Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی، میانگین قیمت مسکن شهر تهران در مهر ماه ۱۳۹۸ به ۱۲ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان در هر مترمربع رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب یک درصد و ۴۸.۸ درصد افزایش پیدا کرد. این در حالی است که مطابق همین آمار طی دو ماه قبل از آن، قیمت‌ها دو افت ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ و ۳.۵ درصد ماهیانه را تجربه کرده بود.

تعداد معاملات نیز در اولین ماه پاییز به ۳۴۵۷ فقره رسید که نسبت به ماه قبل ۲۱ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۴ درصد کاهش یافت.

ارزش ریالی مبایعات انجام شده در مهر ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۶۳۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به شهریور امسال ۲۳.۵ درصد افزایش و نسبت به مهر ماه پارسال ۵۰.۲ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۲۵ درصدی ارزش معاملات در هفت ماهه نخست امسال

طی هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۶ هزار و ۵۱۵ فقره معامله مسکن در شهر تهران انجام شده که نسبت به هفت ماهه نخست سال گذشته ۵۸ درصد کمتر بوده است. متوسط قیمت مسکن پایتخت در هفت ماهه نخست امسال ۱۲ میلیون و ۸۴۶ هزار تومان در هر مترمربع بوده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۸۲.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. ارزش ریالی معاملات در این مدت ۳۹ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با هفت ماهه ابتدای سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۲۴.۸ درصد کاهش یافته است. تعداد واحد مسکونی در پروانه‌های ساختمانی صادره نیز ۲۷ هزار و ۳۸۴ فقره بوده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افت نشان می‌دهد. البته در این گزارش آماری از تعداد پروانه‌های شهریور و مهر ماه ارایه نشده است.

پیش از ارایه آمار دفتر اقتصاد مسکن، گزارش‌های میدانی نشان می‌داد به دنبال ارایه تخفیف از سوی برخی مالکان، اولین گروه متقاضیان مصرفی وارد بازار مسکن شده‌اند. افزایش ۲۱ درصدی معاملات در شرایطی به ثبت رسیده که کارشناسان، چشم‌انداز جهشی برای بازار مسکن متصور نیستند. رشد ناچیز یک درصدی ماهیانه نیز گویای آن است که قیمت‌ها به ثبات رسیده است. طی چهار ماهه اخیر متوسط رشد قیمت مسکن شهر تهران منفی ۴.۲ درصد بوده است در حالی که این رقم در سال گذشته حدود ۵ درصد بود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در نیمه دوم سال جاری تعداد معاملات به تدریج افزایش پیدا کند اما با توجه به افزایش حدود ۲۰۰ درصدی قیمت طی دو سال گذشته، پرش مجدد قیمت بسیار بعید به نظر می‌رسد.

کد خبر 460567 برچسب‌ها قیمت مسکن و زمین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن و زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۳ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با بیست هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۰ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۷۳ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۶۳۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۳۲ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۶۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ تهران کی سرد می‌شود؟
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در استان کرمانشاه
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • باد و باران در راه مازندران