Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدحسین فهیم‌نیا روز یکشنبه در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اسلام (ص) و امام‌حسن (ع) که با حضور محمدرضا عارف نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، استاندار  و جمعی از مردم در دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهر یزد برگزار شد افزود: عمل به سیره  پیامبران و امامان معصوم (ع) برای بشریت عزت‌آفرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گسترش فرهنگ ابراز محبت و مودت به ائمه‌اطهار (ع) و پیگیری مرام آنها در زندگی موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد که باید از فرصت‌های مختلف برای تحقق آن اقدام کرد.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: نسل جوان را باید بیش از گذشته در جریان برنامه‌های مختلف بهتر از گذشته با ائمه‌هدی (ع) قرار داد و آموزه‌های معنوی را در جامعه جاری کرد.

فهیم‌نیا تاکید کرد: دهه پایانی ماه‌ صفر و مناسبت‌های قمری هرکدام فرصتی است که می‌توان از آنها در راستای اهداف دین و مکتب اسلام بهره گرفت.

وی بیان داشت:  برای خنثی‌کردن توطئه‌های فرهنگی دشمنان باید از سیره و ایام شهادت و ولات ائمه‌طاهرین (ع) استفاده کرد .

در این مراسم همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای رحلت پیامبراعظم (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن‌مجتبی (ع) به مرثیه‌خوانی پرداختند.

مشابه این مراسم در بیشتر مساجد و تکایای شهرها و روستاهای استان یزد شنبه شب و روز یکشنبه برگزار شد .

بر اساس آخرین آمارها از جمعیت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان یزد ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند که این استان یکهزار و ۴۰۰ هیات مذهبی دارای مجوز در ۱۰ شهرستان دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد پیامبر اکرم هیأت عزاداری 28صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، جمعی از مسئولان، روحانیون و قشر‌های مختلف مردم مراسم معارفه امام جمعه شهر سردشت دزفول برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد  گفت: یکی از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  نماز جمعه است.

وی افزود:  هر کجا که امام جمعه وجود دارد، تلاش می‌کند که مشکلات منطقه خود را در حد توان خود برطرف کند و هر چقدر که فعال‌تر باشد مشکلات نیز کمتر هستند و اگر بنا بود مسأله‌ای مطالبه شود باید در چارچوب قانون و اختیارات باشد. 

در این مراسم  ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام سید حسین علوی اصل،   امام جمعه پیشین، حجت الاسلام سید ابوالقاسم حسینی احمد فداله به عنوان امام جمعه جدید بخش سردشت دزفول معرفی شد.

 

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند