Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت دفاع افغانستان خواستار اعلام آتش‌بس توسط طالبان پیش از ایجاد هرگونه توافق با این گروه است اما طالبان همواره تاکید کرده که در صورت عدم توافق آتش‌بس نخواهد کرد. ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اسدالله خالد» سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت که اگر مذاکرات آمریکا و طالبان برای ایجاد یک توافق سیاسی از سر گرفته شود این گفت‌وگوها باید از موضع بهتری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «صدای آمریکا»، خالد گفت که موضع دولت افغانستان واضح است و هیچگونه مذاکره و توافقی بدون اعلام آتش‌بس را ممکن نمی‌داند.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان در حالی بر اعلام آتش‌بس تاکید دارد که طالبان می‌گوید تا پیش از انعقاد توافق حاضر به قبول آتش‌بس یکجانبه نیست.

این گروه همچنین تاکید دارد که توافق با آمریکا پیش از لغو گفت‌وگوها توسط ترامپ نهایی شده و آماده امضا بود، از اینرو با از سرگیری مذاکرات برای تعیین شرایط جدید جهت ایجاد توافق مخالف است.

طالبان تا تعیین زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان آتش‌بس اعلام نمی‌کندنشست مسکو خواستار از سرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان شدوزارت دفاع افغانستان: ناتو تصمیمی برای کاهش نیروها نگرفته است

چندی پیش نیز رسانه‌های آمریکایی به نقل از اعضای طالبان گزارش داده بودند که این گروه تا زمان اعلام جدول زمانی خروج نظامیان خارجی از افغانستان با آتش‌بس موافقت نخواهد کرد زیرا اگر واشنگتن به وعده‌های خود عمل نکند بازگشتن طالبان به میدان جنگ و حفظ دستاوردهای کنونی دشوار خواهد بود.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" اخبار "آمریکا" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان از امضای تفاهمنامه همکاری میان این وزارت با دو موسسه به ارزش بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار خبر داده است. 

براساس این تفاهم‌نامه‌ها، این مبلغ پول در بخش کمک‌های بشری برای بیش از ۱۶ هزار خانواده نیازمند به کار گرفته می شود.

به گفته مسئولان این کمک ها در مرکز و ولایت‌های پروان، کاپیسا، پنجشیر، لوگر، میدان وردک، پکتیا، پکتیکا، خوست، غزنی و ننگرهار به‌مصرف می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست
  • پاکستان بار دیگر افغانستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • تداوم کمک های بشردوستانه نروژ به افغانستان
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و نروژ
  • حکمتیار از اقامتگاه دولتی خود منتقل شد
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان
  • حکمتیار محل اسکان خود را تغییر داده است