.
امام‌قلی بلالی دهکردی تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه خسارت احتمالی ناشی از بارندگی و شروع فصل بارش در محله منظریه شهرکرد، بازگشایی مسیل‌ها و هدایت آب‌های سطحی ضرورت دارد.
عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: توجه جدی به مرکز چهارمحال و بختیاری در طرح آمایش سرزمین و انجام به موقع وظایف دستگاه‌های اجرایی مختلف مورد توجه قرار گیرد.
علیرضا توکلی تاکید کرد: نقش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح‌های توریستی گردشگری برای مرکز استان باید در اولویت باشد.
وی یادآور شد: در آستانه ارائه مرحله نخست بازنگری طرح جامع شهرکرد، بازآفرینی شهرکرد و مطالعات محور قدیمی مرکز چهارمحال و بختیاری شهرداری به همکاری بین‌بخشی بیشتر و دقیق‌تری نیاز دارد.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: هزینه پیش‌بینی شده ۱۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل زیرساخت‌ها و آماده‌سازی محله منظریه پاسخگو نیست.
حمید فتح اللهی دهکردی تصریح کرد: تاکنون تکمیل معابر، کنترل آب‌های سطحی، احداث فضای سبز و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در محله منظریه شهرکرد اجرایی نشده است.
وی اظهار داشت: تلاش برای جلوگیری از واگذاری تعدادی از گودال‌های عمیق قدیمی جذب آب‌های سطحی در محله منظریه شهرکرد برای انجام فعالیت‌های تجاری باید متوقف شود.
فتح اللهی دهکردی گفت: در غیر این صورت آب ناشی از بارندگی‌ها جذب نشده و در سطح جاده حرکت می‌کند و باعث جاری شدن سیلاب می‌شود.
شهردار شهرکرد نیز گفت: محله منظریه هم‌اینک بسیاری امکانات رفاهی، تفرحی و خدماتی را ندارد.
نورالله غلامیان دهکردی تاکید کرد: آماده‌سازی سایت مسکن مهر تمام کشور با اداره کل راه و شهرسازی و سپس تحویل به شهرداری می‌شود که در محله منظریه شهرکرد این اتفاق هنوز رخ نداده است.
وی افزود: در سایت محله منظریه شهرکرد هدایت آب‌های سطحی پیش‌بینی نشده و باعث جاری شدن سیلاب در جاده دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود.
غلامیان دهکردی تصریح کرد: ساکنان محله منظریه شهرکرد در فصل بارش دائم گرفتار مشکلات جاری شدن سیلاب در سطح معابر هستند.
وی یادآور شد: محله منظریه شهرکرد در تکمیل زیرساخت‌های دیگر مانند جوی، جدول، مناسب‌سازی معابر و فضای سبز هم با مشکل جدی مواجه است.
غلامیان دهکردی اظهار داشت: تکمیل سریع‌تر محله منظریه شهرکرد و تحویل آن به شهرداری در اولویت برنامه‌های اجرایی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مدیران کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در خصوص چگونگی روند اجرایی تکمیل زیرساخت‌های محله منظریه شهرکرد نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

محله منظریه از محله‌های تازه ساخت شهرکرد است که مسکن مهر شهرکرد در این منطقه واقع شده است و تاکنون بیش از 8 هزار مسکن در این منطقه احداث شده است.

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرکرد چهارمحال وبختیاری مسکن مهر شهرداری شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۹ فروردین چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- رقابت ۸ تیم فوتسال صمصامی درجام رمضان

- استقبال مردم گهرو از نایب قهرمان موی تای جهان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • سورشجان سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری
  • توقیف ۵۰ خودرو ارتکاب به تخلف درون شهری
  • خبر‌های ورزشی ۹ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • ترافیک سنگین در محور بروجن به لردگان
  • واژگونی خودرو سواری ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • تجربه دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر در شهرکرد
  • شهرکرد سردترین مرکزاستان کشور
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی و باغی چهارمحال و بختیاری