Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به تولید 14 میلیون تنی گندم در سال‌زراعی 97-98 ، اظهار کرد: میزان تولید گندم در سال‌ زراعی که پشت سر گذاشتیم بی‌نظیر بود، اما نارضایتی کشاورزان موجب شد دولت اکنون با کسری 3 میلیون تنی گندم  روبه‌رو شود.

وی ادامه داد: کسری گندم دولت را وادار به تصمیم برای واردات کرده است چراکه تامین نان از مهمترین چالش‌های پیش‌روی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانی با تاکید بر اینکه کشاورزان از قیمت تعیین شده برای سال زراعی جدید راضی نیستند، گفت: نارضایتی کشاورزان از قیمت 2 هزار و 200 تومان برای خرید تضمینی گندم، کاهش تحویل این محصول به مراکز خرید دولتی را بار دیگر رقم خواهد زد.

وی اضافه کرد: در صورت عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم اتفاق مذکور اجتناب‌ناپذیر است و به نظر می‌رسد دولت باید به فکر تامین ذخایر استراتژیک گندم و نان برای سال آینده نیز باشد.

ایمانی در پاسخ به این سوال که دولت نبود منابع مالی را دلیل خودداری از افزایش قیمت گندم عنوان می‌کند، اظهار کرد: ارزی که برای خرید گندم از کشور خارج می‌شود نیز برای دولت بار مالی دارد، ضمن اینکه با واردات خوداتکایی در تولید یک محصول استراتژیک را از دست می‌دهیم.

به گفته وی؛ تامین منابع مالی برای تعیین قیمت مناسب برای خرید تضمینی گندم با کمک مجلس امکان‌پذیر است.

ایمانی با اشاره به جلسه کشاورزان با کمیسیون کشاورزی مجلس از قول آن‌ها برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به 2 هزار و 500 تومان خبر داد.

وی افزود: درخواست برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم بر اساس قانون و مطابق با نرخ تورم است که توسط مرکز آمار به صورت رسمی اعلام شده است.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران یادآور شد: در سال زراعی گذشته دولت در ابتدا قیمت پایینی را برای خرید گندم تعیین کرده بود که با تلاش کشاورزان و نمایندگان مجلس مجبور به تمکین از قانون و تعیین قیمت مطابق با نرخ تورم شد.

ایمانی محل تامین اعتبار مورد نیاز برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال‌ زراعی گذشته را تخصیص 2 هزار و 400 میلیارد تومان یارانه‌ای عنوان کرد که به صنف و صنعت پرداخت می‌شد و هیچگاه به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران تورم دولت کشاورزان گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی

قاسم پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به گلایه مندی کشاورزان، جایزه تحویل گندم به ازای هرکیلو ۲ هزارتومان باید هرچه سریع تر توسط رئیس‌جمهور اعلام شود تا گندم تولیدی به هدر نرود.

او با بیان اینکه تخصیص جایزه گندم راهکاری موثر در راستای خودکفایی گندم محسوب می شود، افزود: بنابر اعلام معاونت زراعت، اگر دولت جایزه گندم را تخصیص دهد، پیش بینی می‌شود که میزان خرید از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود.

پیشه ور ادامه داد: اگر جایزه خرید به گندم اختصاص نیابد، گندم تولیدی جایگزین خوراک دام و طیور یا به آن سوی مرزها قاچاق می‌شود که با این وجود دولت  برای تامین گندم مورد نیاز ناگزیر به واردات است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با اعلام جایزه گندم، کشاورزان اطمینان خاطر دارند که دولت حمایتشان می‌کند، لذا این امر در پایداری تولید و جلوگیری از مهاجرت به شهرها تاثیر بسزایی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید
  • چه مساحتی از اراضی کشاورزی به گندم اختصاص دارد؟
  • خرید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در خوزستان