Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جامعه شناسان بار‌ها از تقلید کورکورانه که جوامع ما را در نوردیده است بویژه درباره تقلید کورکورانه از جوامع غربی هشدار داده اند.

بیشتربخوانید: بی توجهی به اعتراضات در لبنان بحران زا خواهد بود

نمونه‌های متعددی از تقلید کورکورانه از غرب در جوامع ما وجود دارد؛ جوانان ما بدون اطلاع از عواقب وخیم این اقدام به تقلید کورکورانه از غرب روی می‌آورند؛ از جمله تقلید از غرب در نحوه لباس پوشیدن و غذا خوردن و سخن گفتن و حتی آرایش مو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام قهرمانان ما، قهرمانان فیلم‌های آمریکایی و غربی هستند حتی اگر جنایتکار و یا منحرف باشند.

تازه‌ترین مورد از تقلید‌های کورکورانه از جوامع غربی در تظاهرات لبنان نمود پیدا کرد. برخی از تظاهرکنندگانِ پسر و دختر چهره جوکر بر چهره خود ترسیم کردند؛ زیرا بر این باورند که این نقاب نماد "سرکشی و نافرمانی" است. در حالی که واقعیت چنین نیست؛ و به گواه امریکایی‌ها و غربی ها، این نقاب نماد "خشونت"، "قتل"، "جنایت" و "انحراف جنسی " است.

رسانه‌های غربی می‌گویند که "جوکر" یک فیلم آمریکایی است که زندگی یک کمدین شکست خورده (دلقک) و ناموفق، منحرف، دارای اختلال عقلی و حرام زاده را بازگو می‌کند که در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته بود. جزییات این داستان تخیلی در سال ۱۹۸۱ در شهری به نام گاتهام اتفاق می‌افتد.

این دلقک تلاش می‌کند تا از پدر نامشروع خود کمک بگیرد تا آن‌ها را از فقر برهاند. زمانی که به نزد پدرش می‌رود متوجه می‌شود زنی که او را بزرگ کرده است، مادر واقعی او نیست. این زن به او بی توجهی کرده و به دوست خود اجازه می‌داد تا او را کتک بزند. ناپدری اش چنان او را کتک می‌زد که از ناحیه سر به شدت آسیب می‌بیند و پس از آن به ارتکاب جنایت در شهر گاتهام روی می‌آورد.

فیلم جوکر از زمان اکران تاکنون با بحث و جدل بسیاری همراه بود. برخی از تماشاگران هنگام اکران فیلم سینما را ترک کرده و آن را فیلمی آزاردهنده عنوان کردند. بسیاری نیز خواستار منع اکران فیلم شدند. آن‌ها می‌گویند که این فیلم خشونت را تبلیغ می‌کند و برخی را به ارتکاب جنایت تشویق می‌کند. در حاشیه پخش فیلم برخی حوادث و اتفاقات روی داد؛ از جمله آنکه نیرو‌های پلیس نیویورک، برخی از حاضران در سینما را به بیرون سالن منتقل کردند؛ زیرا پس از هر صحنه قتل فریاد می‌کشیدند و دست می‌زدند چنانکه ترس دیگر تماشاگران را برانگیختند.

تماشاگران برای اظهار نقطه نظرات خود درباره فیلم به "توئیتر" روی آوردند؛ بسیاری از آن‌ها توئیت کردند که به خاطر خشونت‌های بسیار در فیلم که باعث ترس و وحشت آن‌ها شده بود، سینما را ترک کردند. آن‌ها تاکید کردند که این فیلم به ارتکاب خشونت و تیراندازی تشویق می‌کند و این علاوه بر اینکه سلامت روانی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد بخصوص آن‌هایی که دچار مشکلات روحی روانی هستند.

بسیار از منتقدان آمریکایی نیز می‌گویند که جامعه آمریکا در حال حاضر تاب تحمل چنین فیلمی را ندارد. علت آن نفرت پراکنی در جامعه، تکرار حوادث تیراندازی و افزایش خشونت‌های مسلحانه است که در سایه دولت نژادپرست و تندرو دونالد ترامپ به مشخصه بارز امریکا بدل شده است.

آنچه که نظر مطبوعات را در این خصوص جلب کرد، اقدام خواکین فینیکس هنرپیشه آمریکایی در مصاحبه با روزنامه تلگراف است. وی که نقش آرتور فلیک (جوکر) را ایفا کرده بود پس از مطرح کردن سوالی درباره فیلم جوکر، از ادامه دادن به مصاحبه خودداری می‌کند. از او پرسیده شد آیا این فیلم به خشونت و قتل در جهان واقعی تشویق می‌کند؟ وی پس از آنکه یک ساعت از مصاحبه امتناع کرد، بار دیگر بازگشت و در پاسخ به این سوال گفت که هنگام طرح این سوال احساس رعب و وحشت کرد و هیچ گاه به چنین سوالی فکر نکرده بود.

حال اگر نقاب جوکر حامل تمام آن معانی و مفاهیمی باشد که از مطبوعات آمریکایی و غربی نقل کردیم و اگر شخصیت قهرمان فیلم نیز دارای همان ویژگی‌هایی باشد که برشمردیم، پس چه لزومی دارد که برخی این نقاب را بر صورت خود بزنند؟ آیا این اقدام دعوت به خشونت و قتل و آشوب و انحراف است و یا تقلیدی کورکورانه؟

منبع العالم

انتهای پیام/

جوکر چگونه سر از تظاهرات لبنان درآورد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه های سیاسی حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبال NBA | پادشاه به جوکر رسید؛ پایان راه برای نسل طلایی گلدن استیت

دو بازی ابتدایی پلی این کنفرانس غرب شب گذشته برگزار شد و بر اساس آن، لس آنجلس لیکرز به پلی آف راه پیدا کرد. فصل گلدن استیت وریرز اما همینجا تمام شد. 

طرفداری | بامداد چهارشنبه به وقت تهران، دو بازی در جریان تورنمنت پلی این میان تیم های کنفرانس غرب برگزار شد. در ادامه این مطلب مروری داریم بر نتایج و اتفاقاتی که طی این دو بازی رخ داد. 

نیواورلینز پلیکانز 106-110 لس آنجلس لیکرز

لس آنجلس لیکرز سرانجام پس از پشت سر گذاشتن یک فصل عادی پرفراز و نشیب، موفق شد پلیکانز را در خانه اش شکست دهد تا به عنوان سید هفتم کنفرانس غرب، راهی پلی آف شود. نیواورلینز نتوانست از فرصت بازی خانگی خودش استفاده کند و حالا باید بازی مرگ و زندگی را مقابل ساکرامنتو کینگز برگزار کند تا شاید به عنوان تیم سید هشت به پلی آف برسد. زایان ویلیامسن که برای اولین بار در پلی این شرکت کرده بود، یک بازی فوق العاده را پشت سر گذاشت اما به دلیل مصدومیت، نتوانست تیمش را در کلاچ تایم همراهی کند و غیبتش یکی از مهم ترین دلایل شکست پلیکانز بود. لس آنجلس لیکرز حالا باید به مصاف مدافع عنوان قهرمانی این لیگ و تیمی که فصل پیش در فینال کنفرانس غرب مقابل آن سوییپ شد برود: دنور ناگتس! 

زایان ویلیامسن 40/11/5 ثبت کرد و بدشانس بود که نتوانست بازی را به پایان برساند. لبران جیمز برای سومین بار متوالی در پلی این پیروز شد و در این پیروزی، با آمار 23/9/9، سه توپربایی و دو بلاک نقش مهمی ایفا کرد.  آنتونی دیویس 20/15 با سه بلاک و 4 پرتاب آزاد کلاچ کار خودش را به پایان رساند. رکورد ای دی مقابل تیم سابقش در مجموع 3-12 است.  سی جی مک کالم بازی بسیار ضعیفی به نمایش گذاشت و 9 امتیاز با 1 از 9 سه امتیازی ثبت کرد.  گیب وینسنت در این بازی 9 امتیاز کسب کرد، او در 6 بازی قبل در مجموع 7 امتیاز گرفته بود!  لبران جیمز و آنتونی دیویس در این بازی روی هم 20 پرتاب آزاد داشتند، کل تیم پلیکانز 15 پرتاب آزاد داشت.   آمار بازی لس آنجلس لیکرز و نیواورلینز پلیکانز  ساکرامنتو کینگز 118-94 گلدن استیت وریرز

NBA فوق العاده است چون همیشه زمانی که دوست دارید و حسش درونتان باقی مانده، به شما فرصت انتقام می دهد. ساکرامنتو امروز از فرصتش استفاده کرد و انتقام شکست در پلی آف سال گذشته را از گلدن استیت وریرز گرفت. کینگز در اواسط کوارتر چهارم آن قدر اختلاف انداخته بود که هواداران سر دادن شعار معروف "Light the Beam" را شروع کردند. کینگز تنها فصل وریرز را به پایان نرساند، بلکه احتمالا مهری زد بر پایان نسل طلایی آنها. کینگز با این پیروزی به دومین بازی مرگ و زندگی برای خودش رسید: جدال با پلیکانز برای کسب آخرین سهمیه باقی مانده پلی آف کنفرانس غرب یعنی سید هشتم. وریرز حالا قرار است برای سومین بار در پنج فصل اخیر، در پلی آف بازی نکند. گلدن استیت در این بازی 16 ترن اور و 15 ریباند حمله به حریف داد. 

ساکرامنتو کینگز این فصل 5 بار مقابل نیواورلینز پلیکانز بازی کرده و در همه این بازی ها شکست خورده است.  کلی تامپسن احتمالا بدترین بازی خودش در دوران پرافتخار حضورش در گلدن استیت وریرز را انجام داد، بازی ای که شاید آخرین بازی او برای وریرز بود. تامپسن 0 امتیاز گرفت، فیلدگل 0 از 10 زد و 0 از 6 هم سه امتیازی داشت.  کیگان موری امتیازآورترین بازیکن این بازی بود و 32 امتیاز با 9 ریباند ثبت کرد. او بیشتر از مجموع اسپلش برادرز امتیاز و سه امتیازی داشت.  دریماند گرین، استفن کری و کلی تامپسن روی هم آمار 10 ترن اور و 12 فیلدگل موفق داشتند.  کریس پال نوزدهمین فصل حضور خودش در لیگ را هم بدون قهرمانی به پایان رساند. تنها وینس کارتر (22 فصل) و جمال کرافورد (20 فصل) بیشتر از او در لیگ بازی کرده اند و قهرمان نشده اند.  اگر این آخرین بازی کری، تامپسن و گرین کنار هم بوده باشد، تعداد قهرمانی آنها کنار هم در از حذف هایشان در پلی آف بیشتر خواهد بود (هنگامی که هر سه سالم بوده باشند)؛ 4 قهرمانی و سه حذف.   آمار بازی ساکرامنتو کینگز و گلدن استیت وریرز

 

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی
  • هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • دعوت سه بانوی قمی به مسابقات آسیایی پایوهوت
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • عکس جدید احسان علیخانی در کنار مه‌لقا باقری
  • دعوت از وزرای چند کشور دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • دعوت ۳۵ بازیکن و مربی از استان آذربایجان‌غربی به تیم‌های ملی کشور / بیداری دوباره پایتخت والیبال
  • بسکتبال NBA | پادشاه به جوکر رسید؛ پایان راه برای نسل طلایی گلدن استیت