Web Analytics Made Easy - Statcounter

دراین روز حزن انگیز  حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) یکپارچه سیاهپوش است و  هیات‌ها و دسته‌های عزاداری از سراسر کشور با حضور دراین مکان مقدس در رسای آخرین پیامبر خدا و فرزند گرامیش بر سر و سینه می‌زنند و سوگنامه فراق می‌خوانند.

امروز دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع)‌ دراین مصیبت بزرگ با چشمانی اشکبار به یاد مظلومیت‌های پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع)‌ به سوگ نشسته اند و با ملکوتیان هم ناله شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته‌های عزاداری اعم از سینه زن و زنجیرزن از نقاط مختلف شهر با حرکت به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، عشق و ارادت خود را به  پیامبر بزرگ اسلام (ص) و سبط اکبرش نشان داده و با اجتماع بزرگ درصحن‌های حرم مطهر 

حضرت فاطمه معصومه(س) دراین غم بزرگ اشک می‌ریزند. 
مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرک امامزادگان نیز در این روز غم بار شاهد برگزاری آیین‌های عزاداری و سخنرانی با حضور زائران از سراسر کشور  و مجاوران است.
در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع عظام تقلید نیز آیین هایی به همین مناسبت طی دیشب و امروز برپا شده و سخنرانان گوشه‌هایی از زندگانی پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) را بیان می‌کنند. 

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با اجرای آیین های سوگواری به شیوه سنتی خود، در کنار سایر عزاداران آمده اند تا این گونه عشق و علاقه خود را پیامبر اسلام (ص) و دومین امام شیعیان نشان میدهند و درفراق آن بزرگواران اشک ماتم بریزند. 

مردم متدین و دوستدار خاندان عصمت و طهارت قم شب گذشته نیز با برپایی آیین های سوگواری بر سر وسینه زدند و این مصیبت بزرگ را به حضرت امام زمان (عج) تسلیت گفتند.

حضرت محمد(ص)در سال عام الفیل (570 میلادی) در ماه ربیع الاول در خانه عبدالله ابن عبدالمطلب پسر عبدالمطلب و بانو آمنه بنت وهب دیده به جهان گشود و به خاطر ویژگی های اخلاقی و رفتاری به نام های رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، امّی، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذکّر، یس، طه‏ لقب یافت.
پیامبر مهربانی ها در سن 25 سالگی با این بانوی بزرگوار خدیجه بنت خویلد ازدواج کرد و یگانه دخترش فاطمه الزهرا(س) متولد شد و با تعلیم و تربیت در مکتب وحی پیامبر به پیشوای اول شیعیان امام علی(ع) ازدواج کرد و سلسله امامت و ولایت از نسل ایشان ادامه یافت.
پیامبر اسلام در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث شده بود و به مدت 23 سال عهده‏ دار امر رسالت و نبوت بود. حضرت محمد (ص) علاوه بر رسالت، به مدت ده سال امر زعامت و زمامداری مسلمانان را پس از مهاجرت به مدینه طیبه بر عهده داشت ایشان کتاب آسمانی قرآن را به عنوان قانون جامع زندگی بشریت از سوی خداوند ارائه کرد.
پیامبر اکرم درسال 11 بعثت، آخرین حج خود را با عنوان حجة الوداع انجام داد و دربازگشت در منطقه ای به نام غدیرخم از همین سفر پیامبر به امر خداوند امام علی(ع) را به عنوان امام و ولی مردم بعد از خود منصوب کرد و سرانجام در بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجری از دنیا رفت.
امام حسن مجتبی(ع) نیز از سلسله امامت و ولایت اولین فرزند علی(ع) و فاطمه(س)به دنیا آمد، آن حضرت ازنـظـراخـلاق و روش و سـیـادت، شـبـیـه تـریـن مـردم بـه رسـول خـدا (ص) بود و لقب های او سبط، سید، زکی ، مجتبی است که از همه معروفتر (مجتبی ) می باشد.
امام حسن (ع ) پس از شهادت پدر بزرگوار خود به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت، به امامت رسید ونزدیک به شش ماه به اداره امور مسلمین پرداخت.
آن حضرت از عابدترین و بخشنده ترین افراد زمانش بود، ایشان بیست و پنج بار حج کرد، سه نوبت دارائیش را با خدا تقسیم کرد و دو نوبت از تمام مال خود برای خدا گذشت ،ایشان دارای خصوصیات اخلاقی، فردی و اجتماعی بسیاری بود بارزترین خصیصه ایشان کرامت و بخشندگی است از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود.
امـام حـسـن (ع) در روز 28 صـفـر سـال پـنـجـاه هـجـری در حـالی کـه 48 سـال از عـمـر مبارکش  می‌گذشتبه تحریک معاویه بدست همسر خود (جعده ) مسموم و شهید و در بقیع مدفون شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم رحلت حضرت رسول اکرم هیأت عزاداری شهادت امام حسن مجتبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رسول حیدری به مناسبت آغاز هفته سلامت در پیامی ضمن گرامیداشت این هفته از خدمات ارزشمند تلاشگران عرصه سلامت فراجا تقدیر و از توسعه بخش‌های تشخیصی و درمانی کلینیک امام حسن مجتبی (ع) در هفته سلامت و انجام هماهنگی‌های لازم جهت اجرای پویش فشار خون و چاقی و پایش سلامت کارکنان و به ویژه خانواده محترم کارکنان در روزهای آتی خبر داد.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت امسال به نام سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت خاطر نشان کرد: بدون تردید پوشش همگانی سلامت با حمایت از سلامت خانواده به عنوان یکی از اساسی‌ترین ارکان جامعه و مردمی سازی سلامت محقق می‌شود.

حیدری در خاتمه گفت: در هفته سلامت درمانگاه‌های دیابت، طب کار، رادیولوژی با حضور مسئولان انتظامی استان افتتاح و آغاز به کار خواهند کرد.

کد خبر 6085886

دیگر خبرها

  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • فیلم/ حال و هوای شب رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) در حرم آن حضرت
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود