Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا تاج آبادی کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت:۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان  به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است و پیش بینی می شود با متوسط عملکرد ۶۵ تن در هکتار بیش از ۳۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ذرت علوفه‌ای به عنوان علف سبز و داشتن مواد نشاسته‌ای یکی از محصولات مهم برای خوراک دام استفاده می شود.

دهستان چاهک یکی از مناطق مهم  تولید ذرت  در استان یزد

احمد زاده مدیر جهاد کشاورزی دهستان چاهک گفت: دهستان چاهک به عنوان یکی از مناطق مهم در تولید ذرت دانه‌ای و ذرت علوفه‌ای در استان یزد است که امسال ذرت علوفه‌ای در سطح ۵۰۰ هکتار کشت شده است.

او افزود: ذرت علوفه‌ای در ابتدا تیرماه کشت و در مهر ماه برداشت می شود بخشی از ذرت برداشت شده جهت خوراک دام شهرستان و بخشی دیگر به   استان‌های همجوار صادر می‌شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت