Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بلومبرگ به نقل ازاکونومیست در حال حاضر تعداد میلیونرهای جهان، یعنی افرادی که حداقل یک میلیون دلار سرمایه‌ و دارایی دارند، به ۴۶٫۸ میلیون نفر رسیده است. از اواسط سال ۲۰۱۸ تاکنون شمار میلیونرها رشدی ۱٫۱ درصدی داشته است.

این رده‌بندی شامل بیش از چهار میلیون آلمانی، سه میلیون ژاپنی و دو میلیون میلیونر ایتالیایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال هیچ‌ کشوری به‌اندازه آمریکا میلیونر ندارد. بر اساس این گزارش تعداد میلیونرهای آمریکا تقریبا به ۱۹ میلیون نفر رسیده است.

گزارش موسسه کردیت سوئیس نشان می‌دهد که بیش از نیمی از رشد تعداد ثروتمندان جهان در سال جاری مربوط به ایالات متحده آمریکا می‌شود.

علی‌رغم آشفتگی بازارها، جنگ‌های تجاری و نگرانی از رکود اقتصادی، ۶۷۵ هزار میلیونر جدید طی ۱۲ ماه -تا اواسط سال ۲۰۱۹- در آمریکا اضافه شده است.

توزیع نابرابر ثروت به‌ویژه از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ به یک مساله حاد سیاسی تبدیل شده است.

موسسه کردیت سوئیس معتقد است که سهم ثروت متعلق به یک‌ درصد از ثروتمندان جهان که در سال‌های قبل از بحران مالی کاهش یافته بود، پس از آن روند روبه‌رشدی داشته است.

بر اساس گزارش این موسسه تحقیقاتی ۱۰ درصد از ثروتمندترین‌های جهان ۸۲ درصد و یک درصد از ثروتمندترین‌ها ۴۵ درصد از کل ثروت جهان را در اختیار دارند.

کد خبر 460582 برچسب‌ها اقتصاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش درآمد سومین بانک بزرگ آمریکا

به گزارش فارس؛ «سیتی‌گروپ» که عنوان سومین بانک بزرگ آمریکا به لحاظ دارایی را در اختیار دارد، درآمد خالص خود را در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۳.۳۷ میلیارد دلار اعلام کرده است.

بر اساس گزارش مالی این بانک، این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴.۶ میلیارد دلار بوده است که افت ۲۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.


مجموع درآمدی این بانک هم که ۲۱.۱ میلیارد دلار بوده، نسبت به پارسال افت ۱.۶ درصدی را ثبت کرده است.


یکی دیگر از ۴ بانک بزرگ آمریکا، «ولز فارگو» نیز از افت درآمد خالص خود در سه ماهه سوم امسال خبر داده است. درآمد خالص این بانک با افت ۷.۶ درصدی به ۴.۶۲ میلیارد دلار رسیده است.

دیگر خبرها

  • آمار جدید مخاطبان سریال‌ها و برنامه‌ها/ اعدادی که شبیه معجزه است
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • سهم عجیب ۹۶ درصدی رانندگان با تجربه در تصادفات! / رانندگان تازه کار سهم صفر درصدی در تصادفات نوروزی داشتند!
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اشتغال پیش‌بینی شده در زنجان
  • موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی: آمریکا و اسرائیل نتوانستند مانع حمله ایران شوند
  • کاهش درآمد سومین بانک بزرگ آمریکا
  • اقتصاد آمریکا درگیر شد
  • ایال اوفر میلیاردر اسرائیلی و مالک کشتی اسرائیلی توقیف شده کیست؟ | او چقدر ثروت دارد؟
  • تازه ترین اعتراف آمریکایی ها درباره قدرت موشکی ایران
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری